Geplaatst 15 maart 20205 jr. Ik ben m'n archief aan het schonen en kom een top 40 tegen van 7 september 1974. 1x een "gewone' en een ex. met blanco vlakken en zwart-wit. Hoe zit dat ? Weet iemand dat ? 15 maart 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 15 maart 20205 jr. Interessant Juul. Is de Zwart/Wit versie op hetzelfde papier gedrukt of is het gewoon een kopietje? Grt, Peter
Geplaatst 15 maart 20205 jr. Auteur Op 15-3-2020 om 18:23 zei pvanklei: Interessant Juul. Is de Zwart/Wit versie op hetzelfde papier gedrukt of is het gewoon een kopietje? Grt, Peter Nee hij is hardstikke echt. Ik weet niet uit wiens archief het oorspronkelijk komt. Ik heb zoveel gehad van de Veronica collega's. Zou ook kunnen uit het archief van Francis Bouwman. Het is de eerst waaop staat dat de Stichting i.o. (In Oprichting ) is. Vandaar mijn vraag aan Lex destijds hoe "de overgang" van Veronica cv naar de Stichting is gegaan. Lex, "we hebben 'em gewoon meegenomen, de Verweij's hadden geen zakelijke interesse meer." Heb ik ook geschreven op onze website. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Dit omdat Ad en ik ooit wel eens een brief kregen van een overijverige jongeman van de Stichting, niet gehinderd door enige historische kennis, dat we de Top 40 niet meer op onze website mochten neerzetten. Dat is direct een paar jaar terug door Lex en Erik recht gezet. Wij hebben gewoon ook het recht om de Top 40 tot em et 31 aug. te publiceren. Hier het midden da's dus blauw en de achterkant ook weer zw. 15 maart 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 15 maart 20205 jr. Was het zwart/witte exemplaar soms bedoeld voor handelaren? zoals deze Tipparade uit 1970.
Geplaatst 18 maart 20205 jr. Auteur Ik heb net een mail gestuurd aan Francis, dus dan lees ik het wel.
Geplaatst 18 maart 20205 jr. Auteur Antwoord Francis: "Wow, Juul ik heb echt geen flauw idee. Uiteindelijk is het best eventjes terug en het geheugen is niet optimaal 😂. Denk dat dit typisch een vraag voor Sieb Kroeske is of een van die Top 40 jongens, Jan Fransooys? Ik hoop in ieder geval dat ik je met deze info een beetje heb kunnen helpen. Knuffel en de hartelijke groeten. Francis"
Geplaatst 19 maart 20205 jr. Populair bericht De Nederlandse Top 40 werd destijds in zwart-wit (destijds was alles zwartwit in de krant) in de krant (AD of De Telegraaf) gepubliceerd, zie hiervan een voorbeeld. Met pen zette ik de stand in de De Daverende 30 ervoor: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 19 maart 20205 jr. bewerkt door melle
Geplaatst 19 mei 20213 jr. Hoi, Ik werd net geattendeerd op deze discussie. Ik had hem gemist. Ik denk dat het een proefdruk is. Dit denk ik omdat ik zelf ook een soortgelijk exemplaar heb van een gedrukt exemplaar uit 1979 (week 40 - 6 october 1979). Hier staat de top40, tipparade (overdwars) en LP top 50 in zwart wit afgedrukt groet, Jan
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.