Geplaatst 10 mei 20222 jr. Populair bericht Onlangs was er hier een vraag over de voorloper van het Free Radio Magazine, het blad "Marex". Een zoektocht in kasten vol zeezender memorablia leert dat ik alle exemplaren van het blad hier heb van Oktober 1975 tot en met juli 1976 waarna het blad in augustus verder ging als Free Radio Magazine. Het eerste Marex blad is in April 1974 uitgegeven. 10 mei 20222 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 10 mei 20222 jr. Populair bericht Op 10-5-2022 om 20:23 zei Albatrosstudio: Onlangs was er hier een vraag over de voorloper van het Free Radio Magazine, het blad "Marex". Een zoektocht in kasten vol zeezender memorablia leert dat ik alle exemplaren van het blad hier heb van Oktober 1975 tot en met juli 1976 waarna het blad in augustus verder ging als Free Radio Magazine. Leuk, Ruud Hendriks uit de Hudsonstraat op zoek naar bandopnames....
Geplaatst 10 mei 20222 jr. Populair bericht Op 10-5-2022 om 20:23 zei Albatrosstudio: Onlangs was er hier een vraag over de voorloper van het Free Radio Magazine, het blad "Marex". Een zoektocht in kasten vol zeezender memorablia leert dat ik alle exemplaren van het blad hier heb van Oktober 1975 tot en met juli 1976 waarna het blad in augustus verder ging als Free Radio Magazine. Leuk dat je al die dingen bewaard hebt Douwe. Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak.
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Populair bericht Leuk dat er zo iets geweest is, ik had er geen notie van. Net als dat het bedroevend stond op radio gebied, wat werd daarmee bedoelt toen? 15 gulden voor een beginnend blad, is veel geld geweest realiseer ik me nu. Theo
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Op 10-5-2022 om 20:41 zei Bart Van Peer: Leuk dat je al die dingen bewaard hebt Douwe. Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak. Waarom kun je jpg niet zien? Ben je 1 van de weinigen............................
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Op 10-5-2022 om 20:41 zei Bart Van Peer: Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak. Hi Juul, Is dit (vetgedrukt) misschien de uitleg? Grts Eric
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Auteur Populair bericht Op 10-5-2022 om 20:41 zei Bart Van Peer: Leuk dat je al die dingen bewaard hebt Douwe. Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak. Gaat goed komen Bart. In juni ga ik twee keer naar de Kuip in Rotterdam en zorg dat Vincent, die mij al aanbood er doorzoekbare pdf's van te maken, de bladen krijgt.
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Op 11-5-2022 om 06:12 zei radio tpot: Net als dat het bedroevend stond op radio gebied, wat werd daarmee bedoelt toen? Zeer beperkte keuze qua radiostations, laat staan een (grote) verscheidenheid qua formats.
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Maar in april 74 waren de zee zenders er toch nog? Zelf heb ik dit niet zo ervaren in die tijd, sterker nog ik denk dat dankzij het verdwijnen van de zee zenders piraten flink op kwamen zetten met pop muziek. Het onbekende fenomeen om de hele dag gepresenteerde programma's uit te zenden. Met als illuster voorbeeld voor mijn huidige station, radio Rozetta. En ik wilde perse nu niet weer onder deze naam zenden, dat was toen vind ik. Theo
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Op 11-5-2022 om 09:03 zei Albatrosstudio: Gaat goed komen Bart. In juni ga ik twee keer naar de Kuip in Rotterdam en zorg dat Vincent, die mij al aanbood er doorzoekbare pdf's van te maken, de bladen krijgt. Dankje Douwe. Het heeft geen haast.
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Populair bericht Op 11-5-2022 om 11:54 zei radio tpot: Maar in april 74 waren de zee zenders er toch nog? Het gaat over de periode na 31-08-74. Er wordt dan ook geschreven: "Wij zijn ons er natuurlijk van bewust, dat we heel weinig kans hebben dat door ons toedoen de piratenzenders terug zullen komen." Op 11-5-2022 om 11:54 zei radio tpot: Zelf heb ik dit niet zo ervaren in die tijd, sterker nog ik denk dat dankzij het verdwijnen van de zee zenders piraten flink op kwamen zetten met pop muziek. Het duurde nog ruim 5 jaar, voordat op de FM de vrije radiostations 24 uur per dag en 7 dagen per week gingen uitzenden.
Geplaatst 11 mei 20222 jr. Populair bericht Op de UKG ja, daar duurde het nog een jaar of 5. Maar vanaf 31 - 8 - 1974 gebeurde er wel wat op MG zelfs in en rond Amsterdam. Te beginnen al op diezelfde gedenkwaardige dag met Radio 538. Alleen is er van de periode 74 - 79 maar weinig te vinden. Daarom zijn die Marex nummers interessant. In de UK was het na de MOA niet veel anders, alleen wat eerder. Men begon op MG en schakelde daarna over op UKG. Rob V. 11 mei 20222 jr. bewerkt door Rob Veld
Geplaatst 12 mei 20222 jr. Op 11-5-2022 om 14:41 zei Rob Veld: Op de UKG ja, daar duurde het nog een jaar of 5. Wat betreft de (vrije) radiostations die 24 uur per dag gingen uitzenden. Maar in die 5 jaren was er natuurlijk al veel activiteit in het westen (met name Den Haag) van het land op de FM. Vele radiostations die in het weekend uitzonden, tijdens de avond, met feestdagen ect... Radio Centraal Den Haag was al snel elke dag ( minstens) een paar uur in de lucht. Op 11-5-2022 om 14:41 zei Rob Veld: Maar vanaf 31 - 8 - 1974 gebeurde er wel wat op MG zelfs in en rond Amsterdam. Niet (echt) te vergelijken met wat er in het westen al op vrij grote schaal (vooral) op FM plaatsvond. Op 11-5-2022 om 14:41 zei Rob Veld: Alleen is er van de periode 74 - 79 maar weinig te vinden. Daarom zijn die Marex nummers interessant. Zeker, over de periode 77-79 is er (trouwens) al veel te vinden in de Free Radio Magazines. http://www.freeradiomagazine.nl/
Geplaatst 12 mei 20222 jr. Populair bericht Abatrosstudio, .....alle exemplaren van het blad hier heb van Oktober 1975 tot en met juli ..... Niet te geloven, dat u ze allemaal nog hebt!!👍 Ik heb er slechts een paar... Rob Veld, Maar vanaf 31 - 8 - 1974 gebeurde er wel wat op MG zelfs in en rond Amsterdam.... Klopt, inderdaad kwamen er ineens (veel) muziekstations op de mg. De bekendste is, volgens mij, Radio Mercurius. Qso-stations waren er ook al vóór 31-8-'74.😉 Misschien heeft iemand recordings, van mg stations uit die tijd? Groet, HA
Geplaatst 13 mei 20222 jr. Populair bericht Albatrosstudio e.a., Pffff..... gevonden! Toen ik uw 'Lidmaatschapskaart' (hierboven) zag, dacht ik: 'Volgens mij moet ik die ook nog hebben, maar waar is die....'? Ja ik beken, ik moest vrij lang zoeken... maar zopas: GEVONDEN! Marex Lidmaatschap Nr.: 007, periode 3 - '75 t/m 2 - '76 Marex Lidmaatschap Nr.: 023, periode Maart 1976 t/m februari 1977 En Lidmaatschapskaartjes van FRM én Vereniging voor Vrije Radio. Zopas heb ik alles weer in een plastic tasje gedaan en daarna in een LP platen koffer.😄 Met een groet, HA
Geplaatst 13 mei 20222 jr. Auteur Populair bericht Op 13-5-2022 om 11:41 zei Hotel Amigo: Albatrosstudio e.a., Pffff..... gevonden! Toen ik uw 'Lidmaatschapskaart' (hierboven) zag, dacht ik: 'Volgens mij moet ik die ook nog hebben, maar waar is die....'? Ja ik beken, ik moest vrij lang zoeken... maar zopas: GEVONDEN! Marex Lidmaatschap Nr.: 007, periode 3 - '75 t/m 2 - '76 Marex Lidmaatschap Nr.: 023, periode Maart 1976 t/m februari 1977 En Lidmaatschapskaartjes van FRM én Vereniging voor Vrije Radio. Zopas heb ik alles weer in een plastic tasje gedaan en daarna in een LP platen koffer.😄 Met een groet, HA Leuk. Ik heb het ook allemaal nog. Ook denk ik zo'n beetje alles wat Delmare heeft geproduceerd, en bladen van Victoria uit Utrecht etc.
Geplaatst 18 mei 20222 jr. Op 13-5-2022 om 20:30 zei Albatrosstudio: Leuk. Ik heb het ook allemaal nog. Ook denk ik zo'n beetje alles wat Delmare heeft geproduceerd, en bladen van Victoria uit Utrecht etc. Op 13-5-2022 om 20:30 zei Albatrosstudio: Leuk. Ik heb het ook allemaal nog. Ook denk ik zo'n beetje alles wat Delmare heeft geproduceerd, en bladen van Victoria uit Utrecht etc. Mocht je eens in de gelegenheid zijn om een paar Victoria bladen te digitaliseren, dan zou dat heel leuk zijn. Was het eerste blad waar ik een abonnement op had, maar helaas niks bewaard gebleven... Wim
Geplaatst 18 mei 20222 jr. Auteur Populair bericht Op 18-5-2022 om 11:26 zei Sapuripong: Mocht je eens in de gelegenheid zijn om een paar Victoria bladen te digitaliseren, dan zou dat heel leuk zijn. Was het eerste blad waar ik een abonnement op had, maar helaas niks bewaard gebleven... Wim Ga ik nog dieper in de kast duiken.
Geplaatst 24 mei 20222 jr. Op 18-5-2022 om 17:12 zei Albatrosstudio: Ga ik nog dieper in de kast duiken. Geweldig, dankjewel!! Wim
Geplaatst 24 mei 20222 jr. Populair bericht Ik las deze berichten en daar zag ik ook de naam van Ruud Hendriks. Uiteraard heb ik even in mijn archief gezocht want ik had in Augustus 1975 contact met de toen nog jonge Ruud. Kreeg een leuke brief van hem waar hij zijn opname lijst met mee stuurde.. Later werd zijn DJ naam Rob Hudson... omdat ie in de Hudson straat woonde Henk Kruize
Geplaatst 25 mei 20222 jr. Wow dat is leuk... zo zie je nog es de geheimen van de dj's van toen die landelijk gingen Dank je wel. Groetje, Martin
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.