Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Na de inbeslagname van alle studio apparatuur in augustus 1989 was er via donaties een nieuwe studio aanboord gesitueerd in de voormalige Moniqiue 819 studio. Tevens was er weer een platenvoorraad via donaties. Sinds de mastbreuk in 1987 was het schip zeer onstabiel geworden, de balast klopte niet meer. De draaitafels en generatoren waren niet bestand tegen het rollen van het schip door zeer slecht weer. Van stuur naar bakboord etc etc. Hierdoor stopten de draaitafels bijna continue. Ik herinner mij als de dag van gisteren deze onwerkbare situatie aanboord als luisteraar. Ook was er rond kerst 89 net als in 79 op de Mi Amigo geen verwarming zo horen we in tape 48 en 49. In de tapes wordt ook melding gemaakt van slagzij 45 graden. Lijkt me toch onwaarschijnlijk , dat is het punt waarop het schip zou kapseizen. Al met al pet af voor de die hards in de nadagen van Caroline op zee.

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 17-12-2022 om 20:53 zei Marinebroadcasters:

De draaitafels en generatoren waren niet bestand tegen het rollen van het schip door zeer slecht weer. Van stuur naar bakboord etc etc. Hierdoor stopten de draaitafels bijna continue.

De draaitafels toen aan boord, de Gates CB 500 hadden een aan/uit schakelaar die bestond uit een glazen buisje met een druppel kwik die de contacten maakte. Als deze schakelaar onder een bepaalde hoek komt, rolt de druppel kwik terug en stop de draaitafel.

Op de site van Bob Leroi staan een mooi foto verslag van de restauratie van een van deze draaitafels.

http://www.bobleroi.co.uk/ScrapBook/Caroline_Turntables/Caroline_Turntables.html

Fijne Zondag

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

*) SMC-AudioMagazine-50
- aflevering 50 bestaat uit twee cassettes van ieder 60 minuten, zijnde aflevering 50A en 50B;
- zie ook afbeelding bij/ van aflevering 50;
- deze aflevering verscheen in maart 1990, precies tien jaar ná het zinken van de M.V. Mi Amigo;
- inhoud: remember the M.V. Mi Amigo;
- samengesteld na het zinken van de M.V. Mi Amigo met historisch overzicht van de belangrijkste gebeurtenissen;
- op cassette 50A hoor je de gebeurtenissen vanaf december 1972 tot en met juli 1974;
- op cassette 50B hoor je de gebeurtenissen vanaf juli 1974 tot en met maart 1980;
- hier is aflevering 50B als aanvulling;
- ik ben beperkt in mijn tijd en kan helaas nu géén index maken/ aanbieden.
https://www.mediafire.com/file/eicbx4dp8qowz7n/

groet, Hans

bewerkt door Hans Hendriks

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.