Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Weet niet meer of dit wel of niet is uitgezonden:

Radio Delmare - 12 09 1978 1000-1100 - Astrid de Jager

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door martinja

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 18-4-2020 om 16:57 zei Albatrosstudio:

Nee, nooit uitgezonden. Wel te koop in de Demare shop destijds.

Klopt de datum wel? Eind juli  1979 barstte de bom, doordat Gerard van Dam zijn huidige vriendin Astrid verliet voor de vriendin van de machinist/kapitein.

Astrid voelde zich bedrogen .

Vanaf dat moment heeft ze niets meer gedaan voor Delmare. De huur van het pand in Den Haag(Prodihaag) dat op haar naam stond werd opgezegd, ze gooide de ledenadministratie in de vuilnisbak om wraak te nemen en zette Gerard buiten de deur. Programma's werden ook niet meer opgenomen.

De hormonen van Gerard en Gelijn(vriendin van kapitein) veroorzaakten een scheuring binnen de Delmare organisatie die nooit meer gelijmd kon worden.

Allemaal heel ongemakkelijk, waardoor sommigen er de brui aan gaven en anderen partij kozen voor de één of  de ander.

Dus ik kan het programma van Astrid op 12 september 1979 niet goed plaatsen.

Bijgaand een paar foto's van Astrid .

Salut

Leendert

D A16 1977 Aegir Astrid giet de aardappels af in kleine keuken in woonkamer.JPG

D T18 WMR 1977 Astrid presenteert programma met hulp van Peter van Zetten.jpg

Martina 1979 Kees' kaas' Mulder, Ronald Bakker, Jan Olienoot.jpg

Astrid de Jager, Johan Rood,Ronal Bakker,Kees'Kaas'Mulder,Le.jpg

D F46 10-7-1978 Aegri HVO Gerard en Astrid vormden toen nog een setje.JPG

IMG_0141.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 18-4-2020 om 18:24 zei Albatrosstudio:

Het moet 12 09 1978 zijn ipv 79

Dat dacht ik al.

De dag er voor sloeg de Aegir van haar anker en werd naar de haven van Maassluis gesleept. Logisch dat dit programma ook in 1978 niet is uitgezonden.

Salut

Leendert

D G10 Noordzee 09-8-1978 De Aegir heftig overleg tussen Gerard - Leo - Johan en Geleijn.JPG

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst

Inderdaad , 12 september 1978 , getuige de hits van Boney M en Dee Dee , Zij roept na de hit van Dee Dee ( hit najaar 78 ) ook nog het Spaanse adres Old Vic Marbella om om vooral brieven te schrijven . Leuk om haar weer even te horen

bewerkt door Revenge85

Geplaatst

in 78 waren er nog maar enkele tapeprogramma's uitgezonden oa van Astrid de Jager en John Anderson naast de uitzendingen van boord van Jan Römer en René de Leeuw. Dit programma haalde de uitzending niet want de dag ervoor zouden ze bijna "op de rotsen lopen".

Geplaatst

in mijn gegevens vind ik terug dat er al een programma van Astrid de Jager was op 5.9.78, van 4.9.78 kon ik geen gegevens terugvinden.

Geplaatst
  Op 21-4-2020 om 14:31 zei Albatrosstudio:

Deze inhoud is verborgen

Voor de liefhebbers

Nadat het radio Delmare  avontuur met de Aegir over was, ging Jan Römer weer terug naar België. In mijn herinnering heeft Ben Bode hem aangebracht en was zijn echte naam Kurt Gelaude. Hij kwam uit Gent.

Ik heb sinds 1978 nooit meer iets van of over hem gehoord.

Salut

Leendert

Geplaatst

Even google geraadpleegd: er is een Kurt Gelaude in Gent. Actief in de categorie groothandels-electra. Dat zal hem dan wel zijn vermoed ik zo. 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.