Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Georges Chatelain en Hervé Roy – Special Sprint. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Vitesses’ uit 1969 uitgebracht door BMG Production Music uit Frankrijk. Een lp met een aantal nummers gespeeld in diverse variaties. Fervente luisteraars van Hilversum 3 en de Daverende Dertig zullen het nummer meteen herkennen als zijnde de tune die door Felix Meurders een tijd werd gebruikt. Maar herkenbaar was het ook voor fervente Veronicaluisteraars want in 1972 werd het gebruikt voor de productie van een commercial gericht op de Vlaamse luisteraars: Lengte en Punten Shampoo.

Georges Chatelain and Hervé Roy - Special Sprint. This song comes from the album 'Vitesses' from 1969 released by BMG Production Music from France. An album with a number of songs played in various variations. Fervent listeners of Hilversum 3 and the Daverende Dertig will immediately recognize the song as the tune that was used by Felix Meurders for a while. But it was also recognisable for avid Veronica listeners because in 1972 it was used for the production of a commercial aimed at Flemish listeners: Length and Points Shampoo.

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  Op 5-9-2020 om 06:16 zei Broozen:

En ook dit een top-ontdekking, Hans. Gefeliciteerd. 

alle vondsten die ik plaats is gezamenlijk werk van Martin van der Ven, Henk Verhaag en mij en alle eer gaat bij deze vondst naar Henk!

Geplaatst

Sowieso een topontdekking dit!

Ik heb het hele album even gedownload, er staan vier versies van Special Print op, 1 van 2'16" en drie van 2'05. Een van die drie is beduidend langzamer, maar het is ook goed mogelijk dat van die andere twee de werkelijke tune van Felix was. Ik duik er nog even in. 

Edwin 

Geplaatst

Volgens mij gebruikte Felix de originele versie (Special Sprint (Original).

De langzame en de snellere zijn het sowieso niet.

Wel apart om de tune nu in stereo te horen.

Peter

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.