Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Misschien is dit leuk voor de liefhebbers van Korte Golf opnamen.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze cassette heb ik indertijd van James Hutchison overgenomen en komt uit een serie, die is uitgegeven door ANORAKS UK. Is iemand van jullie bekend met deze cassettes?

CC 488 001.jpg

CC 488 002.jpg

Geplaatst

Denk je wel Ben.  Is er ook wat meer bekend over deze tests?   Hoe lang duurde deze/ En is het ooit tot een vervolg gekomen?

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Populair bericht

Ben,

Wat leuk man, Caroline op de KG!

Ik vond toen op een rommelmarkt (Makkinga!) een Blaupunkt auto radio mét KG.

Eén met 2 van die zwarte 'rubber-knoppen' voorop, type Mannheim?🤔

Deze kwam ook in de auto en er kwam nog een auto antenne bij.

Want dat moest ik kunnen volgen.....

Maar het mooiste vond ik....

Toen Radio Caroline op 2 zondagen cq vroeg op de KG!

Mieters bedankt voor het plaatsen,

HA

Geplaatst
  • Populair bericht

Als aanvulling op de posting van Ben (waarvoor dank!), er is nog meer indien belangstelling.

Voor Juul: in ieder geval 1988 en in februari, maart en april (rond de weekenden).

Voor HA: de CQ opname is hier ook. Is oa.PFBS-Pirate Freak Broadcasting Service Maar dat kwam vanuit West Germany, dus niet van de Ross. Ze roepen Caroline op. Later komt Caroline retour. Komt nog als posting. Even geduld.

Als je het begin van de eerste file (Steve Conway) hoort, het nummer, die fading, dan krijg je toch kippevel 😉  (jaja, ik weet het, gehoor voor zuiver geluid is volledig verpest, maar geniet er niet minder om 🤪)

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880225-1304-1652-SteveConway.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880226-0811-1435-RobbieJay-SteveConway.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880228-1100-1230-SteveConway-RecordedInGermany.mp3

(((Golden Radio Vlaanderen collection file by JP.L Mp3-DVD containing 68 hours: ''Steve Conway & Chris Kennedy - Radio Caroline's Irish Main- stays '' 2009. It came from archives Martin van der Ven, Hans Knot, others, several unknow sourses, others)))

bewerkt door Eric

Geplaatst
  • Populair bericht

Hé Eric,

Ik ben blij met de KG opnamen.   Ja, ik weet het het is een tic. Maar ja zendamateur hé.

Er moet toch iemand zijn die de technische en het  verhaal van de KG service kent ?

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

@Juul : Helaas kan ik je vraag over hoe het verder ging met de KG opnamen niet beantwoorden.

@HA : Mogelijk is de volgende opname, degene waarnaar je refereerde in je PM. Er wordt (in het Italiaans) volgens mij om "CQ" gevraagd.

Dit is nog zo'n cassette van ANORAKS UK met opnamen van test uitzendingen op de KG.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Het "reception reports" gedeelte uit de eerste opname heb ik nog wat "opgepoetst" zodat het wat beter te verstaan is wat er gezegd wordt:

Deze inhoud is verborgen

CC 489 002.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Eric:

Voor HA: de CQ opname is hier ook. Is oa.PFBS-Pirate Freak Broadcasting Service Maar dat kwam vanuit West Germany, dus niet van de Ross. Ze roepen Caroline op. Later komt Caroline retour. Komt nog als posting. Even geduld.

- Misschien hoor ik nog andere stations die toen aan Radio Caroline riepen, dan die mijn bekend zijn....😁

Ben:

@HA : Mogelijk is de volgende opname, degene waarnaar je refereerde in je PM. Er wordt (in het Italiaans) volgens mij om "CQ" gevraagd.

- Ik ga ze goed beluisteren, maar vanaf De Ross riepen ze toen CQ in het Engels!

- Kippenvel bij het beluisteren naar de 'roepende stations', man man wat mooi!!!

Super bedankt voor het plaatsen deze recordings,

HA

bewerkt door Hotel Amigo

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 24-4-2022 om 18:36 zei Juul:

Hé Eric,

Ik ben blij met de KG opnamen.   Ja, ik weet het het is een tic. Maar ja zendamateur hé.

Er moet toch iemand zijn die de technische en het  verhaal van de KG service kent ?

Caroline probeerde diverse korte golf frequenties 6210 6205 om dan te blijven op 6215, een vrije frequentie. De 6215 was vrij omdat dit een noodfrequentie is. Ondanks waarschuwingen om dit niet meer te gebruiken bleef men dit gebruiken voor World Mission Radio, de vele religieuze programma's. Dit betekende uiteindelijk ook het begin van het einde van de SW zender. Op 19.8.89 werd het schip overvallen omdat er klachten waren over het gebruik van die noodfrequentie.

Geplaatst
  • Populair bericht

Aanvulling. Wat een leuk topic is dit 👍

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880304-1542-1759-PaulGraham-ChrisKennedy.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880306-1120-1200-RobbieJay-ChrisKennedy.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880306-1315-1414-MikeWatts-Testing.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880307-MikeWatts-Testing(93Mins).mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880307-Testing-CQ-(11Mins).mp3

Geplaatst
  • Populair bericht

Hier nog een paar opnames:

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880310-2300-2315-Alex-Testing.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880310-StevieMasters(14Mins).mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880403-1545-1800-PaulGraham+ChrisKennedy.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880429-1523-1730-SteveConway-AdRoberts.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6210-kHz-19880430-0725-1350-SteveConwayFrom10.mp3

Geplaatst

Dus deze uitzendingen waren de bekende stok om in te grijpen?

Even los van het kortegolf gebeuren, maar dit was toch niet de moeite waard om te doen?

Zeker na de waarschuwingen, dan zoek je toch een andere plek op om te zenden.

Ik zou zeker niet op een freq gaan zenden die een duidelijke functie als nood frequentie heeft en daarom zo mooi vrij was.

Juist  daarom, kan me niet voorstellen dat diegene die hier mee bezig was dit niet wist.

Theo

Geplaatst

Betrekking tot je eerste zin. Exact, Precies, Genau. En het ging om veel geld, wat binnen kwam door de religieuze uitzendingen....

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 26-4-2022 om 07:55 zei radio tpot:

Juist  daarom, kan me niet voorstellen dat diegene die hier mee bezig was dit niet wist.

"the main complaint about the usage of the 6215 kHz shortwave frequency by Radio Caroline came from St. Lis Radio in the south of France, which is a well-known centre of marine communications."

"The Caroline "organisation" was informed by continental sources (Willy the captain of the tender, Fred Bolland and the Dutch guys from the 819 organisation) of the fact that the authorities, especially the French ones, were very unhappy with the 6215 kHz frequency."

"Then Captain Willy and Fred Bolland asked Peter Chicago to change the SW frequency, but WMR continued on 6215 kHz."

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Populair bericht

Hier nog een opname, maar nu uit 1998 en via 'officiele'/legale  kortegolf zenders. Caroline Anniversary Broadcast. Maar zeker niet minder leuk. 1,5 uur lang. Goede muziekkeuze (typisch Caroline). Geniet er van.

Deze inhoud is verborgen

Caroline-AnniversaryBroadcast-19980830-31-2330-0100-ViaShortwave.mp3

Geplaatst
  • Populair bericht

De opname van Atlanta en WMR zijn helaas wat onduidelijk. Bijvoorbeeld Atlanta, ik weet niet waar dit vandaan komt. Enfin, aanvullende informatie van deze 4 opnames is meer dan welkom,

Deze inhoud is verborgen

WMR-SW-19910106-NewsRossRevenge-PanamanianRegistration(6-mins).mp3

Deze inhoud is verborgen

Atlanta-SW-19901225-Soundabout(CarolineNews)-Mark Stafford(8-mins).mp3

Deze inhoud is verborgen

RadioNewYorkInternational-7435kHz-19911214-SteveConway-RadioCarolineStory.mp3

Deze inhoud is verborgen

RadioNewYorkInternational-7435kHz-19911123-RadioCaroline-SteveConway-NeilGates.mp3

Geplaatst
  • Populair bericht

Deze inhoud is verborgen

RadioNewYorkInternational-7435kHz-19911214-SteveConway-RadioCarolineStory.mp3

Deze inhoud is verborgen

RadioNewYorkInternational-7435kHz-19911123-RadioCaroline-SteveConway-NeilGates.mp3

"To help maintain global media awareness, we were able to get special Radio Caroline programmes aired on international shortwave station Radio NewYork International. Station owner Allan Weiner had worked for Caroline, and had briefly operated his own offshore station, a few years earlier. As well as Radio NewYork, the Caroline programmes were also aired over Radio for Peace International. operating from South America."

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Populair bericht

Hierbij nog wat aanvulling:

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6215kHz-19880801-0440-0525-AndyBradgate.mp3

En van later datum (van land):

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305khz-0048-0056-BeneluxClosedownDay.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305kHz-19920900-ChrisKennedy-61min.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305kHz-19920920-6305khz-fragm-Onbekend.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305khz-19920920-onbekend.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305kHz-19930426-0158-0229CET-ChrisKennedy.mp3

Geplaatst
  Op 27-4-2022 om 14:59 zei Eric:

Hierbij nog wat aanvulling:

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6215kHz-19880801-0440-0525-AndyBradgate.mp3

En van later datum (van land):

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305khz-0048-0056-BeneluxClosedownDay.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305kHz-19920900-ChrisKennedy-61min.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305kHz-19920920-6305khz-fragm-Onbekend.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305khz-19920920-onbekend.mp3

Deze inhoud is verborgen

Caroline-6305kHz-19930426-0158-0229CET-ChrisKennedy.mp3

de opnames op 6305 khz die ik hier verleden jaar digitaal omzette kwamen vanuit Ierland

Geplaatst
  • Populair bericht

Het blijft leuk, Ben. Mooi allemaal, dank voor posten. Ik vond de volgende opname nog. Is in 2018 door een ander forum lid, Roel, gepost. Waarvoor dank. Beetje vreemde frequentie en hoewel in de tag info een website staat kan ik niet achterhalen waar deze nu echt vandaan komt. Enfin, het klinkt goed (en het klinkt niet als SW). Zal wel 'studio' opname zijn of iets dergelijks. Maarrrr.. als jingle wordt Caroline558 gebruikt en als adres wordt genoemd Postbus 11175, Amsterdam, Holland. Ik zal de naam van de file aanpassen naar 558 in plaats van 7558, dat is waarschijnlijk een typo. Dus geen kortegolf uitzending/opname.

Deze inhoud is verborgen

Caroline-7558kHz-19910331-0900-1200-NigelHarris-EasterSunday.mp3

bewerkt door Eric

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 28-4-2022 om 07:54 zei Eric:

Het blijft leuk, Ben. Mooi allemaal, dank voor posten.

En dan te bedenken dat die ANORAKS UK cassettes al meer dan 20 jaar hier op zolder liggen. Maar nu ik met pensioen ben kom ik er eindelijk aan toe om ze te digitaliseren. En over de SW opnamen, ik ga binnenkort alle R2R banden, die ik van James Hutchison heb overgenomen (eind vorige eeuw) 's nalopen om te kijken of daar nog SW opnamen van RNI tussen zitten.

Geplaatst

Heel mooi Ben. Het is toch mooi dat deze cassettes de tand des tijds hebben doorstaan. Nu je ze digitaliseert blijven ze voor 'eeuwig'  bestaan. Voor mij geldt het ook dat ik nu sinds kort meer tijd heb. Daarom ben ik begonnen met HDD's uit te zoeken die soms meer dan 20 jaar stil hebben gestaan. Het is een megaklus want ik  ben (met behulp van tooltjes) de filenamen aan het standaardiseren. Stationsnaam-(omgekeerde) datum (8 posities)-begintijd-eindetijd- naam DJ- programmanaam- eventuele extra info. Kom dus ook dubbele tegen en soms met fors kwaliteitsverschil. Door de standaardnaam komt alles goed op volgorde en hoef ik geen apart archief aan te leggen. En uiteraard alles fors gebackupt (mmm, hoe schrijf je dat). Succes Ben en ik volg je op het forum want het zijn fraaie opnames. Dank 👍👍

bewerkt door Eric

Geplaatst
  Op 28-4-2022 om 07:54 zei Eric:

Het blijft leuk, Ben. Mooi allemaal, dank voor posten. Ik vond de volgende opname nog. Is in 2018 door een ander forum lid, Roel, gepost. Waarvoor dank. Beetje vreemde frequentie en hoewel in de tag info een website staat kan ik niet achterhalen waar deze nu echt vandaan komt. Enfin, het klinkt goed (en het klinkt niet als SW). Zal wel 'studio' opname zijn of iets dergelijks. Maarrrr.. als jingle wordt Caroline558 gebruikt en als adres wordt genoemd Postbus 11175, Amsterdam, Holland. Ik zal de naam van de file aanpassen naar 558 in plaats van 7558, dat is waarschijnlijk een typo. Dus geen kortegolf uitzending/opname.

Deze inhoud is verborgen

Caroline-7558kHz-19910331-0900-1200-NigelHarris-EasterSunday.mp3

This was conducted by Herbie the Fish from The Nederlands. Frequency and date are correct.

Geplaatst

Ni Bellatrix, Thanks for reply. Do you mean 7558kHz is correct? Is's outside any broadcast band and the jingle is clear" Caroline 558, Best regrads Eric

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.