Geplaatst 27 juli 20195 jr. Met deze huidige warmte vraag ik mij af hoe gingen ze hier mee om op de schepen? Ik kan mij voorstellen dat het in de studio dan ook erg warm was. Gingen singeltjes en lp's ook krom trekken, of plakten de tapes aan elkaar?
Geplaatst 27 juli 20195 jr. Op de Jeanine bij Radio Atlantis geen last van gehad. En het was best warm... ☀️ Piet.
Geplaatst 27 juli 20195 jr. Op 27-7-2019 om 08:51 zei andre ph5c: Met deze huidige warmte vraag ik mij af hoe gingen ze hier mee om op de schepen? Ik kan mij voorstellen dat het in de studio dan ook erg warm was. Gingen singeltjes en lp's ook krom trekken, of plakten de tapes aan elkaar? Koelwater genoeg voorhanden 😉
Geplaatst 28 juli 20195 jr. Op 27-7-2019 om 08:51 zei andre ph5c: Met deze huidige warmte vraag ik mij af hoe gingen ze hier mee om op de schepen? Ik kan mij voorstellen dat het in de studio dan ook erg warm was. Gingen singeltjes en lp's ook krom trekken, of plakten de tapes aan elkaar? Gelukkig koelt het zeewater de hoge temperaturen af. Als een warme luchtstroom over zee trekt dan zakt de temperatuur aanmerkelijk . Lucht van 35 graden gaat over betrekkelijk koud zeewater van 19°. Eenmaal bij het schip is het hooguit 25 graden. Raampjes open en je creëert een luchtstroom. Dit gold voornamelijk voor de schepen voor Engelse kust bij een warme oosten wind van het continent. De Martina van Delmare had meer last van de warmte,omdat het schip dichter bij land lag. Voordeel was wel dat het dek van hout was en meer warmte tegen hield dan een stalen dek. In de studio's kon het wel erg warm worden door de apparatuur en verlichting. Dat was eigenlijk het hele jaar door. Een ventilator zorgde voor extra verkoeling. Het grootste probleem in de zomertijd was niet temperatuur maar de zon, die de hele dag brandde op het ijzer van het schip. Alles werd gloeiend heet. En die warmte verspreidde zich dan door het hele schip. Als er dan geen wind stond, was het verstikkend. Er werd dan zoveel mogelijk luchtige kleding aangedaan en de mannen liepen in hun 'blote bast'. Bij doodtij een verkwikkende duik nemen hielp ook. Het aantal tropische dagen was op één hand te tellen, dus de warmteoverlast viel wel mee. Salut Leendert
Geplaatst 28 juli 20195 jr. Op 28-7-2019 om 13:39 zei Leendert Vingerling: Er werd dan zoveel mogelijk luchtige kleding aangedaan en de mannen liepen in hun 'blote bast' En hierbij nog twee ontblote bovenlichamen. Robin Ross zit ontbloot naast Dixie Peach( augustus 1983) en Simon Barrett een jaar later. Ook in augustus. Salut Leendert
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.