Geplaatst 4 juli 20204 jr. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Tot nu toe zijn er 2 vergunningen afgegeven.
Geplaatst 4 juli 20204 jr. Heel merkwaardig. Kan je dat ook ergens bij AT vinden? Dit zegt mij niks. Ik heb al een KG "vergunning" maar ik ben dan ook zendamateur. hi
Geplaatst 4 juli 20204 jr. Schoolvoorbeeld van de geniepigheid waarmee AT werkt. Niet te veel bekendmaken, anders krijgen we het misschien nog druk. Maar KG vergunningen kunnen niet worden tegengehouden, het kon al een tijd, maar was heel moeilijk, je moet het waarschijnlijk 1 op 1 regelen met AT, erg transparant en democratisch.
Geplaatst 4 juli 20204 jr. De kosten staan wel keurig vermeld in het kosten overzicht, dat dan wel weer. Maar welke frequenties? Wat ik begrijp ( ) jij zoekt wat uit en overlegt dit met het AT. Dat doe je via de mail, of je belt. Er is iemand die iets heeft/gaat krijgen in de 49 meter band, 1000 Watt draaggolf. Zoveel mogen zendamateurs nog niet eens gebruiken 😀 Piepzender in Zwolle zit op de 3920 KHz met 1000 watt Theo
Geplaatst 4 juli 20204 jr. Frequentie maakt niet zoveel uit, mits binnen de omroepband. Er wordt gecoordineerd met evt. andere KG stations op dezelfde frequentie. In het verleden zijn er wel meer aanvragen geweest, o.a. uit Noord Brabant waar men een RNW achtig station wilde oprichten. De toenmalige RCD juichte het toe, maar (toen al) waren de kosten de nekkebreker. Overigens geldt dat niet alleen voor Nederland maar bijv. ook voor de UK (Laser Hot Hits - 6205 kHz). Rob V.
Geplaatst 5 juli 20204 jr. Kosten: aanvraagkosten 633 euro (!) en jaarlijks (!) 578 euro. Niet mis. Het eerste station dat nu een licentie heeft- Radio Piepzender uit Zwolle- kwam er per toeval achter dat het schijnbaar mogelijk is een korte golf licentie aan te vragen. Vreemd inderdaad dat het AT dit nooit duidelijk heeft gecommuniceerd. Of er nog bepaalde eisen worden gesteld aan de technische installatie (zender en antenne) is mij niet bekend.
Geplaatst 10 juli 20204 jr. Een frequentie wordt door de HFCC voor een halfjaar toegewezen. Gaat AT dus niet over.
Geplaatst 10 juli 20204 jr. Op 10-7-2020 om 14:46 zei Harm ten Brink: HFCC??? Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 10 juli 20204 jr. Op 10-7-2020 om 14:36 zei CAM: Een frequentie wordt door de HFCC voor een halfjaar toegewezen. Gaat AT dus niet over. Jawel, maar je moet eerst de frequentie regelen bij de HFCC. En elk halfjaar opnieuw.
Geplaatst 11 juli 20204 jr. Hoe gaat de Buma/sena de tarieven berekenen, ze kunnen niet inschatten hoe ver je signaal rijkt op de kg en hoeveel luisteraars je trekt, of gelden hier voor de zelfde tarieven als middengolf?
Geplaatst 11 juli 20204 jr. Op 10-7-2020 om 18:31 zei ruudam: Jawel, maar je moet eerst de frequentie regelen bij de HFCC. En elk halfjaar opnieuw. zijn daar ook kosten aan verbonden?
Geplaatst 11 juli 20204 jr. Op 11-7-2020 om 09:14 zei andre ph5c: zijn daar ook kosten aan verbonden? Nee hoor, is helemaal gratis! Het kantoorpand waar ze vanuit werken is gratis, net als de website, de systeembeheerder en de rest van het personeel. Die laatste betalen ook geen huur voor hun eigen huis en halen elke dag gratis boodschappen bij Albert Heijn...
Geplaatst 11 juli 20204 jr. Eigenlijk één slecht grapje Harm haha. Bij de kortegolfzenders in Duitsland wórdt geen Buma/Sena(GEMA) betaalt omdat de zenders zich officieel op het buitenland moeten richten. En de kosten van de halfjaarlijkse frequentieregeling zitten natuurlijk in het jaarlijks te betalen bijdrage, welke veel lager liegt dan in Nederland.
Geplaatst 11 juli 20204 jr. Haha voor niks gaat de zon op! Je moet eerst een ‘membership’ aan vragen. Kost 350 euro per jaar. 11 juli 20204 jr. bewerkt door CAM
Geplaatst 14 juli 20204 jr. Op 11-7-2020 om 11:51 zei Harm ten Brink: Nee hoor, is helemaal gratis! Het kantoorpand waar ze vanuit werken is gratis, net als de website, de systeembeheerder en de rest van het personeel. Die laatste betalen ook geen huur voor hun eigen huis en halen elke dag gratis boodschappen bij Albert Heijn... Je zei in een reactie op een andere bijdrage al eens "Flauw en suggestief..." doe dat dan ook zelf niet ! 14 juli 20204 jr. bewerkt door nchuijg
Geplaatst 14 juli 20204 jr. Op 14-7-2020 om 08:43 zei nchuijg: Je zij in een reactie op een andere bijdrage al eens "Flauw en suggestief..." doe dat dan ook zelf niet ! zij = zei...
Geplaatst 14 juli 20204 jr. Op 14-7-2020 om 11:06 zei Bo Lus: zij = zei... Wie Voutloos is werpen de eerste steen, je hebt geijk! dank.
Geplaatst Zondag om 16:45 4 d. Er is hier in Nijmegen een korte golf zender, naar zijn zeggen met vergunning. Is dat ergens te checken?
Geplaatst Zondag om 23:27 4 d. Op 30-3-2025 om 16:45 zei Nijmeegse Jopie: Er is hier in Nijmegen een korte golf zender, naar zijn zeggen met vergunning. Is dat ergens te checken?Vergunning weet ik niet.Wel of er uitgezonden wordt, althans werd.Er was iemand die vrijwel maandelijks een lijst van "european private shortwave stations" bij hield. Maar volgens mij is die er mee opgehouden.De laatste is van juni 2024 en die staat hier:myradiowaves.comEuropean private shortwave stations June 2024 - myradiowa...Ik zie Nijmegen genoemd op 7270 kHz met RockPower Radio.Ik vind geen website, wellicht zitten ze op facebook, maar geen haar op mijn hoofd die op facebook gaat kijken....
Geplaatst Zondag om 23:43 4 d. Ja die is het.Dagelijks muziek uitzending met vergunning maar ook actief op andere kanalen. Daar beweert hij vergunning te hebben en de ander niet.Naar mijn idee zijn beiden daar illegaal.
Geplaatst Maandag om 05:36 3 d. Op 30-3-2025 om 23:43 zei Nijmeegse Jopie: op andere kanalen. Kun je dit nader beschrijven wat je hier mee bedoelt?Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.