Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Please login or register to see this link. Radio Nederland WereldOmroep behoort alweer een aantal jaren tot het Nederlandse omroep verleden. In 1982 was Radio Nederland nog ‘alive & kicking’ en had een dagelijks programma voor Nederlandse vakantiegangers in het buitenland: ‘Nieuwslijn Europa’. Daar luisterden destijds 1 miljoen Nederlanders naar. Alex van den Hoek kreeg van Onno van der Linden een mooie reportage uit Veronica’s ‘De Grote Verwarring’ over dit programma. Met beelden van de studio’s en een interview met Bert Koster van RNW. De video staat nu in HD online.

Please login or register to see this link.

Geplaatst

Leuk, mooi eindshot ook.

Aan die uitzendingen heb ik later in de jaren 90 ook meegewerkt.

Alleen wisten we niet dat er zoveel luisteraars waren, zeker in de vakantie.

(waarschijnlijk werden die cijfers een beetje achter gehouden door de NOS onderzoekers, beetje pijnlijk voor de "buren")

Als je bij RNW werkte had je altijd het idee dat je voor een handvol toegewijde luisteraars werkte, maar soms was dat dus heel anders.  Met die Europa-vakantie uitzendingen waren we de meest beluisterde Nederlandse zender. Daar werd een select aantal omroepers waaronder ikzelf opgezet. Voor de zondag was de uitzending zonder regie en dat mocht alleen door een collega en mij worden gedaan. 1 x in de 14 dagen heel vroeg op op zondag, oef.

Ach misschien maar goed dat je het niet realiseerde dat er zoveel luisteraars waren, leidt maar af en krijg je waanideeën van.

Zelf vond ik het altijd een leuk idee dat je over de hele wereld te horen was.

Geplaatst (bewerkt)

Prachtig video.

Ik heb er als Hilversums jongetje altijd willen werken, heb de studio zien bouwen, maakte een KG ontvanger en luisterde naar de "feeds" op de FM band, maar het is er nooit van gekomen.

En steeds maar weer die klanken van het Hilversums raadhuis..........................

Wel heb ik er een aantal dagen mogen rondlopen t.b.v. van m'n eind examenscriptie in 1965.

Please login or register to see this link.

bewerkt door Juul

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6674
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Laapersveld
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.