Geplaatst 28 juli 20195 jr. Via de Golden Radio NL server 26-07-81 Testuitzending op 272 AM 1 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 29 juli 20195 jr. Auteur 26-07-81 Testuitzending op 272 AM 6 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 29 juli 20195 jr. En wat mag dit dan wel zijn ? Niet denken dat iedereen alles maar zo weet......Martin.
Geplaatst 29 juli 20195 jr. Auteur Ja, da's wel heel mooi, want dat is eigenlijk ook mijn vraag: daarom heb ik 'm ook maar es neergezet - mogelijk dat iemand meer van deze uitzendingen weet, want ik weet het ook niet, maar het is uitgezonden op de frequentie waar Mi Amigo op uit zond en mijn idee is, dat het hier vanaf land is geweest. Groetje, Martin
Geplaatst 29 juli 20195 jr. Beste Martinja en Juul, Volgens mij zijn dit opnamen van proefuitzendingen van Radio Paradijs, alhoewel zij hun naam niet noemen in deze uitzendingen. Het waren voornamelijk Nederlandstalige platen die gedraaid werden, waarbij na elke 3 platen een afkondiging plaatsvond. Dat gebeurde vanaf een zendschip voor de Nederlandse kust. Lang heeft dit niet geduurd, omdat de Nederlandse justitie ingreep en het schip enterde en het naar een haven sleepte. Het was het laatste schip, dat ooit nog voor de Nederlandse kust uitzond. Eigenlijk hoort deze opnamen dus thuis in de categorie "Zeezenders". Met vriendelijke groet, Gerard
Geplaatst 29 juli 20195 jr. Auteur Ik was er niet zeker van, omdat er het jaar 1981 bijstaat, maar ja, da kan dan toch
Geplaatst 29 juli 20195 jr. Martinja, Bijgaand een citaat uit Media Pages: "De zeezender Radio Paradijs was voor het eerst te beluisteren op zondag 26 juli 1981 op 270 meter met testuitzendingen. De Telegraaf en Veronica TV besteedden op woensdag 29 juli uitgebreid aandacht aan de nieuwe zeezender. Op zaterdag 1 augustus 1981 enterde de Nederlandse overheid het zendschip van Radio Paradijs en bracht het naar Amsterdam. "
Geplaatst 30 juli 20195 jr. Radio Paradijs zond uit op 1107, een kanaal verder dan Mi Amigo 272, op 271m
Geplaatst 1 augustus 20195 jr. Weet iemand op welke dagen radio Paradijs heeft uitgezonden, afgezien van 26 juli? Wim
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.