Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

 

Fortunes – It’s the real thing. Het was in 1964 dat het idee ontstond bij de Canadese tak van Coca Cola Ltd. om gebruik te gaan maken van popartiesten om hun product onder de aandacht te brengen van de jonge radioluisteraars. Als eerste artiest werd gekozen voor de jonge Canadese zanger Bobby Curtola die ‘Things go better with Coca Cola’ inzong, vaak ook ‘It’s the real thing’ genoemd. Ondanks dat vele Canadese radiostations het weigerden te draaien op de radio werd het toch een succes. Curtola werd een soort van reclamepaal voor de bottelmaatschappij en verscheen door het hele land voor promotieactiviteiten. Reden genoeg voor de moedermaatschappij om het groots te gaan aanpakken. Vele zeer bekende artiesten warden bereid gevonden op hetzelfde thema een commercial in te zingen van ongeveer 90 seconden, die wereldwijd werden verspreid. Ook kregen radiostations de zogenaamde musical beds tot beschikking, waarover men bijvoorbeeld een competitie kon laten lopen. Een dergelijke instrumentale versie is er bijvoorbeeld in de uitvoering van The Fortunes. Het werd door Lex Harding op Radio Veronica gebruikt in de zomer van 1971 voor de ‘Hittiptoto’.

 

Fortunes - It's the real thing. It was in 1964 that the idea came to the Canadian branch of Coca Cola Ltd. to use pop artists to bring their product to the attention of young radio listeners. As first artist the young Canadian singer Bobby Curtola was chosen to sing 'Things go better with Coca Cola', often also called 'It's the real thing'. Despite the fact that many Canadian radio stations refused to play it on the radio, it became a success. Curtola became a kind of advertising pole for the bottling company and appeared throughout the country for promotional activities. Reason enough for the parent company to go big. Many well-known artists were willing to sing a commercial on the same theme for about 90 seconds, which was distributed worldwide. Radio stations were also given access to the so-called musical beds, on which, for example, a competition could be held. Such an instrumental version is available, for example, in the performance of The Fortunes. It was used by Lex Harding on Radio Veronica in the summer of 1971 for the 'Hittiptoto'.

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

bewerkt door hans knot
  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.