Geplaatst 31 juli 20204 jr. Populair bericht WLS (West Lokale Stichting), 15-7-1981, Jerry Winter, 18-19 uur Disco dance party https://pixeldrain.com/u/vkbQD5Za WLS , 29-11-1981, Maarten de Jong, 16-16.30 uur https://pixeldrain.com/u/mXcAS9DM 31 juli 20204 jr. bewerkt door martinja
Geplaatst 10 augustus 20204 jr. Bedankt hiervoor! WLS had destijds volgens mij ook een programma waarin delen van USA radioprogramma's werden uitgezonden. Zijn hier ook nog opnames van in het archief?
Geplaatst 10 augustus 20204 jr. Populair bericht NEE had alleen opnames uit dacht ik 1981 1982 was ontvangst zowat voorbij voor mij .. soms kon ik een programma opnemen buiten de ruis op tape aan de westkust helaas hier toen problemen gehad alhoewel ik een antenne op dak had met versterker en wendbaar ! was ook zo bij Radioi Maeva had ik vb 2 4 op 10 ontvangst 1 km of w2 at meer verder had iemand op draagbare radio 10 op 10 niet te geloven bij mij heel jammer anders waren er veel opnames geweest van WLS , Maeva kompas enz tja dan nam ik maar weer de zeezenders op het was balen als je tekens opnames moest wegwerpen soms was een station als Maeva helemaal weg in de ruis ik denk dat ik de enige ben die WLS en Maeva opnames deed. bedoel meer dan 4 6 uur er zijn wel een paar mensen die bv 3 5 opnames hadden jammer de Belgen zijn geen opnemers en bewaarders ik had denk ik in die tijd 2 bandrecorders had maar voor mijn werk zat ik veel op de Noordzee tevissen bv 5 8 10 dagen van huis. rest 1 2 3 dagen oF bij zware storm of zo als ik vrij was kon ik opnemen of soms liep de recorder 2 4 uur en als band afliep moest vrouw of mijn vader op stop duwen. ik was dan gaan werken ofwel weg naar zee gaan vissen deed ik bv bij zeezender opnames ik had dus dikke pech dat in open veld zeg maar FM hier altijd reuzeprobleem is geweest JL.B van Radiovisie bezocht me eens, net toen ie voor de wijk was en in reed ging signaal omlaag van ontvangst ooit een technieker maakte het ooit ook mee hij zei me JP net of jij in een put woont en Fm stralen voorbij gaan is wel altijd flink balen geweest volgens mij ben ik de enige die wat volle tape's had van WLS en Maeva Bert en walter wat al of niet op cassette je moet ook begrijpen dat mensen die jonge waren dan ik net werk hadden of nog naar school gingen niks was gratis toen band en cassetterecorders en de rest en ook nog radio enzz de tijden waren anders alles koste geld, geld bv een basf goede band 15 euro banden 7,5 enzz en bv 7,5 euro was toen voor ons veel geld! zat je zonde banden, in Oostende ook mocht je Schamrock kopen of die rotband Concert tape veel van moeten wegwerpen die banden noemen we piep schuurpapier tapes ofwel stoftape die je recorder koppen vuil maakten om de haverklop concerttape mocht je meeste na opname wegwerpen 1 kant was niet te doen ook had je e dat bovenlaag opeens stukjes afgingen, toen ze pas gekocht waren Philips banden duur bleken later ook niet altijd piepvrij zeezenders opnemen of vrije radio is kiezen de geldbeugel is niet onuitputtelijk of problemen om aan goede tape te komen aan de westkust groot probleem soms alleen nog te vinden in Oostende ik denk dat mensen die jonger waren dan ik in de 80s weinig zakgeld hadden ik was in 1981 30 jaar en had zakgeld als zeevisser door het harde werk had ik niet gevaren dan had ik ook nooit veel opnames gehad banden kosten toen duur ik begon eind 1977 dacht ik en was al probleem voor tapes zoals gezegd dankzijde Noordzee en zeer veel risico's zijn e r veel zeezender opnames en vrije radio opnames in omloop Wat een leven hebben de jongens van tegenwoordig hun stream aan en opnemen met StreamWriter zelfs gratis !!! bestond dat in onze tijd dan ...verzopen we in de opnames ik denk dat je nutteloos WLS opnames blijft zoeken buiten nog iemand die een 2 3 tal had ooit mijn opnames van de banden bezorgd aan J.K.Kruidenier ik hoorde juist erna dat een WLS dj toen ik die contacteerde alle opnames van hem had weggeven maar nooit nam J.H contact op om me de WLS programs te bezorgen ik weet niet eens of hij nog leefd ondertussen had ik de mijne 2 x gedigitaliseerd en liep niet van een leien dakje helaas hc bij aansluiten geen contact meer of ik ze nog ergens heb staan weet ik niet en om een 3e keer al dat werk te doen zie ik niet zitten het is piep eruit halen enzz ,stof , herdoen enz maar goed ze zijn vroeger diverse keren aangeboden geweest en ndoor Martinja op Golden Radio ik neem aan dat e mensen zijn die ze bezitten dus aan hen om ze aan te bieden ze werden opgenomen in 1981 te Oostduinerke 2,5 km van de Noordzee bijna altijd was er teveel ruis alhier ik kende niemand in de buurt die voor mij wilde opnemen der jongen o 2 km afstand woonde bij zijn moeder en verhuisde helaas ! waar je dus 9 of10 op 10 ,ontvangst had bij Maeva van WLS ben ik het vergeten ik weet ook niet of Martinja al mijn opnames bewaard heeft van 1981 en denk begin 1982 misschien waar mijn papieren lijst ligt om na ter zien oeiii ik heb geen databank ik wens je veel geluk met het zoeken naar WLS opnames Ik ga nu even luisteren naar Atlantis UK opname van het weekend met Steve Engeland anno 2020 leuk, dat internet Een vriendelijke groet en wens je koelte toe Wie Lumpie is mag opa weten haha Jean-Pierre
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.