Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

• 4 months later...
  • 2 years later...
Geplaatst

Mooie opnames, Henny! Heel erg tof om dit te horen, dank. Hopelijk wel voor archiefwaarde ook na digitalisatie van de originele banden bij jou in betere bitrate bewaard (Of hopelijk iets als WAV?).

Dit is mediahistorie, want het is een tijdcapsule in die zin dat dit de jaren 80 is zoals er aan het allereind van de jaren 80 naar werd gekeken. En dat is een point of view wat je sindsdien nooit meer hebt kunnen terughalen. Vind ik mooi.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Geplaatst
1 uur geleden zei Samba-boy:

Mooie opnames, Henny! Heel erg tof om dit te horen, dank. Hopelijk wel voor archiefwaarde ook na digitalisatie van de originele banden bij jou in betere bitrate bewaard (Of hopelijk iets als WAV?).

Dit is mediahistorie, want het is een tijdcapsule in die zin dat dit de jaren 80 is zoals er aan het allereind van de jaren 80 naar werd gekeken. En dat is een point of view wat je sindsdien nooit meer hebt kunnen terughalen. Vind ik mooi.

Zeker heb ik ze in .wav! En hopelijk wordt de historische waarde niet alleen door jou erkend 😉

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)
4 uur geleden zei hennyr:

Wat ontzettend gaaf dat er bijna 35 jaar na uitzending nog steeds belangstelling is voor 'Het Geluid van de Jaren 80', het mega-project voor VARA Radio 3 waar Peter Clement en ik destijds máánden aan gewerkt hebben. Ik heb van de originele uitzendbanden mp3's gemaakt in 192 kbps, en bied ze hierbij éénmalig ter download aan, dus wees er snel bij! 😉

Please login or register to see this link.

Dat was prachtig werk van jou en Peter, Henny. 
Ook tof dat Rolf daar destijds een hele dinsdag voor vrijmaakte.

Radio 3 is er nadien nog tot ver in de jaren negentig mee doorgegaan, meestal op Oudejaarsdag  van 4 tot 6 's middags. Of heb jij die uitzendingen ook gemaakt?

groetjes,
Edwin W.

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
4 uur geleden zei hennyr:

Wat ontzettend gaaf dat er bijna 35 jaar na uitzending nog steeds belangstelling is voor 'Het Geluid van de Jaren 80', het mega-project voor VARA Radio 3 waar Peter Clement en ik destijds máánden aan gewerkt hebben. Ik heb van de originele uitzendbanden mp3's gemaakt in 192 kbps, en bied ze hierbij éénmalig ter download aan, dus wees er snel bij! 😉

Please login or register to see this link.

Heel hartelijk dank!

Leuke uuropener ook. Gezongen door Top Format. De meesten kennen de originele Amerikaanse jingle vast ('We Talk New York'), maar voor de liefhebbers: Please login or register to see this link.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
25 minuten geleden zei rauhfaser:

Dat was prachtig werk van jou en Peter, Henny. 
Ook tof dat Rolf daar destijds een hele dinsdag voor vrijmaakte.

Radio 3 is er nadien nog tot ver in de jaren negentig mee doorgegaan, meestal op Oudejaarsdag  van 4 tot 6 's middags. Of heb jij die uitzendingen ook gemaakt?

groetjes,
Edwin W.

Ha Edwin,

Dank je! Klopt, de eerste paar jaren (1990, 1991) ben ik daar nog bij betrokken geweest, later niet meer.

Groet!
Henny

5 minuten geleden zei Justin:

Heel hartelijk dank!

Leuke uuropener ook. Gezongen door Top Format. De meesten kennen de originele Amerikaanse jingle vast ('We Talk New York'), maar voor de liefhebbers: Please login or register to see this link.

Ha Justin,

Leuk om het origineel weer eens te horen, ik was destijds ook bij het inzingen bij Top Format aanwezig inderdaad. Dank!

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
Zojuist zei hennyr:

Ha Edwin,

Dank je! Klopt, de eerste paar jaren (1990, 1991) ben ik daar nog bij betrokken geweest, later niet meer.

Groet!
Henny

Vanaf '92 was er ook geen VARA-dinsdag meer en werd dat jaaroverzicht waarschijnlijk door de 'gezamenlijkheid' van het toenmalige Radio 3 gedaan. 

Geplaatst
Zojuist zei rauhfaser:

Vanaf '92 was er ook geen VARA-dinsdag meer en werd dat jaaroverzicht waarschijnlijk door de 'gezamenlijkheid' van het toenmalige Radio 3 gedaan. 

In mijn beleving is het een beetje als een nachtkaars uitgegaan. In 1995 werd het 'jaaroverzicht' overgenomen door Hans van Raaij bij het NOS Radio 1 Journaal, maar dat was qua format toch héél anders...

Geplaatst
6 minuten geleden zei hennyr:

In mijn beleving is het een beetje als een nachtkaars uitgegaan. In 1995 werd het 'jaaroverzicht' overgenomen door Hans van Raaij bij het NOS Radio 1 Journaal, maar dat was qua format toch héél anders...

Ik herinner me dat het format (of een vergelijkbaar format, dus nieuwsfragmenten gecombineerd met hits) nog tot zeker eind vorige eeuw heeft gelopen op 3. Misschien op 1 en 3 parallel aan elkaar?

Geplaatst
1 minuut geleden zei rauhfaser:

Ik herinner me dat het format (of een vergelijkbaar format, dus nieuwsfragmenten gecombineerd met hits) nog tot zeker eind vorige eeuw heeft gelopen op 3. Misschien op 1 en 3 parallel aan elkaar?

Ja dat kan ook het geval zijn geweest. Volgens mij werd 'Het Geluid van...' bij de VARA na 1992 dan op de tijd van de Steen- en Beenshow uitgezonden op vrijdag op Radio 3.

Geplaatst
4 minuten geleden zei hennyr:

Ja dat kan ook het geval zijn geweest. Volgens mij werd 'Het Geluid van...' bij de VARA na 1992 dan op de tijd van de Steen- en Beenshow uitgezonden op vrijdag op Radio 3.

Ja, nou je het zegt.
Mijn herinnering van die Oudejaarsdagen eind van de middag dateren van 1997/'98. Paul van der Lugt (vanaf '92 chef 3FM) was natuurlijk ook een nieuwsman, dus wel logisch dat die het heeft geadopteerd. 

Geplaatst
1 uur geleden zei hennyr:

Ha Edwin,

Groet!
Henny

Ha Justin,

Leuk om het origineel weer eens te horen, ik was destijds ook bij het inzingen bij Top Format aanwezig inderdaad. Dank!

Wat was je betrokkendheid Henny ?

Geplaatst
2 minuten geleden zei Juul:

Wat was je betrokkendheid Henny ?

Samenstelling, productie, montage... Peter en ik deden zo'n beetje alles van 'Het Geluid van...'

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.