Geplaatst 13 februari 20214 jr. Populair bericht Binnen onze hobby "zeezenders" hoorden noodzakelijkerwijs ook de passende ontvangers. Als kind al onderzocht ik elke radio om te zien of er een zeezender op de draaischijf stond. Helaas heb ik nooit succes gehad met mijn zoektocht - en dat in de periode van 1966 tot 1990... Telkens weer hoorde en las ik dat dergelijke apparaten absolute uitzonderingen waren. Ondertussen hebben vele radioliefhebbers dergelijke toestellen gevonden, vooral met behulp van het internet. In feite heb ik in de afgelopen 2 decennia zelf talrijke toestellen kunnen verwerven, waarop vooral Radio Veronica, Radio Caroline, Radio Noordzee (die in 1964 vanuit REM-eiland uitzond) of ook Radio Mercur zijn genoteerd. Ik heb een lijst samengesteld van in totaal 120 verschillende sets - en deze lijst is zeker niet niet volledig. De toestellen in de lijst zijn zowel buizen- als transistorradio's van 1958 tot ongeveer 1972. Lees hier meer: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 13 februari 20214 jr. Sympathiek dat de hier afgebeelde schaal de naald precies op mijn zender staat, 205 meter!! Ik heb ook een paar zeezender schalen en 1 waar Veronica 538 is aangegeven, een Koerting inderdaad
Geplaatst 13 februari 20214 jr. Auteur Het zou fantastisch zijn als we er meer over te weten kunnen komen (naam en nummer van het model, fabrikant, enz.), want dan kunnen de apparaten in de lijst worden opgenomen. Bij voorbaat hartelijk dank!
Geplaatst 15 februari 20214 jr. Op 13-2-2021 om 20:34 zei ruudam: Sympathiek dat de hier afgebeelde schaal de naald precies op mijn zender staat, 205 meter!! Ik heb ook een paar zeezender schalen en 1 waar Veronica 538 is aangegeven, een Koerting inderdaad Beste Ruud, geweldig. Graag een foto van de schaal en het toestel. De meeste radio's hebben Veronica op 192 op de schaal staan.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.