Geplaatst 23 december 20231 jr. Op 1-12-2022 om 13:21 zei Helmut: Is het zeker, dat hét een Inverted V antenne is? Of is het een T-antenne? Is met de inmiddels verkregen info bekend. Een inverted V dus. Rob V.
Geplaatst 31 januari 20241 jr. Op 10-12-2023 om 23:23 zei Rink Hof: De 1332 komt vrij, wordt verder alleen gebruikt in Beilen en Goor. Dus Middelburg en Den Bosch kunnen weer.... Dat heb je redelijk goed geschoten. Ze gaan het nu inderdaad op 1332 kHz proberen. Rob V.
Geplaatst 7 februari 20241 jr. Ik heb wel een vraag ( wil geen vuurtjes opstoken maar) Ik zie 2 Radio Moniques online wat is de echte de claims op de site is allebei. En waarom 2 ? MONIQUE INTERNATIONAL – The legend is back! (www.radiomonique.am) en Happy Oldies "Radio Monique 963 Gold"®. Brings Back All Your Musical Memories. Golden Hits from the 60-70-80 www.radiomonique.nl Toch als luisteraar en leken fan zeer verwarrende situatie...
Geplaatst 7 februari 20241 jr. Allebei zijn de 'echte', maar de echte bestaat niet meer. Dus dit zijn de Mi Amigos? Daar zijn er ook wel een dozijn van te vinden. Met allemaal de 'de echte' in hun naam. 🙃 Theo
Geplaatst 9 april 20249 apr Op Facebook zag ik dat ze met een nieuwe antenne bezig waren bij een haven ofzo. Ik hoor er en der dat er ontvangt rapporten zijn. Zelf hoor ik ze niet op AM.
Geplaatst 13 mei 202413 mei Auteur Geluid blijft belabberd zacht, lijkt of ze helemaal geen processing gebruiken nu. Het klinkt in ieder geval niet des Moniques nu.
Geplaatst 13 mei 202413 mei Ze hebben een paar dagen de Stereo Tool instellingen van mij gebruikt. Daar knapte het stukken van op, maar de zender kon niet tegen zoveel in de plus moduleren en ging vervormen. Theo
Geplaatst 13 mei 202413 mei Nee Juul niet op DAB. Daar hebben ze wel gezeten, maar toen kwam de ontdekking wat de echte kosten waren. Ik blijf er ver van 😊 Heb nu al moeite genoeg om al die geld bloedzuigers van mij te houden. Theo
Geplaatst 13 mei 202413 mei Dank je Theo voor de info. Dat wordt een boot kopen en een MG zender d'r op zetten....................hi
Geplaatst 14 mei 202414 mei Auteur Op 13-5-2024 om 15:23 zei radio tpot: Ze hebben een paar dagen de Stereo Tool instellingen van mij gebruikt. Daar knapte het stukken van op, maar de zender kon niet tegen zoveel in de plus moduleren en ging vervormen. Theo Zouden ze toch eens een betere zender moeten aanschaffen als hij daarvan op tilt slaat, bij die Optimod die ze ooit hadden ook al. Ik heb dat gehoord toen maar nu staat er blijkbaar niets op of een StereoTool preset die op nagenoeg bypass staat. 14 mei 202414 mei bewerkt door radiofreak31
Geplaatst 14 mei 202414 mei Er zijn nu eenmaal zenders die je niet boven de 100% kunt moduleren. Daarom hoeft het geen slechte zender te zijn. Evengoed kun je dan met stereotool nog een goed geluid krijgen. Moet je natuurlijk wel wat over stereotool en zijn instellingen weten. Oh ja, en een goede geluidskaart dus. 14 mei 202414 mei bewerkt door Rob Veld
Geplaatst 14 mei 202414 mei Wat ik gezien heb op foto's, is het een Griek zender. Die ken ik wel en zijn prima te moduleren. Maar mss is er wat mee? Theo
Geplaatst 14 mei 202414 mei Mijn zender op 1332 kHz en PWM gemoduleerd was een koopje geweest... Inmiddels heb ik daar iemand blij mee kunnen maken inclusief nog wat andere zaken.
Geplaatst 14 mei 202414 mei Was het voor dezelfde frequentie? Ik vond het al vreemd dat de Moniek ploeg er geen belang voor heeft gehad. Zal wel te groot vermogen zijn geweest? Theo
Geplaatst 9 augustus 20249 aug Auteur Monique maar weer eens gestopt op AM? Hoor ze al een geruime tijd niet meer op 1332.
Geplaatst 9 augustus 20249 aug De zender is stuk, warmte was de oorzaak Social media volgen op de juiste trigger begrippen? Theo
Geplaatst 10 augustus 202410 aug Auteur Ik volg geen social media, vandaar. Wanneer gaan ze eens echte zenders gebruiken. Dat hij kapot is misschien een voordeel want die zender klonk al niet best, dus hopelijk krijgen ze een betere. 10 augustus 202410 aug bewerkt door radiofreak31
Geplaatst 10 augustus 202410 aug Die is verkocht maar niet aan hun, waarom weet ik niet. Was een prima zender. Theo
Geplaatst 10 augustus 202410 aug Al hadden ze m maar als reserve zender gekocht..... Er is bijna niemand meer die die dingen kan repareren. Een maatje had zo'n Hercules zender maar die moest wel terug naar het land van Olympia toen ie stuk was, duurde een jaar. Een nieuwe heb je ook niet zomaar, lange wachttijd.
Geplaatst 10 augustus 202410 aug Op 10-8-2024 om 20:28 zei ruudam: Er is bijna niemand meer die die dingen kan repareren. Och dat valt wel mee, maar ik repareer niet voor een ander. Maar iedereen wil ook altijd dezelfde weg bewandelen en alles in 1 kastje hebben. Plus, het mag geen geld kosten, bij bedragen van 5 a 9 duizend euro voor een zender liggen de meeste al aan de beademing 😃 Zo af en toe krijg ik een mail of ik mijn zender wil verkopen, nee dat wil ik niet. Waarom dan niet is de volgende vraag dan, heel eenvoudig het is geen plug and play iets. Of ik dan iets voor ze wil samen stellen? Dan verteld ik dat alles behalve de stuurzender, niet te koop is ook niet in China. Dus verwijs ik ze door naar een firma in Australië of als het echt geld mag kosten, Harris. Theo
Geplaatst 11 augustus 202411 aug Op 10-8-2024 om 21:17 zei radio tpot: Och dat valt wel mee, maar ik repareer niet voor een ander. Maar iedereen wil ook altijd dezelfde weg bewandelen en alles in 1 kastje hebben. Plus, het mag geen geld kosten, bij bedragen van 5 a 9 duizend euro voor een zender liggen de meeste al aan de beademing 😃 Zo af en toe krijg ik een mail of ik mijn zender wil verkopen, nee dat wil ik niet. Waarom dan niet is de volgende vraag dan, heel eenvoudig het is geen plug and play iets. Of ik dan iets voor ze wil samen stellen? Dan verteld ik dat alles behalve de stuurzender, niet te koop is ook niet in China. Dus verwijs ik ze door naar een firma in Australië of als het echt geld mag kosten, Harris. Theo Nautel is het beste. Wordt overal in Amerika en daar buiten voor AM ingezet. Gevolgd door Harris. Voor semi professioneel gebruik is de Greek Hercules het beste, veel gebruikt, ook weer in America. Maar lastig leverbaar. Er zijn ook goedkopere op lossingen, maar dan is het ook minder in geluid en betrouwbaarheid. Voor LPAM hier vaak prima bruikbaar.
Geplaatst 11 augustus 202411 aug Een SPAM is tot nu aan toe goed, bij Veenstra te bestellen. Wel wat geld mee nemen 😊 Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.