Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 03-07-1979

Featured Replies

Geplaatst

Vandaag 40 jaar geleden:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

.Top Vincent om dit allemaal nog een keer te horen  complimenten👍Volgens mij is het programma van Ben van Praag niet van 3 juli hij zat volgens mij pas op 13 juli aan boord😊kan me nog nog herinneren dat het weer in in deze zomerperiode niet meezat en Ben omriep dat ze de lucht uit gingen omdat er weer een antennedraad naar beneden was gekomen en dit hersteld moest worden.Volgens mij was een dag later 4 juli ook de de dag dat Mi Amigo werd aangekondigd als Radio 272 dit heeft dacht ik maar een dag geduurd.

Geplaatst

Beste Vincent,

Het programma van 21.40 tot 22.00 uur is niet van Ben van Praag , maar van Daniel Bolen.

Dit geeft meteen antwoord op de vraag, die door Revenge85 is gesteld.

Met vriendelijke groet,

Gerard

Beste Jan-Fré,

Het programma dat jij hebt aangeboden van 20.40 tot 21.00 uur van Daniel Bolen is van een uur later en is dezelfde, die Vincent heeft aangeboden met de foute DJ-naam Ben van Praag.

Zie mijn vorige verhaal.

Met vriendelijke groet,

Gerard

Geplaatst

Inderdaad. Ben van Praag kwam pas aan boord toen Daniel Boolen er af ging...Hoe dan ook: 40 jaar geleden sprak ik een van de oprichters van Domstad radio in Utrecht..Ik maakte voor die zender al een tijdje programma's. En en het was de opvolger van Hof van Holland waarbij ook Ferry Eden betrokken was.. We hadden het over de terugkeer van Mi Amigo. Dat was toch wel nieuws die dagen. Hij vroeg"goh is dat niet iets voor jou?' Ik aarzelde toch wel even want ik had totaal niet de indruk enige kans te hebben. Heb met dat soort dingen toch niet veel geluk. Had ook al studieplannen op de rails staan en ik moest geholpen worden aan een hernia aandoening.Verder ging ik er vanuit dat die zender wel in eigen kring mensen zou vinden. Maar ja... Veel ex Mi Amigo dj's zaten immers nu wel bij Caroline. We kwamen tot de slotsom dat ik toch een Hofstad programma zou opsturen. De spreker aan de andere kant van de lijn zou wel zorgen dat die opname bij ene Patrick terecht kwam. Zo geschiedde. Intussen hoorde ik een inderdaad een nieuw stem opduiken op Mi Amigo. Daniel Boolen: Met in de avond programma's met aandacht voor pop artiesten. Deed ie best leuk vond ik. Had meteen zoiets van "het zou toch wel leuk zijn".. Maar ja..Het bleef nog een aantal dagen stil...….

Geplaatst

Louis, who did the original installation of the transmitter on the Magdalena? I lived in the west of Scotland at the time and as it was mid summer had to wait for the signal to start skywaving in, normally around 2100 local time. The strength was good later in the evening, but with the heterodyne. Of course then you started to close early and I only heard the end of the broadcasts.

Also where did the tender leave when you went to the ship, was it Zeebrugge???

Geplaatst

Inderdaad Scotty van waaruit werd er eigenlijk getenderd( verschillende plaatsen??), heb wel eens gelezen dat er in de vooral Belgische havens goed gecontroleerd werd in deze specifieke periode en de Magdalena goed in de gaten werd gehouden op aangemeerde en gereedliggende tenders. Enfin het lukte ze toch om in de julimaand regelmatig de Magdalena te bevoorraden . 

Geplaatst

The transmitter was a RCA Harris from round 10kw. Its was placed in greece on board. By Who?. i don;t know.

Ja ik weet niet of ik na 40 jaar geroepen ben om namen te noemen van de boys die de tendering deden. Wel kan ik zeggen dat verschillende havens langs de Vlaamse kust zijn gebruikt en gewone kleine motorjachten werden gebruikt. Het zijn daar allemaal drukke havens met veel verkeer. Dan valt het niet op of er een bootje meer of minder naar buiten gaat...:)

Geplaatst
  Op 3-7-2019 om 21:24 zei Louis Stuster:

The transmitter was a RCA Harris from round 10kw. Its was placed in greece on board. By Who?. i don;t know.

Ja ik weet niet of ik na 40 jaar geroepen ben om namen te noemen van de boys die de tendering deden. Wel kan ik zeggen dat verschillende havens langs de Vlaamse kust zijn gebruikt en gewone kleine motorjachten werden gebruikt. Het zijn daar allemaal drukke havens met veel verkeer. Dan valt het niet op of er een bootje meer of minder naar buiten gaat...:)

vermoedelijk was het zo dat begin juli het belangrijkste was om personeel aan boord te krijgen en niet onmiddellijk grote hoeveelheden olie en zo.

Geplaatst
  • Auteur
  Op 3-7-2019 om 17:02 zei scotty:

Here is a longer recording from 3rd July 1100-1200 Wim De Groot Keukenpret 1200-1400 Daniel Bolen Lunch Op Zee 1400-1437 Middagpauze Non Stop.

Thank you!

Het is even een paar dagen stil vanaf de Magdalena. Daarom wat niet gedateerde opnames uit de maand juli:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Dag Vincent ,

Dank voor deze opnames .

MiAmigo-19790700-15.00-15.06-DanielBoolen-Tipparade heb ik staan als 1979 07 14  .

Grjes Marnik

Geplaatst

Dag Vincent,

Johan Vermeer Top 50 = 1979 07 14  zie Radio Mi Amigo Top 50 van 14 juli 1979.

Grtjes Marnik 

Geplaatst
  • Auteur
  Op 4-7-2019 om 06:41 zei marnik:

MiAmigo-19790700-15.00-15.06-DanielBoolen-Tipparade heb ik staan als 1979 07 14 

De opnames horen bij elkaar, dus alle drie zijn ze dan van 14 juli. Bedankt, ik ga ze met deze datum toevoegen aan het archief.

Op 3-7-2019 om 17:02 zei scotty:

Deze inhoud is verborgen

I made a speed correction because it was to slow and split into separate hours.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Beste Vincent,

De conclusie die jij trekt, dat alle 3 de opnames van dezelfde datum zijn, deel ik niet.

De eerste en de derde -de hitparade fragmenten- horen inderdaad bij elkaar. Die zijn van zaterdag 14 juli 1979.

De tweede is een fragment uit het programma Middagpauze. Dit programma werd destijds uitgezonden van maandag tot en met vrijdag.

Helaas is de exacte datum (nog) niet te achterhalen.

Wellicht is daar achter te komen als jij de komende maand vollediger programma's gaat aanbieden.

Ik heb de 3 gedraaide platen genoteerd en hou het in de gaten en kom er dan weer op terug.

Met vriendelijke groet,

Gerard

Geplaatst

"De tweede is een fragment uit het programma Middagpauze. Dit programma werd destijds uitgezonden van maandag tot en met vrijdag.

Helaas is de exacte datum (nog) niet te achterhalen"  Zo is het !!! :)

Geplaatst

Dag Louis,Vincent,Gerard

Moet wel in de week van maandag 16 Juli tot vrijdag 20 juli zijn.

Ik heb hier in mijn bezit een langer versie van  14.52-16.05 .

Zo kom ik te weten dat de hitmaker Puzzle met  Living in love is en dat is in de week van 15 juli.

Grtjes Marnik

Geplaatst

De tweede is een fragment uit het programma Middagpauze. Dit programma werd destijds uitgezonden van maandag tot en met vrijdag.

Helaas is de exacte datum (nog) niet te achterhalen"  Zo is het !!!

Op 4-7-2019 om 12:35 zei marnik:

Dag Louis,Vincent,Gerard

Moet wel in de week van maandag 16 Juli tot vrijdag 20 juli zijn.

Ik heb hier in mijn bezit een langer versie van  14.52-16.05 .

Zo kom ik te weten dat de hitmaker Puzzle met  Living in love is en dat is in de week van 15 juli.

Grtjes Marnik

ik herken ook dit fragment. We hebben dit eerder onder handen gehad.. Gaat de komende weken ongetwijfeld goed komen als Vincent meerder uren plaatst...Houdt ons van de straat!:)

Geplaatst
  Op 4-7-2019 om 12:07 zei Louis Stuster:

Helaas is de exacte datum (nog) niet te achterhalen"  Zo is het !!!

Jawel hoor. Heb even in mijn collectie gezocht en ik heb het hele uur.

Het is van 19 juli 1979.

Geplaatst

even in de archieven gedoken van Bert Ree.

3 en 4 juli in de lucht tot 22u

op zondag 8 juli tot 22u: nog steeds geen nieuws, alleen weerbericht en 'het bekende adres", om 23u40 terug in de lucht

op 9 juli om 8u20 uit de lucht wegens vlaggetjes die in de zenddraden zijn gedraaid, om 9u20 terug en Johan Vermeer erbij

dinsdag 10 juli om 1637 uit de lucht, terug op donderdag 12 juli om 22u

op zondag 15 juli om 22u uit de lucht wegens codenummer 2 

Geplaatst
  Op 4-7-2019 om 16:16 zei jan:

Hierbij mijn aantekeningen van 40 jaar geleden.

IMG_0730 (1).JPG

vrijdag 13-7:

7u Johan

9u Daniël

10u Wim

12u Daniël

14u Johan

16u Wim

18u Johan

19u Daniël

Ben van Praag zie ik pas op zondag bij mij verschijnen. Jaap Dekker het jazz programma om 9u is een tapeprogramma op zondag

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.