Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Een paar jaar geleden kreeg ik eens een doos vol met cassettes. Ik heb er een stel gedigitaliseerd.    Ik doe met die cassettes en files niks en gooi ze weg.

Maar hier is een cassette. Ik ontwaar de stem van Jelle Boonstra. Verder weet ik er niks van.  ( ik wil het ook niet weten.....hi )  Hier de audio en de cassette inlay.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Hartelijk dank hiervoor, maar, wat is die jingle in het Frans op +/- 21'37'' over een zender genaamd "Radio Azur Nord" met Franstalige programma's onder het motto Love and Peace ? Er wordt zelfs verwezen naar het feit dat de radio ook op de Azurenkust zendt met de naam "Radio Azur Sud". Volgende jingles over Radio Azuur zijn dan weer in het Nederlands. Op Google vind ik hier niets over. Weet er iemand meer over ? Is er een link met Radio Nova ?

Groeten,

Frederic

Geplaatst

Leuk materiaal Juul.

Heb je deel 1 ook toevallig of werd dit eerder aangeboden en is het wellicht aan mij ontsnapt.

Hier ben ik in elk geval heel blij mee.

Op 21-8-2020 om 12:34 zei Fretor:

Hartelijk dank hiervoor, maar, wat is die jingle in het Frans op +/- 21'37'' over een zender genaamd "Radio Azur Nord" met Franstalige programma's onder het motto Love and Peace ? Er wordt zelfs verwezen naar het feit dat de radio ook op de Azurenkust zendt met de naam "Radio Azur Sud". Volgende jingles over Radio Azuur zijn dan weer in het Nederlands. Op Google vind ik hier niets over. Weet er iemand meer over ? Is er een link met Radio Nova ?

Groeten,

Frederic

Beste Frederic,

Het ligt er vingerdik op dat dit jingles van Radio Nova International zijn. Dit station zond uit vanuit Italië vanaf 15 april 1979 en werd opgericht door AJ Beirens. 

Op 15 april 1979 kende Radio Caroline haar laatste heropstart vanaf de MV Mi Amigo, maar dat is een ander verhaal.

Verder zijn er heel wat bekende en minder bekende jingles van Radio Nord, voice Of Peace, Radio Delmare en tal van andere stations te horen.

Tot slot passeren er jingles voor de zeezender Radio Europa, die in september 1980 van start zou gaan, maar het project ging niet door.

bewerkt door Bart Van Peer

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 21-8-2020 om 12:34 zei Fretor:

Groeten,

Frederic

Hieronder vind je een fragment van de Radioinfoon uit 1980. Hieronder wordt gemeld dat de Nederlandstalige opvolger van radio Caroline niet de naam radio Azur zal gaan gebruiken, nieuwe naam nog niet bekend. Radio Azur is uiteindelijk radio Paradijs geworden.

Met Pasen 1979 was radio Nova in Italië begonnen met openingsprogramma van AJ Beirens, die kon melden dat Caroline die dag ook opnieuw begonnen was. Bedoeling was dat vanaf oktober 79 radio Nova radio Caroline south zou worden zodat (zoals bij Delmare) adverteerders in Italië zouden terechtkunnen en daarna ook op zee te horen zouden zijn. Het verhaal ging niet door, maar A.J.Beirens was wel vanaf oktober 79 te horen in de Franstalige uitzendingen op Caroline.

Toen Paradijs in juli 1981 op de Noordzee lag, was A.J. in Italië bezig om radio Paradijs Italia op te richten. Maar toen werd het stil op de Noordzee.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 23-8-2020 om 12:49 zei Bart Van Peer:

Dank voor je reactie Douwe, maar afbeeldingen kan ik helaas niet bekijken. De tekst is in dit geval onleesbaar voor mij. 

Dat is spijtig Bart. Dan rest mij niets dan hem voor je op te zoeken.

Voila:

Deze inhoud is verborgen

129-PrimeTimeProductions-StudiojinglesVanZeezenders.mp3

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 23-8-2020 om 12:49 zei Bart Van Peer:

Dank voor je reactie Douwe, maar afbeeldingen kan ik helaas niet bekijken. De tekst is in dit geval onleesbaar voor mij. 

Ik heb er even pdfjes van gemaakt en de grote aangepast hopelijk is het nu leesbaar.

Deze inhoud is verborgen
Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  Op 23-8-2020 om 15:28 zei Albatrosstudio:

Dat is spijtig Bart. Dan rest mij niets dan hem voor je op te zoeken.

Voila:

Deze inhoud is verborgen

129-PrimeTimeProductions-StudiojinglesVanZeezenders.mp3

Dankjewel Douwe. Ik ga er zo meteen naar luisteren.

Dat er slechts 25 exemplaren van in omloop waren wist ik niet.

@Powermusic: Dank voor de moeite om er een PDF van  te maken, maar erg erg duidelijk was het niet. Ik werk met braille en spraak.

Toch waardeer ik de moeite die je gedaan hebt.

Geplaatst
  Op 23-8-2020 om 18:00 zei PowerMusic:

Hoi Bart, dat wist ik niet maar hoe is het voor jou dan wel eventueel duidelijk(er) te krijgen?

Hoi,

Ik gebruik een windowspc met braille-leesregel en spraakprogramma JAWS.

Voor het inscannen van boeken etc en het lezen van Pdf-bestanden heb ik het programma Kurzweil.

Er wordt voornamelijk gedrukte tekst ingescand.

Afbeeldingen of geschreven tekst geven een probleem.

Als je nog vragen hebt of wat wil weten, mag je me gerust een PB sturen.

Geplaatst
  Op 24-8-2020 om 15:32 zei PowerMusic:

Het koste enige moeite maar ik heb de inhoudsopgave van de cassette weten om te zetten naar een text bestand.. Hopelijk is ie nu wel leesbaar voor mensen met een visuele beperking.

Deze inhoud is verborgen

Dit is perfect te raadplegen met spraak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dank voor alle moeite.

Geplaatst
  Op 25-8-2020 om 12:33 zei Bart Van Peer:

Dit is perfect te raadplegen met spraak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dank voor alle moeite.

Hoi Bart, ben blij dat het gelukt is. ik vond online een OCR scanner die er een vrij goed leesbaar text bestand van maakte. Ik moest daarna nog wel de nodigde handmatige correctie's doen om het helemaal goed te krijgen.

Geplaatst

OCR heeft wel de benodigde inlees foutjes gemaakt. In elk geval Laser bestond nog niet in 1907. Des al niet te min. OCR en Ed heeft zijn best gedaan.

bewerkt door Rob Veld

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.