Geplaatst 20 april 20204 jr. Very sad news. RONAN O’RAHILLY, Founder of Radio Caroline, passed away today aged 79. A great man who changed the face of popular music. We are currently airing a tribute on our main channel. Bron: Radio Caroline
Geplaatst 20 april 20204 jr. Populair bericht Wij de offshore luisteraars zijn hem "schatplichtig". En als ik deze single hoor dan denk ik altijd aan RONAN O’RAHILLY, 20 april 20204 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 20 april 20204 jr. Populair bericht Zonder Ronan ook geen Radio London, geen BBC Radio One, waarschijnlijk ook een veel minder uitbundige Swinging Sixties in Engeland, geen Radio Mi Amigo en uiteraard geen Radio Caroline.
Geplaatst 20 april 20204 jr. Populair bericht Op 20-4-2020 om 17:28 zei Robin Westhof: Zonder Ronan ook geen Radio London, geen BBC Radio One, waarschijnlijk ook een veel minder uitbundige Swinging Sixties in Engeland, geen Radio Mi Amigo en uiteraard geen Radio Caroline. Over de doden niets dan goeds. Zonder Ronan had ik hier ook niet mijn verhalen opgetekend. Heb dus indirect veel aan hem te danken. Vriendschappen die op het schip zijn ontstaan en nog steeds levend zijn. En niet alleen ik. Radio Veronica mocht na de stranding zijn schip gebruiken. Helaas heeft Ronan ook een schaduwkant die vanmiddag terecht werd belicht door Peter Philips in het 'tribute programma via Radio Caroline. Namelijk de eindeloze lijst van onbetaalde rekeningen en gedupeerden. Ronan was niet een correcte zakenman, wel een charmante 'babbelaar', die anderen wist te overtuigen om te investeren of over te halen zich in te zetten voor zijn idee. In de normale wereld zou hij zijn opgepakt en veroordeeld als 'meester oplichter'. In de offshore wereld gelden blijkbaar andere wetten. In de tijd dat ik bevoorraadde belde Ronan alleen als ik weigerde om te varen, omdat er geen financiële garantie was. Hij probeerde dan om met allerlei mooie praatjes me zover te krijgen dat ik toch ging. Ik was gewaarschuwd en deed het niet . Eerst geld, dan varen. Zijn 'truc' was dan om met Marjo , mijn vriendin, te spreken en met zijn zoete stem haar te 'bewerken'. Hij begreep als geen ander, dat het overtuigen van een vrouw de sleutel tot succes kon zijn. In de periode voor de komst van radio Monique ging het heel slecht met Caroline. Marjo had een hersenschudding opgelopen en dat was hem ter ore gekomen. Twee uur lang heeft hij als een soort arts op haar ingesproken om haar gerust te stellen. Toen hij belde stelde zich hij zich voor als Bobby Kennedy... Terugkijkend herinner ik me Ronan als iemand die op zijn manier idealen na streefde. Ik vond hem apart, anders, bijzonder, en zeer welbespraakt. Als hij geleefd zou hebben in de tijd van de Grieken, dan zouden vele boekenkasten hebben volgestaan met boeken over zijn spreuken. De enige spreuk die nu in mijn hoofd blijft rondzingen is 'Loving awareness, is free, is free.' Maar daar kon je geen brood bij de bakker voor kopen... Salut Leendert 20 april 20204 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 20 april 20204 jr. Op 20-4-2020 om 18:51 zei Leendert Vingerling: Over de doden niets dan goeds. De lijst kan nog veel langer hoor, ook b.v. geen MEBO II en 4 jaar RNI. Op 20-4-2020 om 18:51 zei Leendert Vingerling: Zonder Ronan had ik hier ook niet mijn verhalen opgetekend. Want dit forum zou er ook niet zijn . 😉 Op 20-4-2020 om 18:51 zei Leendert Vingerling: Helaas heeft Ronan ook een schaduwkant Bij de andere zeezenders, was dat natuurlijk ook bij een aantal mensen, in meer of mindere mate het geval. Op 20-4-2020 om 18:51 zei Leendert Vingerling: Namelijk de eindeloze lijst van onbetaalde rekeningen en gedupeerden. Helemaal waar, maar kon het na al die anti-zeezenderwetten eigenlijk (wel) anders? Op 20-4-2020 om 18:51 zei Leendert Vingerling: Terugkijkend herinner ik me Ronan als iemand die op zijn manier idealen na streefde. Zoals het brengen van een alternatief (album) radiostation midden jaren 70, uniek in het (toen) vrij saaie radiolandschap van Europa.
Geplaatst 20 april 20204 jr. I'll always be grateful to Ronan for giving myself, and a few million other listeners, the best radio to be heard on the dial between the years 1983-1990. RIP.
Geplaatst 20 april 20204 jr. Populair bericht Ik heb de tribute die Radio Caroline vandaag uitzond eventjes gedownload en op Pixeldrain gezet. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 21 april 20204 jr. Het hele zeezenderwereldje was omgeven door list en bedrog, maar heden ten dage gebeurt dat toch overal. Ronan was misschien niet de correcte zakenman, maar hij heeft (in)direct toch heel veel gedaan om Radio Caroline te laten voortleven. Ik heb met Caroline, Mi Amigo en Monique toch een onvergetelijke tijd beleefd, waar ik nog dagelijks met veel plezier aan terugdenk. Ronan, rust in vrede.
Geplaatst 21 april 20204 jr. Een artikel op de BBC site met een mooie Caroline TV promotiefoto uit 1969. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 21 april 20204 jr. Populair bericht Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 21 april 20204 jr. Populair bericht 1998 08 14 R Caroline via Merlin Network One (Astra satellite) 2200-0049 Johnnie Walker with Ronan O'Rahilly Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 21 april 20204 jr. Populair bericht Op 21-4-2020 om 08:16 zei Cas: Het hele zeezenderwereldje was omgeven door list en bedrog, maar heden ten dage gebeurt dat toch overal. Ronan was misschien niet de correcte zakenman, maar hij heeft (in)direct toch heel veel gedaan om Radio Caroline te laten voortleven. Ik heb met Caroline, Mi Amigo en Monique toch een onvergetelijke tijd beleefd, waar ik nog dagelijks met veel plezier aan terugdenk. Inderdaad Cas, we hebben er allemaal plezier aan beleefd, maar Ronan blonk helaas uit in het slecht betalen. Als boegbeeld speelde hij wel altijd mooi weer over de rug van anderen. De Engelsen zijn bijna nooit betaald, en vele investeerders hebben hun geld verloren, behalve Ronan. Die zorgde goed voor zich zelf. Natuurlijk heeft een luisteraar daar geen weet van, maar ik vind het 'ophemelen' van Ronan niet helemaal passend. Misschien kom ik 'zuur' over, maar ik heb de organisatie van binnenuit meegemaakt. Dan kijk je waarschijnlijk anders naar een persoon. Maar..., het menselijk brein schijnt slechte ervaringen weg te drukken. En daarom overheerst bij mij toch een positief gevoel. Na Delmare kwam Caroline met de Ross Revenge op mijn pad . Het schip met aan boord vele nationaliteiten heeft het leven later een andere wending gegeven. Ik kwam er in die jaren achter achter dat er meer in de wereld was dan 'Holland'. Zo leidde het contact met Tom Anderson begin 90'er jaren tot het eventueel kopen van zijn huisje in Fayence Zuid-Frankrijk.(zie twee foto's) Hij wilde er van af. Ik kocht het niet, want het lag in een gebied waar geen werk was. Het opende wel mijn ogen en twee jaar later ben ik wel naar zuid-Frankrijk vertrokken en 25 jaar later ben ik er nog. Maar wel in een andere plaats. (zie foto) Indirect heeft Caroline(dus ook een beetje Ronan) daar voor gezorgd. Salut Leendert 21 april 20204 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 21 april 20204 jr. Auteur Ik denk dat de meesten van ons in het leven wel zo'n 'eye-opener' hebben meegemaakt. Ik heb zelf kort in Engeland gewoond en wil nog steeds emigreren naar Gran Canaria. Dat laatste blijft denk ik een utopie want er hangen hele donkere wolken boven ons hoofd. Ben tegelijkertijd wel blij dat ik nog werk heb maar er moeten geen gekke dingen gebeuren. En wat Ronan betreft, hij was een keer onderweg naar de Ross toen ik er ook zat. Alle Engelsen waren enig zins in paniek en heb dat van afstand geobserveerd. Maar van Fred Bolland krijgen ook nog veel mensen wat geld... Enfin, je kent mijn BMW verhaal die je op zekere dag weer kwam ophalen.
Geplaatst 21 april 20204 jr. Op 20-4-2020 om 17:23 zei Juul: Wij de offshore luisteraars zijn hem "schatplichtig". Maar misschien is O'Rahilly ook wel schatplichtig aan Veronica. Wie was er nou eerder.... Op 21-4-2020 om 17:01 zei Leendert Vingerling: Inderdaad Cas, we hebben er allemaal plezier aan beleefd, maar Ronan blonk helaas uit in het slecht betalen. Het verhaal gaat dat met een groep in een restaurant hij altijd kans zag voordat de rekening kwam er tussen uit te knijpen.... Maar hij was natuurlijk een icoon en heeft veel betekend voor de radio en muziek-wereld. RIP.
Geplaatst 21 april 20204 jr. Ja, Ruud dat schatplichtig zijn, slaat meer op z'n manier van programma's laten maken. Want sinds Caroline en zeker London ging Veronica ook op een andere manier programma's maken. Daar doelde ik op. ( schreef het waarschijnlijk niet duidelijk op )
Geplaatst 21 april 20204 jr. Op 21-4-2020 om 18:56 zei Albatrosstudio: Goede keuze zo te zien Leendert. Tot begin juni! 2021 neem ik aan 😉. 21 april 20204 jr. bewerkt door pvanklei
Geplaatst 21 april 20204 jr. Op 20-4-2020 om 17:23 zei Juul: En als ik deze single hoor dan denk ik altijd aan RONAN O’RAHILLY, Ik aan Philip Solomon.
Geplaatst 21 april 20204 jr. Op 21-4-2020 om 20:14 zei pvanklei: 2021 neem ik aan 😉. Ik blijf optimistisch.
Geplaatst 21 april 20204 jr. Op 21-4-2020 om 21:13 zei Albatrosstudio: Ik blijf optimistisch. Dat weet ik en dat is opzich goed alleen ben ik bang dat het nog wel even gaat duren.
Geplaatst 22 april 20204 jr. Op 21-4-2020 om 19:54 zei Juul: Ja, Ruud dat schatplichtig zijn, slaat meer op z'n manier van programma's laten maken. Want sinds Caroline en zeker London ging Veronica ook op een andere manier programma's maken. Daar doelde ik op. ( schreef het waarschijnlijk niet duidelijk op ) OK, maar het idee om met een zender op zee te werken lag om de hoek, en misschien was ook al bekend in het wereldje dat Veronica een commercieel succes begon te worden. Maar jullie waren toch de eerste Britse commerciele zee-zender, CNBC, ik begrijp dat dat al een ander manier van programmeren was? Hadden jullie toen een sterkere zender gehad was Ronan misschien wel aangeklopt om zijn plaatjes te laten draaien. Maar als he....
Geplaatst 22 april 20204 jr. Maar mijne Heren, ook voor Veronica waren er al de Scandinavische zeezenders!! Laat dus voor wat betreft dat zeezenders dat schatplichtig maar vallen. En wat betreft de Engelse zeezenders, het heeft ongetwijfeld een boost voor de platen industrie betekend, en zo ook voor een aantal artiesten. Daar heeft Ronan zijn aandeel in gehad. En dan bedoel ik niet dat veel opgerakelde verhaal van zijn persoonlijke betekenis, maar het format van Caroline. Rob V.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.