Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik ben een aantal cassettes tegengekomen (afkomstig van James Hutchison), waarvan ik geen idee heb of dat allemaal bekend spul is of dat dat unieke opnamen zijn, die hij zelf heeft opgenomen. Misschien kunnen de Caroline/Laser experts hier 's naar kijken of er interessant opnamen tussen zitten?

Caroline en Laser 002.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Dag Ben,

Voor mij is het net andersom dan voor Douwe. ☺️ Ik vind vaak die studio opnamen 'te glad' klinken. Ik haal ze wel binnen en beluister ze, maar dat middengolf geluid heeft iets 'extra'. Klinkt warmer. Uiteraard allemaal nostalgie. Vermoedelijk heb ik in mijn tienertijd als zeezenderluisteraar mijn gehoor en dan met name wat zuiver zou moeten klinken, grondig verpest door (met huiswerk en zelfs stiekem op school) te veel, te vaak naar RNI, Veronica, Caroline, Seagull, Mi Amigo en Monique te luisteren 🙃

Krakende middengolf, kan er niet genoeg van krijgen, maar kan voor iedereen anders zijn.

bewerkt door Eric

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik ben wel nieuwsgierig naar de Andy Archer final show op Caroline. ( 28 jan 1984 )

Ik heb trouwens het zelfde als Eric bij de MG, maar dan de KG opnamen van RNI met fading en al. Geweldig!

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 7-4-2022 om 09:57 zei Juul:

Ik heb trouwens het zelfde als Eric bij de MG, maar dan de KG opnamen van RNI met fading en al. Geweldig!

Diezelfde James Hutchison heeft ook wel 't een en ander van RNI van de korte golf opgenomen. Hij woonde in de UK en blijkbaar kwam de korte golf vaak beter bij hem binnen dan de middengolf. Die opnamen staan op R2R tape en heb ik dacht ik lang geleden al 's gedigitaliseerd. Ik zal 's gaan zoeken.

Geplaatst
  • Populair bericht

Ben,

Je ziet het. 

Verschillende mensen, verschillende wensen.

De één studio-opnames, de andere het originele krakende middengolf-geluid.

Ik zou zeggen; laat dit draadje door jou maar vollopen door bv. elke dag een opname uit deze collectie aan te bieden.

Dan is er voor elk wat wils.

Alvast mijn dank voor het plaatsen van de opnames

Gerard

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 7-4-2022 om 12:01 zei Gerard van den Ende:

Ik zou zeggen; laat dit draadje door jou maar vollopen door bv. elke dag een opname uit deze collectie aan te bieden.

Dat ga ik doen, Gerard.

Wordt vervolgd...

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dit is de eerste:

Deze inhoud is verborgen

Even een opmerking van technische aard. Vaak vergeet ik 't , maar bij deze heb ik even gecheckt of de opnamen op de juiste snelheid lopen. Eén van de dingen waar ik naar kijk is de frequentie van de "brom" in de opname. Bij deze opname zat er brom rond de 50 Hertz en rond de 60 Hertz, maar één van de twee week 2 hertz af. Ik heb dat gecorrigeerd en op basis van één van de nummers in de opname gecheckt of de snelheid nu overeenkomt met de CD versie van dat nummer. Mocht je bij deze of één van de volgende uploads een snelheidsafwijking horen (zelf hoor ik dat alleen bij grote verschillen), laat dat dan svp weten.

Veel luisterplezier!

CC 471 001.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 8-4-2022 om 09:15 zei Martin1968:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze zijn van double speed door vincent omgezet naar de juiste snelheid, maar de datum is 19840127, dus een dag eerder.

Andy begint hier de daguitzendingen, de tijd is 6 uur GMT

groet, Jan

Geplaatst
  Op 7-4-2022 om 09:57 zei Juul:

k heb trouwens het zelfde als Eric bij de MG, maar dan de KG opnamen van RNI met fading en al. Geweldig!

Mee eens Juul, als er dan ook nog flinke fading op het signaal zit is het helemaal perfect ☺️

Geplaatst
  • Auteur
  Op 8-4-2022 om 13:43 zei bert ree:

Een liefhebber van Stephen Bishop aka John Lewis. Kerstmis 1977 zal waarschijnlijk niet kloppen.

Ik vermoed dat ik het programma ooit wel 's beluisterd heb en dat het een studio opname is, die nooit is uitgezonden. Wanneer ik die gedigitaliseerd heb weten we 't.

Geplaatst
  • Auteur
  Op 8-4-2022 om 16:27 zei Juul:

Ben, opname Andy Archer is prima !   Mooie stem en goeie dj !!!  Heb 'em bij ons wel een aantal keren ontmoet.

Bedankt voor je terugkoppeling, Juul. Ook ik luister graag naar Andy. Er komt nog wel wat van hem langs de komende tijd.

Geplaatst
  Op 8-4-2022 om 09:15 zei Martin1968:

Dit heb ik bewaard uit de begintijd van dit forum. Wellicht sluit het leuk aan?

Even stukje geluisterd: ik hoor Andy Archer, maar de kwaliteit is niet best.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

2304. Caroline 319 Brian Allan show including for the first‑day commercials and Newsweek news on the station 27‑1‑84 ±15.30‑18h   30'

Eerste dag reclame inderdaad 27-1-1984

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst
  Op 8-4-2022 om 21:18 zei Albatrosstudio:

2304. Caroline 319 Brian Allan show including for the first‑day commercials and Newsweek news on the station 27‑1‑84 ±15.30‑18h   30'

Eerste dag reclame inderdaad 27-1-1984

Dank Douwe. Gedownload op 23 februari 2012, krijgen deze files nu de juiste datum.

Geplaatst
  Op 8-4-2022 om 14:07 zei Ben:

Ik vermoed dat ik het programma ooit wel 's beluisterd heb en dat het een studio opname is, die nooit is uitgezonden. Wanneer ik die gedigitaliseerd heb weten we 't.

dan zou het kunnen dat het die opname is die hier enkele weken geleden opdook van kerstmis 1978 toen het stil was.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 8-4-2022 om 21:18 zei Albatrosstudio:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dit is mijn tweede uit de set, een studio opname van Robin Ross.

Deze inhoud is verborgen

CC 472 001.jpg

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Auteur
  Op 8-4-2022 om 22:12 zei bert ree:

dan zou het kunnen dat het die opname is die hier enkele weken geleden opdook van kerstmis 1978 toen het stil was.

Ik heb die even beluisterd, Bert. Het is denk ik wel 't zelfde idee, maar de cassette die ik heb is denk ik toch een andere opname. Wordt vervolgd.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

En dan nu, speciaal voor Bert, maar zeker ook alle anderen, die dit leuk vinden:

Deze inhoud is verborgen

Het is een studio opname, in mooie kwaliteit, met veel jingles en commercials.

CC 477 001.jpg

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 10-4-2022 om 08:20 zei Ben:

En dan nu, speciaal voor Bert, maar zeker ook alle anderen, die dit leuk vinden:

Deze inhoud is verborgen

Het is een studio opname, in mooie kwaliteit, met veel jingles en commercials.

CC 477 001.jpg

Ben,

Deze opname is van een jaar later: 25-12-1978.

Ooit gemaakt aan boord van de Mi Amigo, maar is nooit daadwerkelijk uitgezonden.

Tussen oktober 1978 en april 1979 was het stil vanaf de Mi Amigo, maar deze zou in de studio aan boord gemaakt zijn.

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
Aanvulling

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.