Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Iemand uit een Engelse groep zoekt opname's van RNI 2, de zender die in de lucht kwam op 30 september 1972 nadat Veronica 192 verliet.

Posted by Robbie Walker-Brown on February 9, 2020, 11:20 am

Are there any recordings of this short lived station? Can't find one on Azanorak (unless I'm going blind!). Googling I found one short clip of the opening with Tony Allan.

Wie doet hem een plezier?

Geplaatst
  Op 11-2-2020 om 19:13 zei ruudam:

Iemand uit een Engelse groep zoekt opname's van RNI 2, de zender die in de lucht kwam op 30 september 1972 nadat Veronica 192 verliet.

Posted by Robbie Walker-Brown on February 9, 2020, 11:20 am

Are there any recordings of this short lived station? Can't find one on Azanorak (unless I'm going blind!). Googling I found one short clip of the opening with Tony Allan.

Wie doet hem een plezier?

CoolAM Radio Productions

for Jingles- & Promo's!

the Netherlands

bewerkt door Hotel Amigo

Geplaatst

En helaas...Er is niks te vinden van die volgende dag.Zondag ( 1-10-1972).  Dat was ook een dag volop geprogrammeerd . Met 's morgens voor het eerst A.F Beirens, met northsea goes dx, op AM !!...

Geplaatst

kan me toch echt die zondag herinneren tot 19.00 uur. .Alleen maandag was het over. toen gingen ze gewoon een paar dagen het 220 programma doorgeven... 

Geplaatst
  Op 13-2-2020 om 11:46 zei Louis Stuster:

kan me toch echt die zondag herinneren tot 19.00 uur. .Alleen maandag was het over. toen gingen ze gewoon een paar dagen het 220 programma doorgeven... 

Voor wat het waard is: die herinnering heb ik ook.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 13-2-2020 om 17:56 zei Will Stevens:

Klopt echter niet.

Ik vond het niet leuk dat er geen (uitgebreide) Engelstalige uitzendingen meer waren die zondag, daarom herinner ik mij dat nog zo goed, het was het doorsturen van de 220 overdag in het Nederlands en op 259 was het (helaas) ook weer stil.

"the following day (Sunday the 1st October and again on the 2nd, RNI's 192 metre transmitter was logged testing prior to 10 a.m. in the mornings, on both occasions it.-was re-broadcasting the Dutch programmes from 220 metres. Since then nothing has been heard on this wavelength, and the chances of anything being heard again from RNI-2 on 192-metres are exceedingly remote."

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Wow , wat een verhaal op Monitor magazine.

Ik heb de bewuste tijd meegemaakt, maar niet zo diepgaand als het hier beschreven is.

Heb het bijna in 1 adem gelezen.

V.G. Victoria22.

• 2 weeks later...
Geplaatst
  Op 13-2-2020 om 17:56 zei Will Stevens:

Zal vrees ik wel een welles nietes strijd blijven.. Zucht.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 25-2-2020 om 09:47 zei Louis Stuster:

Zal vrees ik wel een welles nietes strijd blijven..

Nee hoor, het is gewoon 'nietes'. 😉

Dus zoals al eerder (door mij) geschreven "alleen kort Tony Allan".

" Met 's morgens voor het eerst A.F Beirens, met northsea goes dx, op AM !!..."

Klopt dus ook niet, was alleen te horen via short wave.

Nog maar wat meer info van een andere (luister) bron.

"Sunday 1 October 1972

RNI returns on 220m, 49m and FM at 5.20, along with test transmissions on 192m. All wavelengths feature a programme presented by Tony Allan. The programmes divide at 7.00, with the Dutch service on 220m and FM (Peter Holland) and Tony Allan continuing on 192m. However, at 7.10 RNI develops some problems and the RNI 2 tests have to close and are replaced by the Dutch service on 192m. Tony Allan says that the RNI 2 tests will return, but he doesn't know when. This means that today's edition of Nordsee goes DX is broadcast only on 6205KHz (at 10.00). There is a break in transmissions on 192m from 9.30 to about 10.00 and then, at 11.05, the station disappears from 192m and does not return before the scheduled 19.00 closure. No reason is given for this, only "We went off the air"."

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door Robin Westhof

Geplaatst

Dat schept duidelijkheid. Jammer dat daar geen opnames van zijn. ..:(

En A.J werd waarschijnlijk dan zaterdag aangekondigd voor de zondag.

Maar dus nooit gebeurd..

Geplaatst

Gedurende de maand Oktober 1972 werd de 192 nog gebruikt voor een verwijzing naar de 538. Ene Jelle Dijkstra in Den Haag heeft daar een aantal opnamen van gemaakt, de laatste opname is gemaakt op 27 Oktober met de tekst Radio Veronica op 538 meter, ingesproken door Lex Harding.

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb met Lex 2 versies gemaakt.  Dit is versie 1.

© Stichting Norderney

Deze inhoud is verborgen

screen 188.jpg

En ik kreeg ook een QSL kaart uit Bunnik. (ik was "chef" QSL kaarten )

screen 188b.jpg

Op 26-2-2020 om 16:47 zei Ben:

Gedurende de maand Oktober 1972 werd de 192 nog gebruikt voor een verwijzing naar de 538. Ene Jelle Dijkstra in Den Haag heeft daar een aantal opnamen van gemaakt, de laatste opname is gemaakt op 27 Oktober met de tekst Radio Veronica op 538 meter, ingesproken door Lex Harding.

Ben benieuwd naar deze opname Ben.

bewerkt door Juul

Geplaatst
  Op 26-2-2020 om 16:47 zei Ben:

de laatste opname is gemaakt op 27 Oktober met de tekst Radio Veronica op 538 meter

Niet (dus) maar één week in de lucht volgens de gegevens van Juul, maar vele weken zoals ik het mij ook herinner.

Geplaatst

Het was in ieder geval de bedoeling om de 2 spots met Lex  maar 1 week te laten lopen.

Maar de collega's aan boord zijn dus kennelijk "even" doorgegaan blijkt dus nu.

En ja, om e.e.a nu nog te achterhalen ?....................tijdje terug hé

Geplaatst
  Op 26-2-2020 om 20:34 zei Juul:

Het was in ieder geval de bedoeling om de 2 spots met Lex  maar 1 week te laten lopen.

Maar de collega's aan boord zijn dus kennelijk "even" doorgegaan blijkt dus nu.

En ja, om e.e.a nu nog te achterhalen ?....................tijdje terug hé

dit is nieuw voor mij. Was die 192 zender ook in de lucht toen RNI er enkele dagen op zat? Of werd dit gewoon weggeblazen?

• 1 year later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Voor meer info hierover kijk op de site van Hans Knot:

ttps://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME15/Strijd_192.shtml

Ik heb de opname van de start van RNI 192 gedeeld, die vindt je op : 

bewerkt door willh538
Link van opname erbij geplaatst.

Geplaatst
  Op 26-2-2020 om 16:54 zei Juul:

Ik heb met Lex 2 versies gemaakt.  Dit is versie 1.

© Stichting Norderney

Deze inhoud is verborgen

screen 188.jpg

En ik kreeg ook een QSL kaart uit Bunnik. (ik was "chef" QSL kaarten )

screen 188b.jpg

Ben benieuwd naar deze opname Ben.

zo iemand dit nog een kunnen en wllen posten heb het onderwerp gemist .!!  Alvast dank

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.