Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  Op 10-6-2022 om 14:15 zei bertus:

Deze is van 31 mei 1970

Groet, Bertus

Bertus,

In mijn beleving is Will Luikinga pas in 1971 begonnen. Maar dat blijkt dus niet zo.

Weet jij of iemand anders, wanneer Will Luikinga in dienst  trad bij Veronica?

Gerard

Geplaatst
  Op 10-6-2022 om 16:11 zei Gerard van den Ende:

Bertus,

In mijn beleving is Will Luikinga pas in 1971 begonnen. Maar dat blijkt dus niet zo.

Weet jij of iemand anders, wanneer Will Luikinga in dienst  trad bij Veronica?

Gerard

Beste Gerard,

According to Freewave Magazine in "Het daboek van Radio Veronica", The entry for 1st May 1970, says that Will Luikinga begins on Friday , Saturday and Sunday nights the programme Nachtklup between 2 and 6 hours under the name Will Weyman. Does this enlighten you some?

Mvg,

John C

Geplaatst
  Op 10-6-2022 om 17:01 zei JOCOOLE:

Beste Gerard,

According to Freewave Magazine in "Het daboek van Radio Veronica", The entry for 1st May 1970, says that Will Luikinga begins on Friday , Saturday and Sunday nights the programme Nachtklup between 2 and 6 hours under the name Will Weyman. Does this enlighten you some?

Mvg,

John C

John,

Thanks for your reply.

I didn't know he used a nickname when he started with making programma's for Radio Veronica.

Gerard

Geplaatst
  • Populair bericht

Hier legt Will zelf uit hoe hij bij Veronica kwam.

Het is van 12 juni 1970

©Stichting Norderney.

Deze inhoud is verborgen

En anders even op onze website kijken. Heb ik het niet voor niks gemaakt.

Will en Henk.jpg

1970.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
  Op 10-6-2022 om 18:45 zei Lokeend:

Will begon in 1969 als Will Weyman. Die naam gebruikte hij maar even.

Beste Lokeend,

According to Media Pages' Geschiedenis van de Zeezenders, Will Luikinga started at Veronica in August 1969.

Mvg,

John C

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 10-6-2022 om 14:15 zei bertus:

Deze is van 31 mei 1970

Groet, Bertus

Dat klopt dus niet want deze bevat tracks van John Sebastian van z'n live album Real Live en die kwam pas uit in 1971. (bron wikipedia) wel een mooi programma!

Geplaatst
  Op 10-6-2022 om 22:32 zei PowerMusic:

Dat klopt dus niet want deze bevat tracks van John Sebastian van z'n live album Real Live en die kwam pas uit in 1971. (bron wikipedia) wel een mooi programma!

En het debuutalbum van The Doobie Brothers, dat verscheen in april 1971.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Met dank aan Stichting Norderney en Radio 192

Radio Veronica - 5 Jarig Bestaan  Joost mag het weten - Joost 21-04-65  19.15-20  AM

Deze inhoud is verborgen

Radio Veronica - 5 Jarig Bestaan  Koffietijd - Tineke & Willeke Alberti  21-04-1965   10-11

Deze inhoud is verborgen

Radio Veronica - 5 Jarig Bestaan  Ook goeiemorgen - Harmen Siezen  21-04-1965   8-9

Deze inhoud is verborgen

Radio Veronica Muziek bij de Lunch - Jan van Veen 1969  12-13

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Populair bericht

Vooral het programma van Joost den Draaijer JMHW is heel leuk, de Joost den Draaijer fanclub in het programma te horen en o.a. ook Herman Stok.

En natuurlijk.... lekkere muziek.... 1965... ik was 10 jaar en op kijn "Captain 6 transistor" luisterde ik naar "een negen twee" maar ik moest het toestelletje wel vlak bij een waterleiding zetten, dan was de ontvangst veel beter.

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
  • Populair bericht

Daar heb je gelijk in, 3 Oktober was een maandag en het was geen 5 Jaar Veronica maar 5 jaar Joost als DJ en Joost begon in 1961. Ook word er in het "Joost den Draaijer fanclub blad" van December 1966 aandacht besteed aan "5 Jaar Joost" met speciale JMHW met Herman Stok als gast.

Lees hieronder uit "Turkse Koffie", het fanblad van Joost. (8e regel van onder het artikel)

Henk Kruize

1966-12 TK p3.jpg

Geplaatst
  Op 12-6-2022 om 11:46 zei Henk-Anna Loog:

Vooral het programma van Joost den Draaijer JMHW is heel leuk, de Joost den Draaijer fanclub in het programma te horen en o.a. ook Herman Stok.

En natuurlijk.... lekkere muziek.... 1965... ik was 10 jaar en op kijn "Captain 6 transistor" luisterde ik naar "een negen twee" maar ik moest het toestelletje wel vlak bij een waterleiding zetten, dan was de ontvangst veel beter.

Henk Kruize

img185.jpg

Henk, ik denk dat het "beter" is om de naam en adres van de ontvanger weg te halen.

Geplaatst

Henk als je zegt, zal ik doen, doe het dan ook. Nu een dag later staan naam en adres er nog steeds  😒

bewerkt door Eric

Geplaatst
  Op 13-6-2022 om 08:54 zei martinja:

Koffietijd - Tineke 21-10-72  10-11

Deze inhoud is verborgen

Martinja,

Op deze dag vierde Radio Veronica haar 12,5 jaar bestaan.

De hele dag was er een feestelijk programma waarbij tal van artiesten aanwezig waren.

Gerard

Geplaatst

Dag Henk, Dank je wel. NAW gegegevens zijn helaas op het internet veelal vogelvrij. En als het eigen gegevens zijn a la. Maar dit was van iemand anders, weliswaar al heel oud. Nu zal het misschien in dit forum wel meevallen, maar voorkomen is beter dan genezen. Je had het ook kunnen zwarten. De politiek heeft daar vele voorbeelden van 😉 Grts Eric

bewerkt door Eric

Geplaatst
  • Populair bericht

Tegenwoordig heb je privacywetgeving, en in onze moderne (digitale) tijd is dat hard nodig ook.

Maar gegevens van meer dan vijftig jaar geleden? :unsure: Als ik hier een oud radioprogramma beluister, hoor ik ook regelmatig namen en adressen van mensen die een plaatje hebben aangevraagd. Dat is eigenlijk precies hetzelfde. Moeten die dan worden weggebliept?

bewerkt door Will Stevens

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Radio Veronica - 5 Jarig Bestaan  Medewerkers - Gerard de Vries  21-04-1965  22.30-23

Deze inhoud is verborgen

Radio Veronica - 5 Jarig Bestaan  Nashville - Gerard de Vries  21-04-65  16-16.45

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

12,5 Jarig Bestaan  Jukebox - Stan Haag  21-10-1972   18-19

Deze inhoud is verborgen

12,5 Jarig Bestaan  Ook goeiemorgen  - Tom Collins  21-10-1972   8-9

Deze inhoud is verborgen

Radio Veronica - 5 Jarig Bestaan  Halverwege - Cees van Zijtveld  21-04-1965   12-13

Deze inhoud is verborgen

Radio Veronica Muziek Terwijl U Werkt - Hans Mondt 1969  9-10 - 29 januari 1969 0900-1000 uur

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door martinja

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.