Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Vincent:

Vandaag 40 jaar geleden:

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Hi Vincent, thanks for these but the links don't seem to work.

Geplaatst
2 uur geleden zei Vincent:

Vandaag 40 jaar geleden:

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

In my archive:

1545. Mi Amigo 272 Muziekdoos for the first time with Johan Vermeer who is for the first day on board the MV Magdalena 9‑7‑79 18‑19h  60’

1546. Mi Amigo 272 Wim de Groot presenting "60 gouden minuten" 9‑7‑79 20h 60’

Geplaatst

Bert, Hier staat dat het op de maandagochtend dat ik aan de slag ging dat het tot 14.00 uur stil was...Mij niets van bekend. Voor me zat gewoon Daniel Boolen met Lunch op Zee...155155444_IMG_0730(1).JPG.c89f6290e348fe0d3fd438c4f5aa5d7a.jpg.76a755ae11d96f4adc14720076dadd7d.jpg

Geplaatst
2 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Beste Albatrosstudio

 

Kun jij uitleggen hoe wij in jouw "archive" komen? Ik kom geen link tegen.

 

2 uur geleden zei Louis Stuster:

inderdaad..er staat alleen maar "archive"

dat schiet niet op :)

 

Volgens mij komen al die opnames op een gegeven moment via Tino beschikbaar.

Geplaatst
7 uur geleden zei Louis Stuster:

Deel 2

Op vrijdagochtend rond een uur op elf op 5 Juli riep mijn moeder dat 
er een meneer aan de telefoon was die moeilijk te verstaan leek. 
Het was telefoon uit België. Of ik inderdaad nog interesse had om 
naar boord te gaan. Dat kon wel natuurlijk!. Aanvankelijk dacht ik 
dat ik binnen enkele dagen mijn koffers wel te kunnen pakken.

Maar dat zag ik toch verkeerd. Of ik 's middags al in Antwerpen wilde zijn! 
oei..Maar toch. 's avonds om zeven uur werd ik opgehaald op het 
station van Antwerpen door een befaamde meubelmaker. De bedoeling 
was om de volgende ochtend meteen naar boord te gaan. Maar het 
verliep toch anders. Zaterdagochtend 6 juli was het erg 
stormachtig. Dus ging de tocht niet door en bracht ik een hele dag 
in de omgeving van een hotel door. Wat ik gedaan heb.. zou het niet 
meer weten...De volgende ochtend was de zee nog steeds ruw..

Dus weer een dag gewacht. Maar de 's avonds zou het rustiger worden.

Dus na een stevige Lunch ( wat ik overigens achteraf gezien beter niet had moeten doen)

werd er met een motorboot alsnog getracht de haven uit te komen. Dat ging niet 
soepel. ( het was ongetwijfeld een voorteken). De bestuurders van 
de motorboot waren een beetje de weg kwijt. Gelukkig was er een 
portable radio ontvanger aan boord. Door het nulpunt aan te geven van 
het 272 signaal in combinatie van de kompasgegevens kon de 
richting worden bepaald waar de boot lag. Net op tijd overigens 
want pal na de branding deed de eerder ingenomen lunch al een 
verwoede poging er weer uit te komen! En dat lukte!! Daarna volgde 
nog veel meer maaginhoud de weg naar het ruime sop...ja zelfs 
zoveel malen dat ik buiten bewustzijn raakte. Pas toen we langszij 
de Magdalena lagen werd ik wakker geschud. Of ik even over wilde 
springen.!!. Mijn dak klim ervaringen zorgde er gelukkig voor dat ik 
in een keer goed sprong en daarna mijn koffer kon overnemen. 
Eenmaal aan boord ben ik meteen gestrekt op het middengedeelte van 
het schip gaan liggen. Toen voelde ik me tenminste  een beetje mens 
en kon met iedereen wat bij praten. Want er moest een hoop 
gebeuren. Na het verzoek van Kees Borrel om toch een bak koffie te 
proberen en toch wat te eten zijn we 's avonds aan de slag gegaan 
met diverse studiowerkzaamheden. o.a het audio aangepakt. Er zat namelijk totaal 
geen compressie op het signaal. Maar ook de card machines gaven 
steeds problemen. Kan me herinneren dat die eerste dag toch nog
nachtwerk werd (ook al omdat menig maaginhoud zich eruit bleef 
werken. De volgende ochtend, 9 juli, rond 10.30 mijn bed uit om 
mijn eerste programma voor te bereiden. Dat deden we altijd in een 
hok naast de studio waar alle platenbakken stonden en de dozen met 
de verplicht te draaien singles. Even voor tweeën loste ik met een 
heel draaierig gevoel in mijn hoofd Daniel Boolen af.
En na de hitmaker was het zover...de eerste show. Nu precies 40 
jaar geleden... 

 

En hier is de middag..!!

 

Daniel Boolen  13.55-14.00 Please login or register to see this link.

Johan Vermeer 14.00-15.00  Please login or register to see this link.

Johan Vermeer 15.00 -16.00 Please login or register to see this link.

Wim de groot Stuurboord  16.00-17.00 Please login or register to see this link.

Wim de groot stuurboord  17.00-17.05 Please login or register to see this link.

De Muziekdoos 18.00-19.00 Please login or register to see this link.

De avond..Please login or register to see this link.

 

Great story Louis, please tell more!

Geplaatst

Louis heel leuk om jou verhaal te lezen , graag meer....... er is over deze periode weinig inside info bekend ( deel 5 Hans Knot geeft wel  aardig inzicht) misschien kan Ferry eens meer over deze periode vertellen, ook ben ik benieuwd hoe men aan een adres in Mauritius kwam ?, wie zat daar achter? en zou er inderdaad ooit post in Port Louis zijn aangekomen? en had die dan ooit de Magdalena bereikt😉.

Geplaatst
7 uur geleden zei Louis Stuster:

Bert, Hier staat dat het op de maandagochtend dat ik aan de slag ging dat het tot 14.00 uur stil was...Mij niets van bekend. Voor me zat gewoon Daniel Boolen met Lunch op Zee...Please login or register to see this link.

Johan,

het bovenste komt van Jan. Ik schreef hier op 4.7

 

even in de archieven gedoken van Bert Ree.

3 en 4 juli in de lucht tot 22u

op zondag 8 juli tot 22u: nog steeds geen nieuws, alleen weerbericht en 'het bekende adres", om 23u40 terug in de lucht

op 9 juli om 8u20 uit de lucht wegens vlaggetjes die in de zenddraden zijn gedraaid, om 9u20 terug en Johan Vermeer erbij

dinsdag 10 juli om 1637 uit de lucht, terug op donderdag 12 juli om 22u

op zondag 15 juli om 22u uit de lucht wegens codenummer 2

Geplaatst

altijd scherp blijven hé ") Heb helaas geen aantekeningen toen gemaakt. Maar is voor mij wel overzichtelijk omdat ik er maar ruim drie weken was..Oh ja : wat betekend op 25 -7 "terug in de lucht zonder da...."? 

Ga zeker nog ff door met stukkies schrijven...met een beetje geluk ook op mi amigo 40.be..want er komen veel reacties op. Is ook vreemd dat we het na 40 jaar zo kunnen navertellen...

Geplaatst
28 minuten geleden zei Louis Stuster:

altijd scherp blijven hé ") Heb helaas geen aantekeningen toen gemaakt. Maar is voor mij wel overzichtelijk omdat ik er maar ruim drie weken was..Oh ja : wat betekend op 25 -7 "terug in de lucht zonder da...."? 

Ga zeker nog ff door met stukkies schrijven...met een beetje geluk ook op mi amigo 40.be..want er komen veel reacties op. Is ook vreemd dat we het na 40 jaar zo kunnen navertellen...

af en toe heb ik aantekeningen gemaakt. De foto hierboven, daar moet Jan meer kunnen van zeggen.

15 en 16/7: uit de lucht om 22u

17/7: vanaf nu iedere avond uit de lucht tussen 21 en 22u

ma 23/7 uit de lucht in de namiddag

di 24/7 's avonds terug, om 23u uit de lucht

25-26-27-28/7: in de lucht van 7u tot 20u

29/7: 9u nonstop

10u Ben

11u Jerry

12u Ferry top 50

15u Johan (tape)

17u wim (tape)

18u Jerry

19u Ferry

21u Ben

1/8 uit de lucht

7/8 rond 14u draaggolf en tune, vanaf 1655 Ferry en om 18u Ben

wordt vervolgd
 

Geplaatst
18 uur geleden zei Revenge85:

Louis heel leuk om jou verhaal te lezen , graag meer....... er is over deze periode weinig inside info bekend ( deel 5 Hans Knot geeft wel  aardig inzicht) misschien kan Ferry eens meer over deze periode vertellen, ook ben ik benieuwd hoe men aan een adres in Mauritius kwam ?, wie zat daar achter? en zou er inderdaad ooit post in Port Louis zijn aangekomen? en had die dan ooit de Magdalena bereikt😉.

 

Komt zeker nog wat!

 

 

Geplaatst

Hierbij een ander bestand met Mi Amigo 272 info die ik verzameld heb en wat uitgebreider is. Het audiofragment van de straaljagers die over de Magdalena vliegen heb ik ook, maar kan ik momenteel niet aanbieden. Er wordt melding gemaakt van zeer laag overvliegende straaljagers over het schip en terwijl dat gezegd wordt vliegt er ook weer eentje over. Echt loeihard in de uitzending te horen. 

IMG_0761 (1).JPG

IMG_0762 (1).JPG

Geplaatst (bewerkt)

Mooi dat er steeds meer materiaal , opname en verhalen over de Magdalena naar boven komen.Mi Amigo 272 had toch met goed beleid en visie een gezonde baby kunnen worden i.p.v een couveuse kindje. Louis toen jij aan boord zat waren er toen al ankerproblemen?? en klopte het dat de organisatie wel met een nieuwe ankerketting langs kwam ( die in de zee verdween , tijdens installeren )maar  niet met een nieuw anker!!

bewerkt door Revenge85
Geplaatst
Op ‎9‎-‎7‎-‎2019 om 13:03 zei Gerard van den Ende:

Beste Albatrosstudio

 

Kun jij uitleggen hoe wij in jouw "archive" komen? Ik kom geen link tegen.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

Mijn archief staat (grotendeels) op een paar honderd tapes die nog gedigitaliseerd moeten worden.

Op ‎9‎-‎7‎-‎2019 om 15:53 zei Robin Westhof:

 

 

Volgens mij komen al die opnames op een gegeven moment via Tino beschikbaar.

Klopt

Geplaatst

Douwe en Timo

 

ik weet er alles van

schurende, piepende, weinig geluidsvolume banden

Ooit kreeg ik naast een hoop dozen vanuit Nederland de tapes voor de vuilnisbak wegens niet te doen..

Gevraagd om ze aan mij te geven toen vele jaren geleden

Toen allemaal gedaan

met enorm geduld en enorm tijd

met de zogezegde  bakmachine

akai recorder

wavelab program

 

met de akai deed ik van alles , ook wat niet normaal was

vele foefeltruuken

 

met de bakmachine ook

 

1 uur wachten of minder na 12 24 uur warmen deed ik niet meer

lukte nietdoor gepiep geschuur dat na soms 5 10 minuten toch al terug was

dan de recorder op..

grote risicoo's genomen

zelfs tot 5 minuten wachten

dan uit bakmachine nemen, voelen de warmte en, hup recorder op

risico je koppen !

en veel terugspoelen en, stukken herdoen

knippen en aan elkaar voegen tot de zoveelste van een mm

in Wavelab

 

soms stonden 4 6 vensters open, om gaga te worden

de kunst was dan om alle stukken aan elkaar te lassen

 

de uitleg kan ik veel grootster   doen maar...

de koppigste eens denk ik 2 dagen voor 2 uur aan bezig geweest

op het laatst voelde ik me als een soortoverwinnaar op dat gebied van digitaliseren

 

helaas de concentratie, het vloeken, enorm veel tijd 

dat doe je niet altijd

soms had ik slaap tekort

toch blijven keikoppig proberen

 

ik denk als ik dat nu weer zou doen om tapes te redden zal nadenken

teveel tijd erin en je computer is bezet

 

ik vergeet het ook nooit meer,  soms kan ik het niet geloven dat ik het deed

 

een Maxwell tape gaf aan  op een schaal 0 tot 10 geluid 

was 0!

ik deed het toch digitaal maken

tot mijn verbazing had ik een redelijk goed geluid terug !

voor Maxwell geef ik een 10 op 10

 

voor de rotste slechtste zwarte puur schuurpapier band geef ik -100

 

de slechtste die ik ooit had deed mijn philips toen de rubber waar band langs liep zo verslijten  dat ik hem moest laten herstellen met stukken van een oude recorder

 

ik zag de schuurkorrels zo liggen !!

gelukkig was e maar 1 superrotte band die zo erg was

want het was te gek

mijn koppigheid wilde ik niet herdoen

 

het gepiep geluid werd mijn vrouw wat dol van

ik had toen geen bakmachine

toch redde ikhet meeste van de band met truukjes en gefoefel

 

Gelukkig heeft Douwe dan ooit na zijn goedkoopste band wel de beste gebruikt

BASF in de grijze plastieken dozen

 

helaas kon je die opeens niet meer krijgen

in groen zwarte kartonnen dozen

maar zou laterveel miserie opleveren

veel bruin stof plakte om de haverklap aan de koppen de recorder

de beste tape wed opeens een probleem tape

veel ervan had dan de bakmachine , de Akai en truuken nodig

zeker is met een philips lukken die moeilijke banden niet

zoja dan is soms in achtergrondnog schuurgeluid te horen

of verlies je enorm veel tijd

 

gegroet iedereen 

Op 9-7-2019 om 11:23 zei Louis Stuster:

Deel 2

Op vrijdagochtend rond een uur op elf op 5 Juli riep mijn moeder dat 
er een meneer aan de telefoon was die moeilijk te verstaan leek. 
Het was telefoon uit België. Of ik inderdaad nog interesse had om 
naar boord te gaan. Dat kon wel natuurlijk!. Aanvankelijk dacht ik 
dat ik binnen enkele dagen mijn koffers wel te kunnen pakken.

Maar dat zag ik toch verkeerd. Of ik 's middags al in Antwerpen wilde zijn! 
oei..Maar toch. 's avonds om zeven uur werd ik opgehaald op het 
station van Antwerpen door een befaamde meubelmaker. De bedoeling 
was om de volgende ochtend meteen naar boord te gaan. Maar het 
verliep toch anders. Zaterdagochtend 6 juli was het erg 
stormachtig. Dus ging de tocht niet door en bracht ik een hele dag 
in de omgeving van een hotel door. Wat ik gedaan heb.. zou het niet 
meer weten...De volgende ochtend was de zee nog steeds ruw..

Dus weer een dag gewacht. Maar de 's avonds zou het rustiger worden.

Dus na een stevige Lunch ( wat ik overigens achteraf gezien beter niet had moeten doen)

werd er met een motorboot alsnog getracht de haven uit te komen. Dat ging niet 
soepel. ( het was ongetwijfeld een voorteken). De bestuurders van 
de motorboot waren een beetje de weg kwijt. Gelukkig was er een 
portable radio ontvanger aan boord. Door het nulpunt aan te geven van 
het 272 signaal in combinatie van de kompasgegevens kon de 
richting worden bepaald waar de boot lag. Net op tijd overigens 
want pal na de branding deed de eerder ingenomen lunch al een 
verwoede poging er weer uit te komen! En dat lukte!! Daarna volgde 
nog veel meer maaginhoud de weg naar het ruime sop...ja zelfs 
zoveel malen dat ik buiten bewustzijn raakte. Pas toen we langszij 
de Magdalena lagen werd ik wakker geschud. Of ik even over wilde 
springen.!!. Mijn dak klim ervaringen zorgde er gelukkig voor dat ik 
in een keer goed sprong en daarna mijn koffer kon overnemen. 
Eenmaal aan boord ben ik meteen gestrekt op het middengedeelte van 
het schip gaan liggen. Toen voelde ik me tenminste  een beetje mens 
en kon met iedereen wat bij praten. Want er moest een hoop 
gebeuren. Na het verzoek van Kees Borrel om toch een bak koffie te 
proberen en toch wat te eten zijn we 's avonds aan de slag gegaan 
met diverse studiowerkzaamheden. o.a het audio aangepakt. Er zat namelijk totaal 
geen compressie op het signaal. Maar ook de card machines gaven 
steeds problemen. Kan me herinneren dat die eerste dag toch nog
nachtwerk werd (ook al omdat menig maaginhoud zich eruit bleef 
werken. De volgende ochtend, 9 juli, rond 10.30 mijn bed uit om 
mijn eerste programma voor te bereiden. Dat deden we altijd in een 
hok naast de studio waar alle platenbakken stonden en de dozen met 
de verplicht te draaien singles. Even voor tweeën loste ik met een 
heel draaierig gevoel in mijn hoofd Daniel Boolen af.
En na de hitmaker was het zover...de eerste show. Nu precies 40 
jaar geleden... 

 

En hier is de middag..!!

 

Daniel Boolen  13.55-14.00 Please login or register to see this link.

Johan Vermeer 14.00-15.00  Please login or register to see this link.

Johan Vermeer 15.00 -16.00 Please login or register to see this link.

Wim de groot Stuurboord  16.00-17.00 Please login or register to see this link.

Wim de groot stuurboord  17.00-17.05 Please login or register to see this link.

De Muziekdoos 18.00-19.00 Please login or register to see this link.

De avond..Please login or register to see this link.

 

 Louis

 

Heb jij deze opnames zelf opgenomen aan boord, ?

 

Groeten

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.