Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Deze (boord)opname komt vermoedelijk uit December 1985.

Radio Monique 12-85 14:23-14:52 Ad Roberts

En waar komt deze opname vandaan?

Lang geleden bood ik 's op een RNI poster op Marktplaats. Ik kwam in een e-mail uitwisseling met de aanbieder over zeezenders en uiteindelijk bood hij aan om de poster bij mij thuis af te leveren omdat hij binnenkort in de buurt moest zijn. Hij schreef dat hij ook nog wat cassettes had, die hij mee zou nemen en die mocht ik dan houden. Ik zal de komende tijd wat van de opnamen, op die cassettes, hier gaan delen. Als ik het me goed herinner woonde de vorige eigenaar van deze cassettes in Alkmaar en had hij regelmatig contact met René Verstraten. De naam van de vorige eigenaar kan ik me niet meer herinneren.

bewerkt door Ben

• Ben changed the title to Radio Monique 12-85 14:23-14:52 en 15:16-15:48 Ad Roberts
Geplaatst
  Op 26-3-2022 om 17:53 zei Hans Hendriks:

Beide opnamen zijn van zondag 8 december 1985. Je hoort Ad Roberts tijdens het zondagmiddag matinee.

groet, Hans

Dank Hans. Helaas geen nieuwe opname dus, aangezien de hele zondagmiddagmatinee van deze dag

reeds eerder is gedeeld.

Geplaatst
  • Auteur

Geweldig, hartelijk dank, Hans. Ik heb de downloads aangevuld met jouw info.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 26-3-2022 om 18:04 zei Martin1968:

Dank Hans. Helaas geen nieuwe opname dus, aangezien de hele zondagmiddagmatinee van deze dag

reeds eerder is gedeeld.

Dat is juist Martin, maar de kwaliteit van de opname is voortreffelijk. Daarom bewaar ik beide opnamen beslist! Je hoort zelfs de spetters van platen die al vaker zijn gedraaid.

groet, Hans

Geplaatst
  Op 26-3-2022 om 08:44 zei Ben:

Deze (boord)opname komt vermoedelijk uit December 1985.

Radio Monique 12-85 14:23-14:52 Ad Roberts

En waar komt deze opname vandaan?

Lang geleden bood ik 's op een RNI poster op Marktplaats. Ik kwam in een e-mail uitwisseling met de aanbieder over zeezenders en uiteindelijk bood hij aan om de poster bij mij thuis af te leveren omdat hij binnenkort in de buurt moest zijn. Hij schreef dat hij ook nog wat cassettes had, die hij mee zou nemen en die mocht ik dan houden. Ik zal de komende tijd wat van de opnamen, op die cassettes, hier gaan delen. Als ik het me goed herinner woonde de vorige eigenaar van deze cassettes in Alkmaar en had hij regelmatig contact met René Verstraten. De naam van de vorige eigenaar kan ik me niet meer herinneren.

Ik ken wel iemand in Alkmaar maar het verhaal van die cassettebandjes zegt mij helemaal niets.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Hi Rene,

Ik ben er inmiddels achter dat de persoon in Alkmaar Alex heet en dat degene, van wie hij bijvoorbeeld jingles kreeg, toen in Haarlem woonde en zo klonk : https://www.mediafire.com/file/3lp8aiz1jqfk8c7/Wie_is_dit.mp3/file

Herken je deze stem?

Ik noemde jouw naam omdat ik me meende te herinneren dat er ook fragmenten van jou tussen de cassettes zitten, maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

EDIT - Gevonden! Wie zou deze Verstraten zijn? https://www.mediafire.com/file/1jjytt17belgv5f/Verstraten.mp3/file

bewerkt door Ben

Geplaatst
  Op 26-3-2022 om 18:04 zei Martin1968:

reeds eerder is gedeeld.

Beste Martin,

You say that the whole Zondagmiddagmatinee has been previously shared. But I only appear to have deel 1 1200-1300. Could you possibly upload the rest?

Mvg,

John C

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 26-3-2022 om 18:30 zei Ben:

Hi Rene,

Ik ben er inmiddels achter dat de persoon in Alkmaar Alex heet en dat degene, van wie hij bijvoorbeeld jingles kreeg, toen in Haarlem woonde en zo klonk : https://www.mediafire.com/file/3lp8aiz1jqfk8c7/Wie_is_dit.mp3/file

Herken je deze stem?

Ik noemde jouw naam omdat ik me meende te herinneren dat er ook fragmenten van jou tussen de cassettes zitten, maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

EDIT - Gevonden! Wie zou deze Verstraten zijn? https://www.mediafire.com/file/1jjytt17belgv5f/Verstraten.mp3/file

Hoi Ben, dat is dus deze Verstraten (al lopen de bandjes wat te langzaam). Maar ik heb hier geen actieve herinneringen aan, om maar eens een populaire kreet te gebruiken. Ook geen enkel idee om wat voor jingles het ging. Programma voor SIS was waarschijnlijk een syndicated uurtje, zegt me (ook) weinig meer.

"Alex uit Alkmaar" zegt me heel in de verte nog iets, volgens mij was het een verzamelaar of zo.

René

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Bedankt voor je reactie, René. Op één van de bandjes (en het fragment) hoor ik je zeggen dat Alex en jij elkaar op de radiodag op 24 Februari zullen zien. Ik heb de indruk dat Alex inderdaad een verzamelaar is/was.

De jingles zijn  o.a.a Radio 819, 558 en nog veel meer. SIS zal inderdaad syndicated zijn, kan ik wel opzoeke en naar je toesturen als je dat leuk vindt.

Ik zal 's op m'n oude xp computers gaan zoeken of ik nog een e-mail van Alex kan vinden en mogelijk z'n achternaam.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 27-3-2022 om 13:40 zei Ben:

Bedankt voor je reactie, René. Op één van de bandjes (en het fragment) hoor ik je zeggen dat Alex en jij elkaar op de radiodag op 24 Februari zullen zien. Ik heb de indruk dat Alex inderdaad een verzamelaar is/was.

De jingles zijn  o.a.a Radio 819, 558 en nog veel meer. SIS zal inderdaad syndicated zijn, kan ik wel opzoeke en naar je toesturen als je dat leuk vindt.

Ik zal 's op m'n oude xp computers gaan zoeken of ik nog een e-mail van Alex kan vinden en mogelijk z'n achternaam.

Hoi Ben,

In die periode zat ik bij Focus 103 (Heiloo) en ook Ad deed daar (als hij aan land was) regelmatig programma's. Kan me herinneren dat ik inderdaad eens mee zou gaan naar een radiodag, maar dat is er nooit van gekomen. Ik vermoed dat we per post (of per bandje) communiceerden want internet was er toen nog niet. Ik heb destijds bij een aantal zenders in België syndicated  programma's gedaan. SIS was er daar één van. Monique in Oudenaarde ook, volgens mij.
Het is echter lang geleden en mijn geheugen is niet meer wat het vroeger ook al niet was, dus ik weet er -helaas- weinig meer van. Voor mij hoef je de bandjes van SIS niet op te zoeken. Het feit dat ik er zelf niets meer van heb zegt genoeg 🙂
Maar wel leuk dat dat oude spul toch weer eens ergens opduikt.

• 1 month later...
Geplaatst
  • Populair bericht

SIS Belgie programma's of fragmenten? Jaren... 80s

Zou leuk zijn dit hier zien te verschijnen Ben!

Groeten van mij

van 2021 july tot februari 2022 4 x ziekenhuis en 2 x ziekenhuis revalidatie overleefd

ze noemden mij de zeerover met 7 levens ftttttt

voor july 2021 ook al miserie

mijn longen zaten kennelijk vol water sinds 2020 na een opname voor een elekrische shock van een hart kamer (met ondank aan de corona heisa in 2020 in de media-radio-TV enzz en daardoor onbewuste onderstress opgelopen van mijn MG ziekte. Je hoort en leest het nooit. Gezonde mensen 30 tot 50ers maakten het in 2020 ook mee wegens stress, paniek, niet kunnen slapen enzz..

Maar in july 2021 dus 2e keer en 2 shocks op mijn hart en medicatie voor water weg te krijgen

Helaas het begon met het ene, dan nog ziekenhuis infectie en MG aanval enz..het stopte niet

De Mug - ambulances - 2 x op intensive beland terwijl ik zelf op kamer lag in het ziekenhuis! , met lopende dokters, verpleegsters met mijn bed

ook naar operatiekamer in paniek

Ik kan een dagboek schrijven

Blij nu dat ik het telkens op de valreep overleefde

Telkens door de oog van de naald zeggen ze

Vechten om te overleven, ook mijn adem het toen reuze probleem

Gelukkig hadden ze het telkens fout en moesten ze niet terug bellen naar mijn vrouw om te melden, sorry maar zoals we waarschuwden uw man.....

Zo veel tijd verloren en gemist op Radiotrefpunt enz..

Ook bij Golden Radio en nog meer

Blij dat ik ondanks nog problemen aan mijn benen-knien terug ben

en volop kan genieten van he radio gebeuren !!

Ik ben blij beste Ben dat je nu volop actief bent !!

Het doet mij plezier!

Bedankt voor al je radiowerk-aanbod en info, ook heel belangerijk

Neem het mee wat info in de opnames downloads zelf

Ook van wie de opnames komen o.a..

Weinig kans dat ik je nog eens tegen kom in NL 

Kom nauwelijks de deur uit , ben al blij dat ik met de auto kan rijden in mijn buurt

En de rollator mee zucht. hopende op betere tijden nog

Ik wens je een welgemeende goede gezondheid toe!

Jean-Pierre vanaf de Vlaamse westkust te Oostduinkerke dorp vanuit mijn zeerovers huisje op loopafstand van het Nationaal Visserijmuseum

Geplaatst
  • Auteur

Het doet me deugd weer een bericht van je te lezen, Jean Pierre. Ik schrik wel van wat je allemaal hebt doorgemaakt. Ik wil je graag het allerbeste wensen voor de toekomst. Bedankt voor jouw goede wensen!

Ik zal die opname van SIS 's gaan opzoeken. Als ik 't me goed herinner was de muziek eruit geknipt.

Wordt vervolgd.

Geplaatst

Dank om het te delen deze opnames van Radio Monique.Kan ik in mijn programma gebruiken die ik momenteel elek zondagavond breng op Radio Monique 918khz AM zowel via dus de middengolf als digitaal via www.radiomonique.am

Als er nog opnames iemand heeft post ze en ik kan er een item omheen maken,waarvoor meer dan dank.

Groeten Eric De Meijer

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.