Geplaatst 4 maart 20214 jr. Populair bericht Gisteren had ik iets aparts. Ik had een oudere man in de winkel die ik hielp en bij het invoeren van de klantenbon zei hij zijn naam: Daniël Klijzing. Ik vertelde hem dat op Veronica destijds iemand met de zelfde naam had gewerkt, die in 1971 overleden is. De man wist er van af en had ook het vermoeden dat het familie moet zijn geweest. En zo kwam ik opeens weer met Daniël Klijzing in mijn hoofd, de jonge medewerker die destijds het popjournaal samenstelde. Lex Harding zei ooit dat na Daniël s dood, het popjournaal nooit meer het zelfde niveau heeft gehad. Ik vroeg me af of er nog Veronica opnamen zijn waarin Daniël te horen is? Gewoon omdat hij niet vergeten zal worden. Wim de Lang
Geplaatst 4 maart 20214 jr. Of er nog opnamen zijn? Ik hoop het, maar ik heb ze helaas niet. In mijn herinnering werd de naam van Daniël geregeld genoemd op de zender, maar heb ik hem zelden zelf sprekend gehoord. Ik meen me te herinneren dat hij naast het Popjournaal ook iets deed met Fop Out of Sportief Zijn, Beter Worden. Maar ja, het is allemaal lang geleden. Hoe Daniël Klijzing eruitzag wist ik natuurlijk niet; het enige wat we hadden was het rijtje pasfoto's in de linkermarge van de Top-40, en daar stond hij niet bij, evenmin als de technici. In het Veronica-blaadje van toen verschenen foto's van een jongeman met lange blonde haren (net als ikzelf toen) die vroeg kaal werd (net als ik toen). Daniëls onverwachte vroege overlijden is ook op de zender genoemd; dat vond ik opvallend omdat Veronica zelden iets in de uitzendingen zei over de collega's (Eddy Becker tijdje weg na groot ongeluk; Rob Out tijdje weg na groot ongeluk; Joost de Draaijer weg na groot meningsverschil; plus wat ik allemaal niet meer weet). Ik hoop dat we nog wat meer over Daniël horen hier. In het kader van de geschiedschrijving.
Geplaatst 4 maart 20214 jr. Op 4-3-2021 om 07:25 zei wim1958: Gisteren had ik iets aparts. Ik had een oudere man in de winkel die ik hielp en bij het invoeren van de klantenbon zei hij zijn naam: Daniël Klijzing. Ik vertelde hem dat op Veronica destijds iemand met de zelfde naam had gewerkt, die in 1971 overleden is. Wim de Lang 1972
Geplaatst 10 maart 20214 jr. Populair bericht Op 4-3-2021 om 07:25 zei wim1958: Gisteren had ik iets aparts. Ik had een oudere man in de winkel die ik hielp en bij het invoeren van de klantenbon zei hij zijn naam: Daniël Klijzing. Ik vertelde hem dat op Veronica destijds iemand met de zelfde naam had gewerkt, die in 1971 overleden is. De man wist er van af en had ook het vermoeden dat het familie moet zijn geweest. En zo kwam ik opeens weer met Daniël Klijzing in mijn hoofd, de jonge medewerker die destijds het popjournaal samenstelde. Lex Harding zei ooit dat na Daniël s dood, het popjournaal nooit meer het zelfde niveau heeft gehad. Ik vroeg me af of er nog Veronica opnamen zijn waarin Daniël te horen is? Gewoon omdat hij niet vergeten zal worden. Wim de Lang Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 9.7.71 Dit vond ik nog terug.
Geplaatst 10 maart 20214 jr. Populair bericht Beste vrienden, Natuurlijk hebben we veel info over Daniel. Ik heb wat opgezocht in ons archief.Daniel was een actief baasje en werkte mee aan diverse programma's w.o. Sport van Henk en Frits, het popjournaal en ook programma's van Rob Out. Als ie de trap in Laperhoek op liep naar onze studio's dan hoorde je dat al van verre. Daniel is begraven in z'n woonplaats Putten. Ik heb nog tot voor een paar jaar terug kontakt gehad met z'n weduwe en dochter. Maar je weet hoe dat gaat het verwaterd............ Als herinnering aan hem heb ik een item uitgezocht dat ie maakte voor het Popjournaal. Hij interviewde Rick van der Linden van Ekseption. Verder hebben nog veel items die hij maakte voor Henk en Frits. Ik weet nog goed dat het gebeurde op een zondag. Ik had "dienst" om 19.00 uur en Daniel kwam maar niet opdraven. Uiteindelijk kregen we bericht dat er iets vreselijks was gebeurd op het station in Hilversum. We hadden eigenlijk geen zin meer om het Sport programma voor de dag erna, Maandag middag, te maken. We hebben toch besloten iets te doen, maar bij het terug luisteren besloten we het opnieuw te maken. Dat duurde tot 0.600 uur in de ochtend. Verdere info heb ik ook bijgesloten. Hopelijk wordt e.e.a. wat duidelijker. Ter nagedachtenis aan Daniel. Sport nov 71 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Sport feb 72 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Daniel met Rick vd Linden dec 70 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 10 maart 20214 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 12 maart 20214 jr. Veronica - 1971-11-19 Daniël Klijzing op 14-11-1971 getroffen door een herseninfarct (De Telegraaf)
Geplaatst 13 maart 20214 jr. Auteur Wat geweldig Juul. Ik zie het net omdat ik een weekje op Texel op vakantie was. Mooi hoe iemand opeens door een ontmoeting met een vreemde weer in onze gedachten terug komt. Maar dat is het mooie van in een winkel werken. Meteen heb ik een vraag, ik heb regelmatig op facebook contact met de weduwe van Rick van der Linden, zou ik haar het interview van hem met Daniel mogen doorzenden? Heel erg bedankt voor de dingen die je stuurde.
Geplaatst 21 maart 20214 jr. Populair bericht Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren v700101-0400-0500-nieuwjaar-niet uitgezonden-henkvandorp--20.15.mp3 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren v701226-2200-2300-henk van dorp--29.39.mp3 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren v710305-1400-1500-lexhardingshowmetgasthermanstok--47.00.mp3 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren v710526-1700-1800-rob out show--41.18.mp3 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren All 4 files Hierbij 4 opnames waarin Daniel Klijzing te horen is. Op het eind van de bestandsnamen staat het exacte tijdstip wanneer hij te horen is. Rob
Geplaatst 21 maart 20214 jr. Op 13-3-2021 om 07:25 zei wim1958: Wat geweldig Juul. Ik zie het net omdat ik een weekje op Texel op vakantie was. Mooi hoe iemand opeens door een ontmoeting met een vreemde weer in onze gedachten terug komt. Maar dat is het mooie van in een winkel werken. Meteen heb ik een vraag, ik heb regelmatig op facebook contact met de weduwe van Rick van der Linden, zou ik haar het interview van hem met Daniel mogen doorzenden? Heel erg bedankt voor de dingen die je stuurde. Ja, hoor. Ik heb later bij de TROS ook nog met Rick gewerkt. Hij had net als ik diabetes en zei altijd als ie een te lage bloedsuiker spiegel had "joh neem een pils..." (En ik maar zeggen dat ik niet drink. ( was trouwens de enige bij Veronica hi))
Geplaatst 22 maart 20214 jr. Auteur Dank je Juul. Inez van der Linden schreef me terug dat ze het zo fijn vond om zijn stem weer even te horen en dat ze even een traantje moest weg pinken.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.