Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• 1 month later...
Geplaatst
Op 11-12-2023 om 00:23 zei Rink Hof:

De 1332 komt vrij, wordt verder alleen gebruikt in Beilen en Goor. Dus Middelburg en Den Bosch kunnen weer....

Dat heb je redelijk goed geschoten.  Ze gaan het nu inderdaad op 1332 kHz proberen.

Rob V.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst

Ik heb wel een vraag ( wil geen vuurtjes opstoken maar)

Ik zie 2 Radio Moniques online 

wat is de echte <?> de claims op de site is allebei.

En waarom 2 ? 

MONIQUE INTERNATIONAL – The legend is back! (www.radiomonique.am)

en Happy Oldies "Radio Monique 963 Gold"®. Brings Back All Your Musical Memories. Golden Hits from the 60-70-80

www.radiomonique.nl 

Toch als luisteraar en leken fan zeer verwarrende situatie...  

Geplaatst

Allebei zijn de 'echte', maar de echte bestaat niet meer.

Dus dit zijn de Mi Amigos? Daar zijn er ook wel een dozijn van te vinden.

Met allemaal de 'de echte' in hun naam. 🙃

Theo

• 2 months later...
  • 1 month later...
Geplaatst

Ze hebben een paar dagen de Stereo Tool instellingen van mij gebruikt.

Daar knapte het stukken van op, maar de zender kon niet tegen zoveel in de plus moduleren en ging vervormen.

Theo

Geplaatst

Nee Juul niet op DAB.

Daar hebben ze wel gezeten, maar toen kwam de ontdekking wat de echte kosten waren.

Ik blijf er ver van 😊

Heb  nu al moeite genoeg om al die geld bloedzuigers van mij te houden.

Theo

Geplaatst (bewerkt)
9 uur geleden zei radio tpot:

Ze hebben een paar dagen de Stereo Tool instellingen van mij gebruikt.

Daar knapte het stukken van op, maar de zender kon niet tegen zoveel in de plus moduleren en ging vervormen.

Theo

Zouden ze toch eens een betere zender moeten aanschaffen als hij daarvan op tilt slaat, bij die Optimod die ze ooit hadden ook al. Ik heb dat gehoord toen maar nu staat er blijkbaar niets op of een StereoTool preset die op nagenoeg bypass staat.

bewerkt door radiofreak31
Geplaatst (bewerkt)

Er zijn nu eenmaal zenders die je niet boven de 100% kunt moduleren. Daarom hoeft het geen slechte zender te zijn. 

Evengoed kun je dan met stereotool nog een goed geluid krijgen.

Moet je natuurlijk wel wat over stereotool en zijn instellingen weten.

Oh ja, en een goede geluidskaart dus.

bewerkt door Rob Veld
  • 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik volg geen social media, vandaar. Wanneer gaan ze eens echte zenders gebruiken. Dat hij kapot is misschien een voordeel want die zender klonk al niet best, dus hopelijk krijgen ze een betere.

bewerkt door radiofreak31
Geplaatst

Al hadden ze m maar als reserve zender gekocht.....

Er is bijna niemand meer die die dingen kan repareren.

Een maatje had zo'n Hercules zender maar die moest wel terug naar het land van Olympia toen ie stuk was, duurde een jaar.

Een nieuwe heb je ook niet zomaar, lange wachttijd.

Geplaatst
40 minuten geleden zei ruudam:

Er is bijna niemand meer die die dingen kan repareren.

Och dat valt wel mee, maar ik repareer niet voor een ander.

Maar iedereen wil ook altijd dezelfde weg bewandelen en alles in 1 kastje hebben.

Plus, het mag geen geld kosten, bij bedragen van 5 a 9 duizend euro voor een zender liggen de meeste al aan de beademing 😃

Zo af en toe krijg ik een mail of ik mijn zender wil verkopen, nee dat wil ik niet.

Waarom dan niet is de volgende vraag dan, heel eenvoudig het is geen plug and play iets.

Of ik dan iets voor ze wil samen stellen?

Dan verteld ik dat alles behalve de stuurzender, niet te koop is ook niet in China.

Dus verwijs ik ze door naar een firma in Australië of als het echt geld mag kosten, Harris.

Theo

Geplaatst
19 uur geleden zei radio tpot:

Och dat valt wel mee, maar ik repareer niet voor een ander.

Maar iedereen wil ook altijd dezelfde weg bewandelen en alles in 1 kastje hebben.

Plus, het mag geen geld kosten, bij bedragen van 5 a 9 duizend euro voor een zender liggen de meeste al aan de beademing 😃

Zo af en toe krijg ik een mail of ik mijn zender wil verkopen, nee dat wil ik niet.

Waarom dan niet is de volgende vraag dan, heel eenvoudig het is geen plug and play iets.

Of ik dan iets voor ze wil samen stellen?

Dan verteld ik dat alles behalve de stuurzender, niet te koop is ook niet in China.

Dus verwijs ik ze door naar een firma in Australië of als het echt geld mag kosten, Harris.

Theo

Nautel is het beste. 

Wordt overal in Amerika en daar buiten voor AM ingezet. 

Gevolgd door Harris. 

Voor semi professioneel gebruik is de Greek Hercules het beste,  veel gebruikt,  ook weer in America. 

Maar lastig leverbaar. 

Er zijn ook goedkopere op lossingen,   maar dan is het ook minder in geluid en betrouwbaarheid. Voor LPAM hier vaak prima bruikbaar. 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6638
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    guidokapanke
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.