Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

De enige aanwijzingen die er zijn zijn de volgende:

* Het is donderdag

* Er is onweer, want lichte onweerstoring.

Daar is dus verder geen datum van te bakken.

Ik heb zo'n 20 Flashbackshow's met heer Hudson uit 1978. Bij nader onderzoek bleek daar eentje van een donderdag bij te zijn, (1978.07.06), maar de content was hier verschillend.

Ik geef de opdracht dus terug :)

1978.00.00  19:00-19:30  Radio Mi Amigo  Flashbackshow – Rob Hudson

donderdag, onweer

Speelduur: 30’38”  320 KBps  44100 Hz  G

Where do you go to my lovely – Peter Sarstedt

Thanks – J Vincent Edwards

Sound of a screaming day – The Golden Earrings

St James infirmary – Johnny Kendall & Heralds

Son of my father – Chicory Tip (19:16)

Suspicious minds – Elvis Presley (19:20)

Bachelor boy – Cliff Richard

Sympatyhy – Steve Rowlanmd & Family Dogg

Loving Awareness promo

Just a little bit of peace – The Golden Earrings

Mi Amigo promo

Outro

Closedown Radio Mi Amigo

>>>>> 19:30 <<<<<

Start Radio Caroline

Miss you – The Rolling Stones

bewerkt door Jan-Fre

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik vrees dat we het nooit 100% waterdicht krijgen maar wellicht dat dit kan helpen.

Rob Hudson heeft volgens mijn info 3 periodes in 1978 op Mi Amigo gezeten:

15 januari 1978 t/m 2 maart 1978                       

19 maart 1978 t/m 10 mei 1978

3 juni 1978 t/m 10 juli 1978

Als ik deze Flashbackshow voor 'donderdag' beluister denk ik dat het waarschijnlijk uit zijn tweede of derde boordperiode is. De eerste periode klonk hij nogal schuchter vond ik en daar is hier niet veel van te merken. Hij zit er lekker in en het programma klinkt als een klok. Geroutineerde dj.

Donderdag 6 juli 1978 zou kunnen, ik heb die show in mijn archief, alhoewel er bij beluistering nu geen datum in wordt genoemd (.....!). Deze show begint met America Sister Golden Hair. Dus ik gok op de donderdag voor 6 juli: 29 juni 1978, maar zeker weten....dat niet!

Geplaatst
  • Populair bericht

Donderdag 10 juli was welliswaar zijn laatste dag aan boord maar op 11, 12 en donderdag 13 juli presenteerde hij vooropgenomen Flashback shows.

1330. Mi Amigo 319 Flashbackshow with Rob Hudson 10‑7‑78 live                              30'

1331. Mi Amigo 319 Flashbackshow with Rob Hudson 11‑7‑78 prerecorded                30'

1332. Mi Amigo 319 Flashbackshow with Rob Hudson 12‑7‑78 prerecorded               30'

1333. Mi Amigo 319 Flashbackshow with Rob Hudson 13‑7‑78 prerecorded               30'

Donderdag 6 juli die Jan noemt sluit Jan-Fre al uit.

Helaas staan mijn opnames op uitgeleende tapes waarvan onzeker is of ik die ooit terug krijg.

Maar het zou donderdag 13 juli kunnen zijn gezien de opmerking over de sterfdag van Elvis Presley (augustus) en het feit dat hij afscheid neemt namens "het boordteam" waar ook vaak de namen bij werden genoemd, maar nu niet. Een veronderstelling dus.

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst
  Citaat

Hoor ik nu Steve Gordon of Stuart Russell om 1830?Eind juni waren Mark Lawrence Tom Hardy en Stuart Russell aan boord. Op 27.7.78 was de laatste donderdag met een  programma tussen 19 en 1930 voor Mi Amigo.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 6-8-2021 om 13:12 zei jan:

Deze show begint met America Sister Golden Hair. Dus ik gok op de donderdag voor 6 juli: 29 juni 1978, maar zeker weten....dat niet!

Nee, dat is hem niet. Dit is een Caroline programma van die dag aansluitend op Radio Mi Amigo:

Caroline-19780629-1831-2141-MarkLawrence

Dit is de start van 15-16-1976 en die komt overeen met het einde van de opname en geeft gelijk antwoord op de vraag van Bert.

Caroline-19780615-1830-1831-StuartRussell

En dan.... dit is het half uur wat hier al in het archief zit. Het lijkt erop dat we de juiste datum al gevonden hebben.

MiAmigo-19780615-1900-1930-RobHudson-FlashbackShow

Geplaatst
  • Populair bericht

15 juni 1978 is een donderdag en volgens het weerbericht van die dag was er kans op onweer. Dus ik ga helemaal mee met deze datum.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 7-8-2021 om 07:56 zei Vincent:

Nee, dat is hem niet. Dit is een Caroline programma van die dag aansluitend op Radio Mi Amigo:

Caroline-19780629-1831-2141-MarkLawrence

Dit is de start van 15-16-1976 en die komt overeen met het einde van de opname en geeft gelijk antwoord op de vraag van Bert.

Caroline-19780615-1830-1831-StuartRussell

En dan.... dit is het half uur wat hier al in het archief zit. Het lijkt erop dat we de juiste datum al gevonden hebben.

MiAmigo-19780615-1900-1930-RobHudson-FlashbackShow

Als ik nu nog eens beluister lijkt mij dit inderdaad Stuart Russell en mag je de Mi Amigo opname benoemen als 15 juni 78 1900-1931 met de Gouden van Dagen

Geplaatst
  • Auteur
  Op 7-8-2021 om 13:22 zei bert ree:

Als ik nu nog eens beluister lijkt mij dit inderdaad Stuart Russell en mag je de Mi Amigo opname benoemen als 15 juni 78 1900-1931 met de Gouden van Dagen

Gouden van dagen is niet de naam van het programma Bert. Het is Flashbackshow. De openingjingle is met gouden van dagen, maar het verder is regelmatig in programma te horen dat programmanaam flashbackshow is.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 7-8-2021 om 16:51 zei Vincent:

Gouden van dagen is niet de naam van het programma Bert. Het is Flashbackshow. De openingjingle is met gouden van dagen, maar het verder is regelmatig in programma te horen dat programmanaam flashbackshow is.

Diverse keren in het programma heeft Rob Hudson het over het programma Gouden van dagen.  Maar er zijn inderdaad anderen geweest die het programma niet die naam gaven als Ferry Eden van boord was.

• 3 weeks later...
Geplaatst
  Op 6-8-2021 om 19:20 zei Robin Westhof:

Achteraf, had je al die tapes, dus waarschijnlijk toch beter kunnen 'uitlenen' aan Ronald Gutte.

Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders, ik kan niets met die tapes...

Geplaatst
  Op 23-8-2021 om 20:06 zei Ronald Gutte:

Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders, ik kan niets met die tapes...

Wat bedoel je dan met deze bijdrage in dit draadje van 14-08-2016?

"Ik heb geen ervaring met schimmels en ovens maar ik wil wel banden digitaliseren waar verder geen gekke dingen mee hoeven te gebeuren. Op dit moment ben ik werkzoekend dus heb tijd genoeg."

En het antwoord van Douwe: 

"Dank voor het aanbod Ronald.

Ik wacht nog even op de reactie van Platenruiter."

Geplaatst
  Op 24-8-2021 om 09:44 zei Robin Westhof:

Wat bedoel je dan met deze bijdrage in dit draadje van 14-08-2016?

"Ik heb geen ervaring met schimmels en ovens maar ik wil wel banden digitaliseren waar verder geen gekke dingen mee hoeven te gebeuren. Op dit moment ben ik werkzoekend dus heb tijd genoeg."

En het antwoord van Douwe: 

"Dank voor het aanbod Ronald.

Ik wacht nog even op de reactie van Platenruiter."

Wat een gezeur zeg

Geplaatst

Dat bakken, kun je dat eens uitleggen wat je dan precies doet?  Heb hier ook nog van deze tapes liggen. Helaas staan daar geen zeezenderopnames meer op. Beetje de hits uit die tijd. Ze ztten al jaren in een doos, geen idee hoe de staat is. Maar hoe doe je dat bakken dan precies? Grts Eric

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Kort uitgelegd:
Banden die problemen gegeven met opnemen, piep geluiden, vervuiling van recorder of loslaten magneetlaag van de drager (rode BASF ferro tapes bijvoorbeeld), kan je door te 'bakken' tijdelijk weer geschikt maken om zonder al te veel problemen af te spelen op een recorder. Dat bakken doe ik met een fruitoven die op 50 graden Celsius ingesteld kan worden. Ik kan er 12 banden in kwijt en ' bak'  ze gedurende 24 uur. Binnen een week na het bakken neem ik ze op omdat ze daarna weer snel zouden vervallen in de oude staat.

Wat je hier boven op de foto ziet zijn banden met zwarte tape en een gladde achterzijde. De eerste band uit deze batch piepte al na een kwartier en moest met aceton aan de slag om alle troep van de recorder af te krijgen. Nu, na het bakken, draaien ze probleemloos.

Maar ik heb ook nog 23 banden liggen met zwarte tape en mat zwarte achterzijde. Bakken is niet de oplossing. Na een paar minuten begint het piepen al en kan je schoonmaken. Deze opnemen is wat mij betreft niet te doen. Als voorbeeld een wattenstaafje na schoonmaak.

photo_2021-08-26_09-57-02.thumb.jpg.d75725bb001e192c30033aae3f16cb5e.jpg

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.