Geplaatst 18 juni 20213 jr. Populair bericht Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Alvast een spoor van een band digitaal omgezet. Maar weet er eigenlijk iemand wie dj Gerard was? Alleen enkele keren te horen in september 79 (en het is dus niet Gerard VD Zee). De stukjes moeten nog los gemaakt worden. Je moet er wel rekening mee houden dat in die periode af en toe verkeerde data te horen waren op de radio.
Geplaatst 19 juni 20213 jr. Populair bericht Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren De tweede heeft een looptijd van 32 minuten en het lijkt er op dat er niet in is geknipt. De tijd moet nog nagekeken worden.
Geplaatst 19 juni 20213 jr. Kippenvel.... Johan Rood: 187 meter 32 min! Toen zat ik gekluisterd bij de ontvanger (buizenradio) om o.a. te horen hoe Johan zat te 'rapporten' met mg landpiraten. Groet, HA 19 juni 20213 jr. bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 19 juni 20213 jr. Dit is heel bijzonder. Nog nooit gehoord. "DJ Gerard" doet hier het 2e uur van een lunchprogramma. Programma is op tape en klinkt helemaal niet zo slecht, mooi Delmare sfeertje zit er in. En hij heeft het zelf over 10 september, deze aircheck is van de 11e. Grote vraag blijft: wie was dit?
Geplaatst 19 juni 20213 jr. Auteur Populair bericht Op 19-6-2021 om 05:04 zei Vincent: Op 19-6-2021 om 05:04 zei Vincent: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren De tweede heeft een looptijd van 32 minuten en het lijkt er op dat er niet in is geknipt. De tijd moet nog nagekeken worden. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren De tweede heeft een looptijd van 32 minuten en het lijkt er op dat er niet in is geknipt. De tijd moet nog nagekeken worden. De tijden die ik heb genoteerd zijn die zoals ik in 1979 heb genoteerd. In augustus-september 79 deed Johan bijna alles alleen. Af en toe vertelde hij er wat over in zijn uitzendingen. Zo moest hij heel regelmatig diesel zuiveren om dan te vullen bij de generator. Ondertussen zat hij muziek op te nemen van Hilversum omdat hij geen nieuwe platen had. Hij was zelfs bezig met nieuwsuitzendingen voor te bereiden en dan was het tijd om snel diesel bij te vullen. En doordat je af en toe de zender hoort uitvallen, is dat omdat hij te laat was met diesel bij te vullen. Ik moet nog heel wat opnames omzetten, maar ik heb vastgesteld dat de opnames nu ongeveer 2.5 % te snel lopen waardoor de tijden niet lijken te overeenkomen. In die tijd startte Johan de weinige tapes die hij had soms 5 tot 10 minuten na het uur zodat die uiteraard langer doorliepen bij het volgende uur. Zo kon hij nieuwsuitzendingen opnemen... Vincent, bedankt voor het knippen: de eerste opname van je omvat nu 1256-1528 + 1857-1902 op 192. Je 2e opname = 1907-1940 op 187m. De 3e opname is 12 sept 79 1157-1159, zijn tijdsopgave is iets anders, hij vertelde in zijn uitzendingen dat hij ook niet 100 % zeker was van zijn tijdsaanduidingen omdat de klok was stilgevallen. Dit was een Shamrock tape, lichtgroene doos, die helemaal niet piept. Ik doe mijn best want ik moet alweer 2 Philips bandrecorders laten herstellen. Gelukkig draait de 3e nog, maar blijkbaar iets te snel. Ik vermoed dat ik nog een tape heb met dj Gerard.
Geplaatst 20 juni 20213 jr. Populair bericht Op 19-6-2021 om 14:16 zei bert ree: Dit was een Shamrock tape, lichtgroene doos, die helemaal niet piept. Bruine tape is meestal geen probleem. 1x spoelen en daarna opnemen. In uitzonderlijke gevallen gaan ze hier 'de oven' in. Zwarte tape is anders. Als de achterzijde van de tape niet mat (glanzend dus) dan gaat ook meestal wel goed. Waar het niet goed gaat is de oven weer de oplossing. Maar zwarte tape met mat zwarte achterzijde... ik ben er mee gestopt na de laatste grote schoonmaakbeurt om alle troep te verwijderen die deze tapes achterlaten. Op 19-6-2021 om 14:16 zei bert ree: Ik moet nog heel wat opnames omzetten, maar ik heb vastgesteld dat de opnames nu ongeveer 2.5 % te snel lopen waardoor de tijden niet lijken te overeenkomen. Vincent, bedankt voor het knippen: de eerste opname van je omvat nu 1256-1528 + 1857-1902 op 192. Je 2e opname = 1907-1940 op 187m. De 3e opname is 12 sept 79 1157-1159, zijn tijdsopgave is iets anders, hij vertelde in zijn uitzendingen dat hij ook niet 100 % zeker was van zijn tijdsaanduidingen omdat de klok was stilgevallen. De snelheid is aangepast en er is een extra knipje gezet. Dit zouden ze dan moeten zijn: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 20 juni 20213 jr. Mannen, oh mannen,😃 Jullie weten niet hoe intens ik kan genieten van die oude Delmare tapes.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.