Geplaatst 7 maart 20205 jr. De een gaat naar de winkel de ander zijn auto wassen of je gaat uitslapen. Het is mooi weer, droog en ik heb er zin voor gemaakt. Een grond klusje waar denk ik geen enkel middengolf station onderuit komt 🤤 Radialen in de grond weg werken! Niet verticaal er in ( ) nee lang uit over de grond. Heb er nu zo een 800 meter a 50 meter per stuk weg gewerkt, ben nu door mijn draad heen. Theo
Geplaatst 7 maart 20205 jr. Zoooo, dat heb ik in het verleden ook al eens gedaan toen ik in Friesland woonde ( St. Anne) voor m'n GPA30 - HF banden. Maar da's verleden tijd Theo. Sterkte hoor.
Geplaatst 8 maart 20205 jr. Dat betekend dan ongeveer 16 radialen Theo? Ben benieuwd hoeveel je er mee gewonnen hebt. Rob V.
Geplaatst 8 maart 20205 jr. Auteur Wat te verwachten is, na een stuk of 8 radialen zie je niet zo veel effect meer. Zo ziet dat er dan uit op het verzamelpunt. Ik zie dat de X er steeds beter 'op' komt te zitten. Deze is met de laatste 150 meter draad gezakt van 5 naar 3 Ohm. Gemeten direct onder aan de antenne. En dit na de tuner, niets mis natuurlijk 😃 Theo
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.