Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

https://we.tl/t-ABpVGKqCB6

Caroline -1983-09-15-1700-AndyArcher-EenVanZijn1eNieuwsuitzendingen

Caroline-1983-09-14-1800-1936-TomAnderson

Caroline-1983-09-18-1900-TomAnderson-EenVande1eKerenBellJingle-5min

Caroline-1983-09-25-1150-1400-PeterClarc-Fragment-88min

Caroline-1983-09-25-2250-2400-DixiePeach

Caroline-1983-10-02-1800-2007-SimonBarrett

+ nog 5

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 17-5-2020 om 20:55 zei Albatrosstudio:

Mooi Douwe.  

Veel is er niet van hem beschikbaar, omdat hij maar kort aan boord heeft gezeten.  Peter kwam ergens in september en verliet het station  al in december 1983. Hij kwam niet meer terug, omdat  Ronan zijn betalingsbelofte niet na kwam.

Peter was een goede discjockey, die helaas in 2002 overleed aan de gevolgen van een hersentumor. Hij was amper 52 jaar.

Ondanks de korte periodes dat we hem aan boord  tegen kwamen, bleven we tot aan zijn dood  met elkaar in contact. Af en toe een belletje en een kerstkaart.  Marjo kon goed met hem opschieten...

bijgaand een foto met Peter  Clark en Marjo, en ééntje met  Peter Clark, Marjo en Andy Archer.

Salut

Leendert

Peter Clark, Marjo Marcus, Ross Revenge 1983.jpg

Andy Archer,Marjo Marcus,Peter Clark, Caroline 1983.jpg

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dank je Leendert. Bijgaand nog een Peter Clark en wat andere opnames van mij uit dezelfde periode

https://we.tl/t-9N5gXqE5tH

Caroline - 1983-12-17 - 1615-1628 - Peter Quinn - Back after being of the air all day

Caroline - 1983-12-24 - 2322-0115 - Robin Ross & Simon Barrett - Christmas eve - parts 30 min

Caroline - 1983-12-25 - 1430-1630 - Simon Barrett with christmas greetings and trip on deck

Caroline - 1984-02-04 - Stuart Vincent

Caroline - 1984-02-11 - Tony Whale, Stuart Vincent

Caroline - 01011984RobinRoss-SimonBarrett1300-1505(DD)

+ nog 4

PS: vandaag mail van Transavia dat de vlucht naar jullie van 4 juni is geannuleerd (zoals verwacht). CU later.

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst
  Op 21-5-2020 om 20:51 zei Albatrosstudio:

Bijgaand nog een Peter Clark en wat andere opnames van mij uit dezelfde periode

De beginperiode van radio Caroline had uitstekende discjockey's. Dat kun je wel horen. Het werd  helaas binnen een jaar kwalitatief al minder, toen de kok, de technicus en de matroos ook programma's gingen doen.

Op 21-5-2020 om 20:51 zei Albatrosstudio:

PS: vandaag mail van Transavia dat de vlucht naar jullie van 4 juni is geannuleerd (zoals verwacht). CU later.

Lijkt me een mededeling die niet voor dit forum bestemd is.

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 22-5-2020 om 14:22 zei Jan-Fre:

Leuk, Simon Barrett draait Terrahawks. Een jaar later was het de tune van Radio Monique op dezelfde frequentie.

Dat is inderdaad wel héél toevallig.

De tune was oorspronkelijk bestemd voor radio Monique vanaf de Magda Maria. Het schip dat door de Nederlandse overheid in  juli 1981 is geënterd en waar boegbeeld  Ben Bode nog steeds nachtmerries van heeft.(Monique was de toenmalige vriendin van Fred Bolland en daar werd het station naar vernoemd)

https://www.flickr.com/photos/offshoreradio/sets/72157668301483036/

Ruim drie weken voordat  radio Monique startte leverden we alle studioapparatuur af. Ad Roberts bleef toen achter . Ad had ervaring opgedaan op de Mi Amigo en het was daarom verstandig om hem de installatie van de studio en  de voorbereidingen voor de start te laten doen. Een week later kwamen Maarten de Jong en Frits Koning  het team versterken. De keuze voor een andere tune is nooit een discussie geweest.

Salut

Leendert

Er is over de tune al eerder een bericht geplaatst door Peter Petersen:

Geplaatst

Heeft iemand deze tune in WAV?

Zelf heb ik een gare MP3 die ratelt, vandaar.

Dus geen MP3 omgezet naar WAV want dat valt direct door de mand! 🙂

Geplaatst
  Op 22-5-2020 om 07:24 zei Leendert Vingerling:

De beginperiode van radio Caroline had uitstekende discjockey's. Dat kun je wel horen. Het werd  helaas binnen een jaar kwalitatief al minder, toen de kok, de technicus en de matroos ook programma's gingen doen.

Absolutely agree Leendert. Problem is that if you don't pay the professionals decent money (or any money!) they will not stay. Then you have the Cook's, Sailors etc. I am surprised Raffles did not do a programme! 😀

Geplaatst
  Op 22-5-2020 om 20:52 zei Harm ten Brink:

Heeft iemand deze tune in WAV?

Zelf heb ik een gare MP3 die ratelt, vandaar.

Dus geen MP3 omgezet naar WAV want dat valt direct door de mand! 🙂

Ben benieuwd hoe jij dat constateert Harm.................

Geplaatst

Ik heb trouwens van onze muziektechnici geleerd dat het enige dat telt je oren zijn......................

En Harm vind jet het niet een beetje over de top als je dat gaat gebruiken op AM?

Maar , dan weet ik nu ook als je ooit eens een tune-jingle van mij vraagt dat ik het niet in mp3 kan aanleveren?   Hi

bewerkt door Juul

Geplaatst

Ja Juul, en zo heb ik van jou weer geleerd om mijn oren te gebruiken.

Maar als in dit specifieke geval een MP3 één of meerdere keren is gekopieerd, of omgezet in een andere bit-rate, gaat 'ie ratelen.

Dat laatste vind ik hinderlijk, óók op AM.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 22-5-2020 om 21:32 zei scotty:

Absolutely agree Leendert. Problem is that if you don't pay the professionals decent money (or any money!) they will not stay. Then you have the Cook's, Sailors etc. I am surprised Raffles did not do a programme! 

Raffles was sometimes in the studio, but never made  it behind the microphone...

Ronan O'Rahilly was an experienced conman. Promises to pay didn't have any value. The real professionals did one or two stints and moved on. The ones who stayed were happy with a little bit of money.

I remember that engineer Mike Barrington stayed for 15 months non stop on board . Back in London,  Ronan came up with no more than 200 pounds...

picture: Barrington likes the dog Raffles very much, more than his owner Chicago...

Salut

Leendert

Mike Barrington,Peter Chicago, Grant Benson, Ross Revenge 1984.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling

• 2 weeks later...
Geplaatst
  Op 17-5-2020 om 20:55 zei Albatrosstudio:

https://we.tl/t-ABpVGKqCB6

Caroline -1983-09-15-1700-AndyArcher-EenVanZijn1eNieuwsuitzendingen

Caroline-1983-09-14-1800-1936-TomAnderson

Caroline-1983-09-18-1900-TomAnderson-EenVande1eKerenBellJingle-5min

Caroline-1983-09-25-2250-2400-DixiePeach

Caroline-1983-10-02-1800-2007-SimonBarrett

+ nog 5

Helaas gemist. Is er iemand misschien weer zo vriendelijk dit opnieuw aan te bieden? Alvast bedankt.

Geplaatst
  Op 23-5-2020 om 11:23 zei Juul:

Ik heb trouwens van onze muziektechnici geleerd dat het enige dat telt je oren zijn......................

Niet het enige, maar wel het belangrijkste!

Ik heb al een aantal keer op gehoor voorkeur gegeven aan een file dat volgens software minderwaardig was.

Geplaatst

Dankjewel Jan voor het opnieuw beschikbaar stellen en Douwe voor de originele upload.

Groeten, Gerrit

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.