Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  Op 14-1-2020 om 22:59 zei Louis Stuster:

Hier dan Deel 22. 45 minuten van 02-05-1999

https://pixeldrain.com/u/RBArgGdN

En in stereo Deel 23 van 09-05-1999

https://pixeldrain.com/u/QHuZnFsk

In stereo en de "WABC" plate reverb. Van digitale reverb was toen nog geen sprake. Zou er in een achterafkamertje bij 10 een authentieke EMT plate reverb ter grootte van een bedmatras hebben gestaan? Mooie serie.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

En hier nogmaals Deel 13

Deze inhoud is verborgen

En zoals jullie misschien gemerkt hebben: 15,16 en 23 zijn ook in stereo...

Verder slecht nieuws van Radio 10. De tapes zijn daar vooralsnog onvindbaar....

bewerkt door Louis

Geplaatst

Louis, veel dank voor de prachtige opnames! Dat is zeker geen nieuws dat in de archieven bij 10 de opnames onvindbaar zijn... lijkt me toch niet dat die ergens in een stoffig kastje liggen in zo'n modern pand waar ze enige jaren geleden naartoe verhuisd zijn... kom over de brug Talpa! :) 

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

En hier nogmaals Deel 13

Deze inhoud is verborgen

Deel 24 van 16-05-1999. Ook in stereo

Deze inhoud is verborgen

Heee T'is weekend! radio 10 Gold.

De geschiedenis van de hits..

Deel 25 van 23-05-1999

Deze inhoud is verborgen

en Deel 26 van 30-05-1999

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door Louis

Geplaatst
  • Auteur

en we gaan door...

nu dus ook met 25 en 26...zie boven

bewerkt door Louis

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Het is niet alleen boeiend om te horen van Jan Visser dat er weer "een zware depressie"deze kant op komt maar ook dat het oorlog was in de Balkan. Een regering die vraagt het even wat kalmer aan te doen met de bombardementen in Servië...je weet af en toe niet wat je hoort. Ben in 2016 in Belgrado geweest. Het ministerie van defensie ligt daar nog half in puin. Dat laten ze expres zo liggen uit protest tegen die NAVO aanvallen van toen .. 

Doet daar nog steeds pijn. En het is toch alweer bijna 21 jaar geleden. En dat betekent ook dat Armand "niet meer tot op de dag van vandaag nog een stickie rookt" Zoal s Tom Mulder zegt...En dat geldt inmiddels voor veel artiesten die hij noemt... Maar goed op naar 

Deel 27 van 06-06-1999

Deze inhoud is verborgen

en Deel 28 van 13-06-1999 

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 21-1-2020 om 08:41 zei Jaap De Vries:

Bedankt voor weer 2 mooie uurtjes

Ja dat zijn ze zeker. Niet alleen tekstueel goed gedaan maar Tom had ook een prachtige dictie....

En...je hoort nog eens wat...

Dus tijd voor Deel 29 van 30-06-1999

Deze inhoud is verborgen

Inmiddels is het zomer..En zijn de bombardementen op Belgrado voorbij.

En vertrekt Lance Armstrong in het geel......

Kortom tijd voor..

Deel 30 van 27-06-1999 

Deze inhoud is verborgen

En Deel 31 van 04-07-1999

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door Louis

Geplaatst
  • Auteur

Intussen blijk ik ook deel 48 te missen. Naast 18 en 19. En de eerste negen...Wie oh Wie..?

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Bijna was het vrede in het midden oosten...

je weet af en toe niet wat je hoort..

En het is volop zomer!

Dus tijd voor..Deel 32 van 11-07-1999

Deze inhoud is verborgen

En Deel 33 van 18-07-1999

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  Op 23-1-2020 om 22:03 zei Louis Stuster:

Bijna was het vrede in het midden oosten...

je weet af en toe niet wat je hoort..

En het is volop zomer!

Dus tijd voor..Deel 32 van 11-07-1999

https://pixeldrain.com/u/MHBxis19

En Deel 33 van 18-07-1999

https://pixeldrain.com/u/sEdJEVVQ

Mooie uren. Opnames waar het nieuws niet is uitgeknipt hebben voor mij meer waarde dan de uurtjes waar het wel uit is gehaald. Heb in mijn archief voorbeelden van US stations uit 61-62-63 waar het nieuws bol staat van de koude oorlog retoriek in die tijd. Zal deze nieuwsuitzendingen opzoeken en plaatsen.  Hebben als voorbeelden van vormgeving bij US top 40 stations in die jaren ook grote waarde, je weet niet wat je hoort. Hierbij verbleken de roemruchte nieuwsuitzendingen van Radio England in de zomer van 66.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Wat een zomer. De westerse landen waren nog op goede voet met Moskou en wikkelde de oude schulden uit het sovjet tijdperk vriendelijk af als G8 land. Daar hoor je meneer Poetin niet meer over. En Ja..Lance Armstrong wint de 86 ste Tour de France..Maar we weten nu hoe! :) En het was zomer..en begin augustus zelf zeer warm "het zeewater kon wel eens 21 graden worden" ..oei...:)

Tijd voor twee warme afleveringen van de Geschiedenis van de hits..

Deel 34 van 25-07-1999

Deze inhoud is verborgen

En Deel 35 van 01-08-1999

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door Louis

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

De laatste eclips brilletjes gingen de deur uit! Dat was  wat. Woensdag 11 augustus. Een totale zonsverduistering in midden Europa. Althans. Op de lijn Calais, Luxemburg en Augsbug.  De vrijdag ervoor sprak ik nog met Michiel Severin van het weerbureau HWS voor het weerpraatje in mijn programma op de zondagochtend bij radio M. Mijn vrouw en ik hadden namelijk vakantie genomen om het schouwspel mee te maken.Maar wat was nu het beste? Naar het zuid westen( wat de tv ploegen deden) of naar het zuid oosten. We bespraken en hij koos toch voor het westen. Maar we hadden helaas de tickets voor de richting Augsburg al...

Dat hadden we dus niet moeten doen. Alhoewel..uiteindelijk waren we op 11 augustus rond 12.31 in de buurt van Koblenz op advies van de lokale weerbureaus . Aanvankelijk was het half bewolkt. Dus we waren hoopvol. Maar vlak voor dat de verduistering geheel werd trok het helemaal dicht en begon het zelfs te onweren! Het werd daardoor midden op de dag paar minuten lang bijna nacht. Dat was onze zonsverduistering! Hoe dan ook: we waren dus op reis in Duitsland en ik liet de video recorder in Nederland zijn werk doen en liet hem op zondagavond lekker snorren. Overigens was radio 10 gold toen in Duitsland ongelooflijk ver te horen.Het was de tijd dat men nog grensoverschrijdende radio toeliet. Nu worden al die AM zenders gewoon opgeblazen.Vertrouwend op de vrijheid van het geweldige internet..Kijk maar naar China, Rusland en Turkije. Dan weet je wat je te wachten staat als je mekaar niet meer kunt horen. Maar toen nog wel en radio 10 Gold en de BBC world service op 648 khz waren daar een prachtig voorbeeld van..1999 ..Op naar 36 en 37 van...De geschiedenis van de hits..

Deel 36 van 08-08-1999

Deze inhoud is verborgen

en 37 van 15-08-1999

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Aardbevingen zijn helaas van alle tijden...:(

Op naar 22-08-1999

Met Deel 38 van de geschiedenis van de hits...

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Verder met Augustus 1999. Overigens was in die maand voor de gelegenheid een reünie maand van Veronica. Ze gebruikten een AM zender vanuit Lopik op 1224 khz. En gebruikten de oude Hilversum 3 zendmast. Vele oudgedienden deden die maand weer programma's  of kwamen in ieder geval langs in de studio op het Lapersveld. Heb daar ook nog wat opnamen van. Maar dat komt later. Overigens is die zendmast op dezelfde dag( begin september 2016) als die van AM 675 opgeblazen.Niet dat er iets mee aan de hand was maar omdat de overheid iedereen naar dat geweldige DAB+ wil dwingen en dus geen machtigingen voor concurrerende banden wil uitgeven...Volgende stap is FM. Hoe dan ook: Terug naar 10 Gold op AM 675 in september 1999

Deel 39 van 29-08-1999

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Nou inderdaad, mijn maag draait zich weer om als ik denk aan die nutteloze kapitaalvernietiging!

Ik heb er destijds een gedicht over geschreven:

"Daar stond je dan, als een forse erectie die er niet om loog.
Altijd strak gespannen, trots en kaarsrecht omhoog.
Daar stond je dan, rock-hard in een weideland.
Je energie uitstotend tot in het verre buitenland.
Daar stond je dan, onbewust als fallus aanbeden.
Door velen beluisterd in dorpen en steden.
Daar stond je dan, zelfs mijn stem werd door jou uitgestraald.
Nu ben je oud en met een harde knal voor altijd neergehaald"

Harm ten Brink

still mast.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

'Radio Tienkoo'

Deze hele correspondentie hierboven bevestigt 'The Magic Of Radio'.
Als luisteraar in de late 80s en vroege 90s vond ik het oorspronkelijke Radio 10 veel beter dan 10 Gold. Maar zoals Soer opmerkte: 'Met Radio 3'tje spelen win je de oorlog niet'. de 'Sixties Sunday' werd opgerekt naar de een hele week gouwe ouwen en Mulder was de perfecte leider van deze omvorming.

Zelf ben ik vanaf 1977 (was toen tien) opgegroeid met pophistorie op de radio (Hilv. 3 stond toen bij ons aan): 'All You Need' van Theo Stokkink op woensdagmiddag, Steenen Tijdperk op maandagavond, Popreconstructie op dinsdagavond en vooral Poster op donderdagavond. 
In de 90s vertaalde Mulder de Poster-formule succesvol naar de radiowetten van dat moment. 
De hele zender was tussen '95 en 2004 letterlijk 'goud'. In de auto stond die altijd op 675.

Zoals ik zelf als klein jochie de jingles van Hilversum III fonetisch meezong (en uit mijn prille jeugd nog flarden Veronica 538 heb onthouden, zo merkte ik toen ik het uurtje Veronica vrijdagavond op 3 ontdekte en de jingles zó kon meezingen) , zo zong mijn dochter (geboren in '99) in de auto mee met 'Radio Tienkoo'. Dat was de tijd dat ze bij het zien van een gele M ook riep dat ze naar "Mijnheer Donald" wilde.

RIP Tom en RIP Radio 10 Gold.

Edwin

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst

Ik luister nog weleens naar Radio 10  60 & 70s op DAB+. Lijkt een beetje op het vroegere 10Gold.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 28-1-2020 om 13:29 zei Bo Lus:

Ik luister nog weleens naar Radio 10  60 & 70s op DAB+. Lijkt een beetje op het vroegere 10Gold.

Het is een ontwikkeling naar versmalling en dat is jammer. Hoeft namelijk niet. Afijn weer een aflevering erbij. Deel 40 alweer van 05-09-1999

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Hopla...Alweer in september. En de Nederlandse hockeyers hebben weer verloren..Ach sommig nieuws is van aller tijden. Net als de hits en de geschiedenis daarvan..Deel 41 alweer van 12-09-1999..

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Nog even .En dan is het november 1999. De zender verandert dan plotseling in radio 10 FM. Heilig geloof dat ze op FM kunnen blijven bij de nieuwe licenties. Het hele gedoe over nieuwe aanvragen begon toen al. Uiteindelijk liet de overheid een onderzoek doen voor een geheel nieuwe kavel indeling: "Zero base "onderzoek heette dat. Het nam wat tijd in beslag. Uiteindelijk werd het zomer 2003 voordat de nieuwe verdeling inging. En..Hierbij verloor radio 10 FM ( inmiddels overgenomen door De Mol) al zijn ether frequenties.Ook door een beter bid book opgemaakt door Ad Roland voor Sky Radio. Die het FM oldie pakket kreeg toegewezen..Afijn Terug naar 17-09-1999 met deel 42 van de geschiedenis van de hits.

Deze inhoud is verborgen

En nogmaals...ik zie nu al dat ik 49 mis .Juist de eerste die is uitgezonden onder de Naam radio 10 FM..

Wie o wie....

bewerkt door Louis

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.