Geplaatst 13 februari 20223 jr. Populair bericht De Veronica top 1000 in 74 is hier reeds vele keren aangeboden en ook door mij gedownload. Een spectaculaire week in de aanloop naar het einde. Wat mij opviel was dat er ongeveer 3 a 4 verschillende opnemers zijn geweest afgaand op de kwaliteit van de middengolf opnames. Circa een jaar geleden ben ik begonnen om van elk uur de kwaliteit te verbeteren, met name in het aspect hoog-midden-laag en te snel-te langzaam. Vanmiddag afgerond. Rondvraag: Is er voldoende belangstelling voor zodat het weer kan worden upgeload. In verband met veel reuring al hier < sloop huis en nieuwbouw ivm aardbevingsschade> ga ik niet uploaden en zoek dus iemand die aangeeft de zaak weer aan te bieden. De aanbieder krijgt dan van mij een USB stick met daarop de Veronica top 1000 1974 in "verbeterde kwaliteit". Verbeterde kwaliteit bewust tussen " " gezet immers ik heb de aanpassingen in kwaliteit en snelheid gedaan via mijn gehoor, niet via speciale bewerkings software. Een 16 jarige zal het anders waarderen dan een 70 jarige. Persoonlijk ben ik tevreden. Het is zo'n USB stick om bijvoorbeeld in de auto af te draaien als je even flauw bent van Radio 5 en 10 60s70s op DAB. Alle nieuwsuitzendingen zitten er in en ook de "van Boord" mededelingen na het nieuws van 1800 uur. Herbeleef de Veronica top 1000 van Radio Veronica uit de zomer van 1974. Enfin, ik lees het wel.
Geplaatst 13 februari 20223 jr. Paul, Allereerst "mooi" dat je huis kennelijk veranderd in nieuwbouw begrijp ik. Da's winst en is volgens mij niet iedereen "gegeven'. Ik ben wel benieuwd naar je werk dat je gedaan hebt ivm de Top 1000. Ik weet dat Ad het ook al eens gedaan heeft maar dan zonder nieuws. En dat is nou juist in mijn ogen de meerwaarde omdat het geheel in de geschiedenis zet. Ik wil de zaak wel weer uploaden maar begrijp ik nu goed dat je mij dan een USB stick "ter hand" stelt? Groet van hier, Juul
Geplaatst 13 februari 20223 jr. Auteur Op 13-2-2022 om 21:20 zei Juul: Paul, Allereerst "mooi" dat je huis kennelijk veranderd in nieuwbouw begrijp ik. Da's winst en is volgens mij niet iedereen "gegeven'. Ik ben wel benieuwd naar je werk dat je gedaan hebt ivm de Top 1000. Ik weet dat Ad het ook al eens gedaan heeft maar dan zonder nieuws. En dat is nou juist in mijn ogen de meerwaarde omdat het geheel in de geschiedenis zet. Ik wil de zaak wel weer uploaden maar begrijp ik nu goed dat je mij dan een USB stick "ter hand" stelt? Groet van hier, Juul 80% van de huizen in ons dorp wordt gesloopt en op zelfde kavel wordt nieuw gebouwd. Wij hebben het huis al verlaten en wonen "tijdelijk" aan de rand van het dorp. De problemen en hindernissen om alles rond te krijgen zijn niet uit te leggen. Zekerheden zijn er niet noch het hoe en wanneer. Als diplomatiek antwoord op de vraag wat er met ons huis gaat gebeuren antwoorden wij standaard: "ergens tussen nu en 2026 zullen wij wel in een nieuw huis zitten". Zeezender opnames zonder nieuws betreur ik altijd, het hoort bij de sound van het betreffende station. Het zijn dus middengolfopnames waar ik natuurlijk ook geen fm van heb kunnen maken, echter de beluisterbaarheid is beter geworden. En inderdaad, ik zet alles op stick en stel het beschikbaar aan diegene die het weer in het forum aanbiedt. Een paar jaar geleden heb ik Ad een stick gestuurd met daarop alles wat ik van WABC had en zeezenders UK 64 68, hoor het af en toe wel terug in 192 Radio programma's. Oja, vele uren van de top 1000 hebben aan begin en einde een beetje dead air....witje. Ik had geen zin meer om dat nog te doen.
Geplaatst 13 februari 20223 jr. Dat is een flink project geweest dan... Over hoeveel uur praten we eigenlijk? Ik heb dat niet meer exact in mijn geheugen staan. Wat óók een aardig idee is om die uren bij mij 's avonds op de AM en stream uit te zenden, uiteraard in AM kwaliteit. Ik heb nog niet zo lang geleden airchecks van Mi-Amigo her-uitgezonden en dat klonk verbluffend goed. Iets andere processing natuurlijk maar wel typisch AM.
Geplaatst 13 februari 20223 jr. In mijn herinnering duurde het spektakel 60 uur. Van 23 t/m 27 juli 1974.
Geplaatst 14 februari 20223 jr. Auteur Op 13-2-2022 om 22:14 zei Harm ten Brink: Dat is een flink project geweest dan... Over hoeveel uur praten we eigenlijk? Ik heb dat niet meer exact in mijn geheugen staan. Wat óók een aardig idee is om die uren bij mij 's avonds op de AM en stream uit te zenden, uiteraard in AM kwaliteit. Ik heb nog niet zo lang geleden airchecks van Mi-Amigo her-uitgezonden en dat klonk verbluffend goed. Iets andere processing natuurlijk maar wel typisch AM. Prima idee. Ik vermoed dat de USB stick richting Juul gaat. Kan dan verder naar jouw adres. Op 13-2-2022 om 23:38 zei thijs5326: In mijn herinnering duurde het spektakel 60 uur. Van 23 t/m 27 juli 1974. Oorspronkelijk 60 uur. Het liep echter met de laatste 5 platen uit in de 500e Top 40 direct volgend op de nummer 1 in de top 1000. Het gaat dan dus om 61 uren.
Geplaatst 14 februari 20223 jr. Maar heb je mijn adres dan Paul ?.....................Want je kwam er nl in je eerdere post niet op terug. Mail mij even via PB of anders juulgeleick en dan een apestaart norderney192.nl..... Dan kan ik je mijn adres door geven.
Geplaatst 14 februari 20223 jr. Auteur Op 14-2-2022 om 12:11 zei Juul: Maar heb je mijn adres dan Paul ?.....................Want je kwam er nl in je eerdere post niet op terug. Mail mij even via PB of anders juulgeleick en dan een apestaart norderney192.nl..... Dan kan ik je mijn adres door geven. Prima Juul, ik PB via dit forum. Als Harm de 1000 wil uitzenden stuur je dan de USB door naar Harm?
Geplaatst 14 februari 20223 jr. Ik stuur de link ( de upload link ) dan naar Harm.................... Juul
Geplaatst 14 februari 20223 jr. Deze upload kan volgens de regels dit forum gewoon openbaar worden gedeeld hoor. Mocht je het toch via een pb willen doen heb ik wel belangstelling.
Geplaatst 15 februari 20223 jr. Volgens mij is dat ook de bedoeling van Paul. Maar ik drukte mij verkeerd uit inzake een link.
Geplaatst 15 februari 20223 jr. Beste Paul, je schrijft wat van "dead air" pauze aan het begin of einde, hoe is dat bedoelt, elk uur.....? Hoe lang ca?
Geplaatst 15 februari 20223 jr. Auteur Op 15-2-2022 om 08:07 zei Helmut: Beste Paul, je schrijft wat van "dead air" pauze aan het begin of einde, hoe is dat bedoelt, elk uur.....? Hoe lang ca? Het begin en einde van het uur is niet superstrak afgeknipt.
Geplaatst 15 februari 20223 jr. Kan iemand mij uitleggen wat "dead air" pauze" is. Die uitdrukking heb ik in m'n radio loopbaan nog nooit horen bezigen...........................
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Populair bericht Beste mensen, Inmiddels een USB stick van Paul ontvangen. Daarop de door hem "bewerkte" Top1000 uit 1974. Ik heb een steekproef genomen en het klinkt prima. Zoals afgesproken zal ik de Top 1000 hier uploaden. Dit is in ieder geval de eerste dag, 23 juli 1974 van 13.00 - 22.00 uur. Er komt nog meer.................. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Populair bericht Dit is de tweede dag 24 juli 1974 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Populair bericht En hier is dag drie. 25 juli 1974 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Op 15-2-2022 om 18:57 zei Juul: Kan iemand mij uitleggen wat "dead air" pauze" is. Die uitdrukking heb ik in m'n radio loopbaan nog nooit horen bezigen........................... Het is wel een vrij bekende Amerikaanse uitdrukking voor een zender die alleen maar stilte uitzendt. Men spreekt dan van dead air, wel in de lucht maar verder dood. De uitdrukking dead air pauze is onbekend en slaat nergens op. Het gaat hier om opname's dus niks air. Beetje interessant doenerij.
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Op 18-2-2022 om 16:25 zei Juul: En hier is dag drie. 25 juli 1974 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Juul, mijn dank is groot. Maar (er is altijd wat te zeuren) het zijn forse files van bijna 2 Gb maar is het mogelijk er mono 160 kBs van te maken. Is dezelfde kwaliteit maar de helft minder ruimte. Zelf iets mindere kwaliteit gaat nog goed, bvb 96 kB/s
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Dag Ruud, Dan moet ik alles weer omzetten en nog een keer uploaden. Ik heb dit zo van Paul gehad en ik ben ook niet zo'n voorstander van stereo. Maar ik denk dat het iets is waar de meesten niet naar omkijken en dat het standaard zo staat ingesteld in de meeste audioprogramma's. Voor ons archief heb ik alles in mono gedaan. Maar je ,vraag, het klinkt wat onvriendelijk, ik heb voor het omzetten gewoon geen tijd. Ik heb nl geen glasvezel hier. Misschien iemand anders?
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Wil ik best doen hoor, het makkelijkst is om die stick even naar mij te sturen.
Geplaatst 18 februari 20223 jr. Omzetten waarom? En dan gaan voor mindere kwaliteit? Voor mij niet nodig hoor, bedankt. Pierre Addicted To Music
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.