Geplaatst 16 februari 20205 jr. Populair bericht Van de Golden Radio NL server Helaas geen jaartal RadioMaeva-1april-1200 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RadioMaeva-1april-1300 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 16 februari 20205 jr. Beste Martinja, Hierover was een aantal jaren geleden een discussie tussen een aantal forumleden en volgens collega-forumlid Bert Ree was de 1-april grap uit het jaar 1982. De credits voor deze info gaan naar hem. Voor de duidelijkheid. De aprilgrap hield in, dat men vanaf een zendschip voor de kust van Blankenberge ging uitzenden. Met vriendelijke groet, Gerard 16 februari 20205 jr. bewerkt door Gerard van den Ende
Geplaatst 17 februari 20205 jr. dit is inderdaad toen. Op dezelfde dag zou ook radio Kompas als zeezender beginnen, luisteraars werden op de pier van Oostende verwacht.
Geplaatst 17 februari 20205 jr. Op 16-2-2020 om 11:17 zei martinja: Van de Golden Radio NL server RadioMaeva-1april-1300 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 820401 121-215 Ben van Praag
Geplaatst 21 februari 20205 jr. Klopt dit alles! Later ergens misschien ander jaar deed Radio WMR het nog straffer Een hele dag onder de naam Radio Marina Internationaal met vervormde stemmen en namen van djs van Maeva Mi-Amigo Fans van WMR kwamen met tientallen demostreren aan de deur beneden die gesloten bleef Er werd duchtig gebeld , geklopt, geroepen dat men WMR steunde, zelfs dat we moesten klacht indienen bij de politie! maar WMR boven in flat reageerde niet De politie mensen kwamen wel eens kijken naar al het jonge volk tegen dat ene uit de bocht ging en om te tonen, we zijn in de buurt. In feite dat WMR zelf beschermd werd tegen klachten van buurtbewoners Tegen de mensen van het publiek die de politie vroegen tegen de zeezender op te treden, reageerden ze dat ze niks konden doen tegen een boot op zee. Ze verklaarden achteraf dat ze toch kwamen met de politiewagen om te kijken of het jonge volkje zich kalm hield ze waren ook op de hoogte gesteld door WMR dat indien ze telefoon kregen dat het fake was en niet moesten nutteloos naar de deur rijden van de flats. Toen was de jacht op vrije radio meer gestopt Een we zaten in een lege oude flat waar de burgemeester ook mede eigenaar van was. Erwin en zoon Danny programmaleider woonden toen naast het politiebureau en Erwin zat in zoveel verenigingen dat ie iedereen kende Ook toen nog werd de politie scanner afgeluisterd bij Erwin of kreeg ie wel eens een tip van... De pôlitie bleek al in 1982 een aantal mensen te hebben die fan waren van het station Dus er werd daar geluisterd bij de politie (ooit ten tijde van de oorlogsbunker in 1982 in het bos vonden ze ons, maar waren beide grote fans verklaarden ze) dus de baas of wie opdracht gaf om ons te zoeken kreeg te horen , niet gevonden die WMR jongens. Zenden misschien uit vanuit Nieuwpoort dus hebben wij daar niks te zoeken, Die kerels zijn niet van gisteren. Ja die 2 jongere agenten waren echte vaste luisteraars kenden natuurlijk Erwin die naast het bureau woonde 1982 moest je nog altijd goed opletten voor inbeslagnames alhier de 1 april grap Dat zoveel mernsen het geloofden van die zeezender vond ik toch verbazingwekkend. Zelfs de brouwer Druwé die bier o.a leverde voor een eigen WMR dag drive in en bij mij thuis vroeg me, en nu JP nu jullie station weggedrukt zijn moet er nog geleverd worden in de toekomst? of kunnen jullie later ergens nog uitzenden Die had ook al de 102.8 verlaten! Die Marina vond hij maar de zeemaffia met die hoge vermogens uit te zenden vanaf zee en ons weg te drukken. Ook Bernard geloofd het dat WMR weggedrukt was voorgoed. De brouwer was ook weer zo iemand waar ik van kindsbeen uit onze vissers familie vis leverde, ook bij 2 3 politiemannen soms en de veldwachter regelmatig Wat een tijden, toen kende je tenminste nog ook de politie nu zowat niemand meer! vooral hier aan de kust WMR had het spel gespeeld met voordien het zogezegde wegdrukken met ruis van WMR en testen van Marina te laten horen Radio Marina Internationaal teste al varend langs de kust vanaf de grens NL-Belgie tot tegen de Franse grens en daarna een ligplaats kiezen buiten de kust Ook waren er zogezegd optredens van artiesten bv te Koksijde op de markt oa Emely Starr Helaas voor wie kwam kijken nutteloos en zelfs aan de WMR deur stond, die bleef gesloten Het lukte prima en daardoor waren fans ook verontwaardigd het jonge publiek natuurlijk wisten velen van de jongere gasten niks of weinig van de zeezenders de grap was goed geslaagd wel vond iemand dat hij niet zo blij was omdat ie enkele kustplaatsen had bezocht en was nogal kwaad, zijn vrienden konden nog lachen gelukkig. en ook ging hij naar markten kijken voor optredens helaas een andere beweerde dat hij zendschip had zien varen en was echt overtuigd! hij had zelf bewijs met foto's. Tja ergens een vreemde cargo met entennes Er is nog gemeld geweest dat Marina op AM FM oa uitzond ik denk dat er de volgende dag op WMR gemeld werd dat er door Marina nog terug getest zou worden alleen op FM maar na de klachten en contact opname zou Marina iets opschuiven bij de 102.8 toen werd enkele uren vanaf de Noordzee uitgezonden oa 1 studiotape enz vanaf de Nieuwpoortse vissersboot Pallieter bemand door 2 WMR mensen vissers en familie, ik en de technieker FM antenne in de mast voor die uren en gestopt want we vaarden richting het westen weg van de kust naar de UK Ik vond het ook welletjes met de risico's alles de zender enz weer de bilges onderruim in vuil olie water ene ondergedompeld in 3 of 5 tal plastic zakken zag daar zwart uit onderaan niet door te kijken Natuurlijk effe fier dat we vanuit zee hadden uitgezonden weer Al zal het meeste voor de zeevissen zijn geweest Je bent jong,fanatiek en je wilt walt helaas was de WMR programma leider vergeten het op te nemen met een cassette speler, ook al iets fout gedaan met een verbinding ervoor, dan kreeg hij dringende telefoon familie probleem grootmoeder en vergat hij het ik was benieuwd hoe het zou klinken, helaas nada Wat waren dat mooie tijden! 21 februari 20205 jr. bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
Geplaatst 21 februari 20205 jr. Op 17-2-2020 om 03:08 zei bert ree: 820401 121-215 Ben van Praag ik had hierop grote reactie voor in dit forum maar bij invoeren geen internet opeens dus was zoeken wat er aan de hand was hier voor mijn windows8 terwijl de xp lekker muziek draaide tijd verloren en ooglid MG ziekte is..terug nu (al hele week ) nog eens kort wat hertypen aangeboden geweest ook eerder op Golden Radio club info toen ooit behandeld en tekst enfin nutteloos - ik zie de oude tekst opduiken files verwarrend kan best dat het toch overdag was en Ben maar... hou het kort zei ik voorlopig hou ik het zo bij ( kan op 1 der 55 schijven ergens staan met info in eigenschappen en tekst bewerkt) dit dus Radio Maeva - 19820401 - 1200-XX00 - Arie van Loon + Nonstop Zeegeluiden +0100-0120 - Ben Van Praag - 1 April Grap [Op 35'] Radio Maeva - 19820401 - 0121-0215 - Ben Van Praag - 1 April Grap - Maeva Als Zeezender hoop dat Arie van Loon correct is wat een warboel die uitzending en de teksten
Geplaatst 23 februari 20205 jr. Herinner mij dit ook nog,was aan het luisteren ook om 12 u s'nachts die bewuste dag,heb ook nog ergens een opname hiervan liggen.Om 12 u middernacht gingen ze uit de ether om zogezegd over te schakelen naar het zendschip,na een tiental minuten waren ze er weer op 103,5 FM en mijn signaalmeter op mijn tuner gaf plotseling veel meer signaal. Ze hadden enkel een andere zender in gebruik genomen die duidelijk veel meer zendvermogen had dan voorheen.
Geplaatst 12 april 20204 jr. Auteur Populair bericht Van de Golden Radio NL server, met dank aan Walter Radio_Maeva,_1-4-1982,_Patrick_Valain,_18-19_uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 4 juli 20204 jr. Auteur Populair bericht RadioMaeva-13-3-1983-PraatstoelBenvanPraagmetMarcHermans Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RadioMaeva-23-3-1982-Popmuseum--BenvanPraag Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RadioMaeva-27-2-1983-PraatstoelArievanLoonmetBenvanPraag Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 5 juli 20204 jr. Op 4-7-2020 om 08:33 zei martinja: RadioMaeva-13-3-1983-PraatstoelBenvanPraagmetMarcHermans Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RadioMaeva-23-3-1982-Popmuseum--BenvanPraag Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RadioMaeva-27-2-1983-PraatstoelArievanLoonmetBenvanPraag Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Het Popmuseum met Ben Van Praag werd op zondag 28 maart uitgezonden. Helemaal aan het einde noemt Ben de datum en volgen er aankondigingen voor optredens van de Maeva Drive-in Show door Patrick Valain. Ik ben weer hartstikke blij met deze opnames Martin. Dank hiervoor.
Geplaatst 7 juli 20204 jr. Auteur Populair bericht RadioMaevaPopmuseumBenvanPraag6-2-1983 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RadioMaevaPraatstoelBenvanPraagmetTinekeDubois6-2-1983 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 9 juli 20204 jr. Op 4-7-2020 om 08:33 zei martinja: RadioMaeva-23-3-1982-Popmuseum--BenvanPraag Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 28/3/82 1913-2014Ben van Praag Popmuseum Tony van Rhode Noorderlicht
Geplaatst 23 juli 20204 jr. Let op deze opnames komen van de studiotapes ooit door Ronnie uit het pakhuis van de broer van Patrick Valain gehaald werden datums zijn deze die op de cassettes vermeld werden ! soms werd een voorwoord gehouden gehouden door de DJ en vermelde hij de datum en uur van de studioopname het kan dat bij digitaliseren dat niet werd opgenomen of vergeten werd de vermelding hier: Het Popmuseum met Ben Van Praag werd op zondag 28 maart uitgezonden. Helemaal aan het einde noemt Ben de datum en volgen er aankondigingen voor optredens van de Maeva Drive-in Show door Patrick Valain. Djs kunnen zich vergissen het kan best dat deze cassette toch op de 23e werd uitgezonden - de laatste opname is zo te zien geen studiotape
Geplaatst 26 juli 20204 jr. Auteur Populair bericht Van de Golden Radio NL server MaevaBrussel-0659-0805-BenVanPraag Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva, 10-1-1982, Bert de Groef, 15-16 uur Muziekmatinee Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 26 juli 20204 jr. bewerkt door martinja
Geplaatst 28 juli 20204 jr. Auteur Populair bericht Maeva 25-1-1982 Patrick Valain en Ben van Praag 19.15-20.15 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva, 1-4-1982, Patrick Valain, 18-19 uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva, 22-2-1982, Tony van Roden, 20-21 uur Noorderlicht Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 28 juli 20204 jr. bewerkt door martinja
Geplaatst 31 juli 20204 jr. Auteur Populair bericht Radio Maeva 21-1-1982 inbeslagname, Ben van Praag, 15.03-15.29 uur en nieuwsberichten Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva 23-1-1982 Terug na inbeslagnames Ben van Praag en patrick Valain 23-23.30 uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva, 12-2-1982, Ronnie van Gelder, 0.00-0.35 uur Nachtclub Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva, 14-1-1982, Peter Hoogland, 16-17 uur Hitorgel Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva, 25-10-1981, Ron vd Plas, 21-22 uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Radio Maeva, 31-12-1981, Ben van Praag en Arie van Loon, 20.05-21.05 uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 6 augustus 20204 jr. Radio Maeva, 22-2-1982, Tony van Roden, 20-21 uur Noorderlicht Het is Tony van Rhode ooit foutje van mij toen ik mijn opnames van teksten voorzag nu zou dit worden: Maeva - 19820222 - 2000-2200 - Tony Van Rhode - Noorderlicht
Geplaatst 27 oktober 20204 jr. Auteur Populair bericht Maeva Mark van Kapelle 30 okt 1984 deel 1 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Maeva Mark van Kapelle 30 okt 1984 deel 2 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 28 oktober 20204 jr. Auteur Populair bericht Radio Maeva Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 28 oktober 20204 jr. Op 27-10-2020 om 09:47 zei martinja: Maeva Mark van Kapelle 30 okt 1984 deel 1 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Jammer deze doet het niet.
Geplaatst 28 oktober 20204 jr. Op 28-10-2020 om 17:45 zei Geert M.: Jammer deze doet het niet. Dat is wel gek want hij is al 11 keer gedownload! Maar mij lukt het ook niet, tot nog toe. 28 oktober 20204 jr. bewerkt door PowerMusic
Geplaatst 29 oktober 20204 jr. Auteur Populair bericht Van de Golden Radio NL server, met dank aan Walter 2-6-1982 Maeva nood Ben van Praag 20-21 uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 29 oktober 20204 jr. Op 29-10-2020 om 08:01 zei martinja: Hier wel - nix aan de hand Blijft toch gek dat het bij de een wel en bij de ander niet lukt! Over het algemeen heb ik weinig problemen met Pixeldrain. Update: en nu doet ie het wel! (gooi mij maar in een hoekie)🤢 29 oktober 20204 jr. bewerkt door PowerMusic
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.