Spring naar bijdragen

RNI september 1970

Featured Replies

Geplaatst

Zaterdag 5 september 1970:

Afscheidsuur van Andy Archer (2 weken later was hij er al weer) en David Gregory.

De tape heeft soms wat last van de bibberitus.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Een stukje van de zaterdagmorgen, en de zaterdagmiddag van half twee tot half acht. Voor twaalven nog niets aan de hand met Andy Archer.

De zaterdagmiddag : 1325-1500 Steven Ladd, 1500-1600 Alan West met de mededeling dat Andy Archer afscheid gaat nemen. 1600-1700 Andy Archer, 1700-1800 Alan West, 1800-1934 David Gregory.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Groet,

Jan

Geplaatst
  • Auteur

Daar heb je het al..... Vandaag even de opnamen gechecked.

De uitzending van 1547-1727 is helemaal niet van 13 september, maar van een week later.

De andere twee kan ik wel garanderen dat de datum en tijd correct is.

Captain Tom moet nog even op zijn taart wachten, hoewel hij al in 2011 is overleden.

Geplaatst

Twee bestanden van 12 september (zo staan ze bij mij op harddisk)

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Ik heb ze niet gechecked...

En nog een van 13 september:

CORRECTIE, bij beluisteren blijkt : het is een zondag, vanaf 15.51, de DJ is Mark Wesley, en de White Planes staan op nr 8.

Dat zou zondag 10 mei 1970 moeten zijn... maar zond RNI toen wel uit??? In ieder geval klopt de filedatum niet!

Deze inhoud is verborgen

Groet,

Jan

Geplaatst

1970 09 13-Top30-31mSW.mp3

mark westley gebruikt i.d de hitlijst van 10 mei..

Deze inhoud is verborgen

is een show van hem bij de test uitzendingen op 244. Dus geen sw en ook geen top 30 show..

En...1970 09 12 - Sat 1820-1913 RNI (220m) - Mike Ross.mp3   is duidelijk een 49 meterband opname.(  Compleet met afstem pogingen om een spiegelfrequentie te ontwijken...:)

Geplaatst
  Op 14-9-2019 om 14:28 zei jan227:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Ik heb ze niet gechecked...

En nog een van 13 september:

CORRECTIE, bij beluisteren blijkt : het is een zondag, vanaf 15.51, de DJ is Mark Wesley, en de White Planes staan op nr 8.

Dat zou zondag 10 mei 1970 moeten zijn... maar zond RNI toen wel uit??? In ieder geval klopt de filedatum niet!

Deze inhoud is verborgen

Groet,

Jan

Deze inhoud is verborgen

Jan als ik dit lees en dit correct zou zijn dan waren ze pas terug de 13e mei

Ik weet niet wat de correcte datum is, sorry

misschien is de opname toch uit augustus?

de korte golf zenders waren uit de lucht begreep ik

hier een stukje eruit van wat ik bedoel:

On 30th April the station re-opened on this new wavelength. Also the FM frequency was altered to 100 MHz. Unfortunately a fault developed in one of the transmitters and a fire broke out on board. This was easily subdued but once again RNI was silenced.

On 13th May it was back, this time on 1230 kHz, 244 metres, medium wave and 100 MHz FM. Both shortwave transmitters were still out of action. Reception for this new medium wave frequency was excellent until 23rd May when the Post Office resumed its jamming

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur

zondag 20 september 1970:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Nu is Captain Tom wel jarig :)

Gezien het feit dat Larry blijkbaar toch aan boord zit wordt de kans groter dat de file met Robbie Dale toch van de 19e september is.

Geplaatst
  Op 19-9-2019 om 16:51 zei Jan-Fre:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

De laatste is waarschijnlijk niet van 19 september (geen clues), maar is wel leuk. Robbie Dale is even aan boord om te kijken.

Luister even op 42 minuten. Hier wordt de groeten gedaan aan ene rob in Groningen  Zou nog een hele bekende worden....

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  Op 23-9-2019 om 10:24 zei Louis Stuster:

Luister even op 42 minuten. Hier wordt de groeten gedaan aan ene rob in Groningen  Zou nog een hele bekende worden....https://pixeldrain.com/u/NoyaO7A2

Je kunt je een telegram besparen, ik heb Rob Jacobs de opname 10 jaar geleden al aangeboden via een download link. Hij wist het nog en was blij verrast.

Geplaatst

Ter aanvulling:

Deze inhoud is verborgen

Alan West op korte golf en FM, terwijl Andy Archer op de middengolf  "voor de huisvrouwen" (volgens Alan West) zijn ding doet...

Groet,

Jan

Geplaatst
  Op 23-9-2019 om 16:16 zei jan227:

Ter aanvulling:

Deze inhoud is verborgen

Alan West op korte golf en FM, terwijl Andy Archer op de middengolf  "voor de huisvrouwen" (volgens Alan West) zijn ding doet...

Groet,

Jan

This was actually the second day of the World Service. It started on 22nd September.

Geplaatst
  Op 23-9-2019 om 13:58 zei Jan-Fre:

23 september 1970:

Deze inhoud is verborgen

Hi Jan Fre, this recording is from the 22nd September and taken from short wave, here is a longer version from 1367 khz.

22091970 1721-1755 Alan West

Deze inhoud is verborgen

and from earlier in the day

22091970 0736-0802 Stephen Ladd

Deze inhoud is verborgen
  Op 14-9-2019 om 14:28 zei jan227:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Also from 12th September

1322-1425 Spangles Muldoon

Deze inhoud is verborgen

1540-1613 Mark Wesley

Deze inhoud is verborgen

1615-1700 Mark Wesley

Deze inhoud is verborgen

1700-1705 Mark Wesley

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  Op 23-9-2019 om 20:20 zei melle:

Thanks, Scotty!

But I have got the same problem as Melle...

Maybe you can 'zip' the file, so no music will be recognized?

Geplaatst
  Op 23-9-2019 om 10:41 zei Paul de Haan:

Je kunt je een telegram besparen, ik heb Rob Jacobs de opname 10 jaar geleden al aangeboden via een download link. Hij wist het nog en was blij verrast.

Toch leuke respons gehad. Vertelde me dat ie soms naar RNI luisterde op FM in Groningen. Wel met zo'n over bekende 8 elements Fuba  antenne...Maar toch...

Geplaatst

Op fm is heel veel mogelijk.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.