Geplaatst 10 juni 20222 jr. Het staat op een bedrijfs hal van gebruikte kantoor meubelen en co. Coördinaten staan op hun QSL kaart. Maar iets met een vergunning lijkt me ook, ze hadden ervaring met als je het niet hebt. Theo
Geplaatst 10 juni 20222 jr. Op 10-6-2022 om 20:28 zei Rob Veld: 12 draadeinden als ik het mag geloven, en een 30 meter hoge mast en 2 kuub beton. Voor die 30 meter mast heb je wel een vergunning nodig. En ook nog op een flat? Dan heb je nog wel wat meer nodig. De eigenaar of vereniging van eigenaren zie ik niet zomaar ja knikken. Ik vind het een heel erg sterk verhaal. Rob V. Een Omgevingsvergunnig ja, had ik zelf nog niet aan gedacht. En de vorige locatiewijziging was niet doorgegeven aan het AT, lees antenneregister. Enfin, we wachten het gewoon weer even af, en de eerste herfststorm ook...
Geplaatst 10 juni 20222 jr. Volgens het antenne register zit de zender nog steeds in zo een duplo flatje. Hier zouden we dat een sociale woningbouw noemen van de jaren 60. Theo
Geplaatst 10 juni 20222 jr. Auteur Daar zitten ze niet meer. Op een oude fabriekshal langs het Noordzeekanaal.
Geplaatst 10 juni 20222 jr. Op 10-6-2022 om 21:57 zei radiofreak31: Daar zitten ze niet meer. Op een oude fabriekshal langs het Noordzeekanaal. Dat heb ik al een paar uur eerder ook al verteld. Ze zitten nu hier: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Zo moeilijk kan het niet zijn, toch? Meba.nl Theo
Geplaatst 11 juni 20222 jr. Auteur Dat bedoel ik. Die oude locatie was een woonhuis. Die foto's staan nog steeds op radio-tv-nederland.nl Zo hoog is het niet zo te zien. Dacht dat ze hoger stonden.
Geplaatst 19 juni 20222 jr. Ik denk dat ze gaan proberen het oude (en echte) Monique zoveel als mogelijk te benaderen. Ook daar ging (helaas) wel eens een mast omver...
Geplaatst 19 juni 20222 jr. Auteur Maar dat was nooit zo lang uit de lucht, dan deze versie van Monique.
Geplaatst 20 augustus 20222 jr. Auteur Denk dat het AM avontuur van Monique er definitief op zit ga ik vanuit. Duurt nu wel erg lang.
Geplaatst 20 augustus 20222 jr. Op 19-6-2022 om 16:43 zei Rene Verstraten: Ik denk dat ze gaan proberen het oude (en echte) Monique zoveel als mogelijk te benaderen. Ook daar ging (helaas) wel eens een mast omver... Ja, 1x. En toen stopten ze ermee.
Geplaatst 21 augustus 20222 jr. Op 20-8-2022 om 21:51 zei Martin1968: Ja, 1x. En toen stopten ze ermee. Net een echte zeezender. Stilte
Geplaatst 21 augustus 20222 jr. Maar er zullen toch wel mensen daar in de buurt wonen, staat er inmiddels al wat op het dak? Of moeten de vergunningen nog rond komen? Theo
Geplaatst 21 augustus 20222 jr. Auteur Weet dat ze een betonnen voet op het dak hebben aangebracht. Er moet ook een hijskraan komen om de antenne op zijn plek te zetten, liefst 'gisteren' en gratissss...en toen bleef het stil. Dat is alles wat er tot op heden bekend is...
Geplaatst 2 september 20222 jr. Ik hoorde dat er een stekker uit een verlengsnoer is gevallen en zo de mega storing in de polder veroorzaakte 😁 Maar het blijft wel heel erg stil, je kunt nog wel zelfklevers kopen. Theo
Geplaatst 2 september 20222 jr. Auteur Reed vanmiddag weer eens over de dijk Enkhuizen/Lelystad daar staat nog een ongebruikt mastje met een stukje grond + zonnepanelen....waarom daar niets mee gebeurd. Zonde. Misschien iets voor Monique. Blijft een puike locatie. 2 september 20222 jr. bewerkt door radiofreak31
Geplaatst 2 september 20222 jr. Op 2-9-2022 om 20:31 zei radiofreak31: Reed vanmiddag weer eens over de dijk Enkhuizen/Lelystad daar staat nog een ongebruikt mastje met een stukje grond + zonnepanelen....waarom daar niets mee gebeurd. Zonde. Misschien iets voor Monique. Blijft een puike locatie. Zeker, moet je wel met minstens 5 kW gaan zitten want met 100 Watt PEP bestrijk je nagenoeg alleen het IJsselmeer. Ik heb die locatie jaren geleden al eens bekeken en om die reden afgekeurd. Los van het feit dat je de eigenaar van de mast een vermogen aan huur mag gaan betalen.
Geplaatst 3 september 20222 jr. Dat vraag ik me af want 1602 kHz komt boven het Noordzeekanaal toch wel heel goed door in heel Noord Holland. Ja betonnen gebouwen kun je het vergeten, maar misschien moet dat ook niet meer het uitgangspunt zijn, want zelfs met 500kW krijg je dat niet overal voor elkaar. Die huur is apart, nu ontvangt hij niets.
Geplaatst 3 september 20222 jr. Het punt is dat je dan geen dekking hebt in bebouwde gebieden. Op die manier hebben alleen de koeien, schapen en paarden een goeie ontvangst...
Geplaatst 22 september 20222 jr. Auteur De mast is deze week op het dak geplaatst met een hijskraan. Alleen de antenne moet er nog ingehangen worden. Wat een timing ook weer, geweldige zomer gehad en dan nu met veel regen op komst beginnen met de bouw van een mast....
Geplaatst 20 oktober 20222 jr. Auteur Nou, het heeft even geduurd maar Monique is terug vanaf hun nieuwe mastconstructie. Komt lekker binnen weer overal. Geluid nog niet helemaal wat het zijn moet, maar het gaat de goede kant op moet ik zeggen.
Geplaatst 20 oktober 20222 jr. Als je langs het Noordzeekanaal rijdt zie je de mast duidelijk staan. Links van de Asielboot.
Geplaatst 20 oktober 20222 jr. Auteur Wat voor constructie hebben ze nu staan? Voorheen waren het 3 masten met 1 grote en 2 kleine aan iedere zijkant meen ik. Hebben ze nu een zelf stralende mast of met antennedraden aan alle kanten? 20 oktober 20222 jr. bewerkt door radiofreak31
Geplaatst 20 oktober 20222 jr. Hoop dat het een blijvertje wordt. Kan dan mooi hier in de knutselschuur aanstaan als 1332 kHz is uitgeschakeld. Helaas heeft alles wat ik hier goed kan ontvangen (m.u.v. 1332 kHz en nu dan 918 kHz) een baggerformat of nietszeggend 13 in een dozijn muziek.
Geplaatst 20 oktober 20222 jr. Op 20-10-2022 om 12:01 zei Eric: Helaas heeft alles wat ik hier goed kan ontvangen een baggerformat of nietszeggend 13 in een dozijn muziek. Hier ook, maar de diverse 'zenderbazen' kicken er ongetwijfeld op.
Geplaatst 20 oktober 20222 jr. Vandaag overleg met hun gehad, en ze gaan van frequentie veranderen. Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.