Geplaatst 23 mei 20222 jr. Populair bericht Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. In navolging van de thread over Radio Veronica op 30 September 1972 kun je hier horen hoe het verder ging met de 192 meter, nadat Veronica was verhuisd naar 538. Om het zo compleet mogelijk te houden begint de opname van de 192 om 12:00. Ik zal de komende dagen steeds 2 uur plaatsen. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 23 mei 20222 jr. Populair bericht Mooi is de band scan, wat er te horen was toen. Voor het deftige gesproken woord, ik meende dat dit H3 was? Het half uurtje Veronica was en is niet om aan te horen 😄 (ja ik weet het, iets over smaak en zo maar ik trok het toen al niet en nog steeds niet) Je hoort nog wel signaal van Veronica neem ik aan onder RNI door?
Geplaatst 23 mei 20222 jr. Auteur Populair bericht Op 23-5-2022 om 11:16 zei radio tpot: Je hoort nog wel signaal van Veronica neem ik aan onder RNI door? Ik vermoed dat je de reguliere RNI opnamen bedoelt. In de opnamen, die ik de komende dagen ga plaatsen is het signaal van de 220m soms heel goed te horen door de uitzendingen op de 192m heen.
Geplaatst 23 mei 20222 jr. Populair bericht Zelf heb ik deze dag ook opgenomen met mijn toenmalige Philips N4307 recorder.... tot mijn grote verbazing hoorde ik opeens RNI-2 direct na het uitschakelen van Veronica... Tony Allan kondigde de "uitzend testingen" Van RNI-Twee aan... Inderdaad met goed hoorbaar het geluid van 220 meter er doorheen. Nu we het toch over 192 en 538 hebben, ik merkte wel dat het signaal op 538 sterker was hier in Geldrop maar ook viel mij meteen op dat het geluid op 538 veel minder hoge tonen had dan op 192.... hoorden jullie dat ook?? Ook hoor je in de Tom Collins show, (tussen 10 en 12) ik zal in een volgende post even uitvogelen hoe laat dat was, dat heel kortstondig de RNI-2 zender aan word geschakeld... heel kort hoor je Hurricane Smith met Who was is over het Veronica signaal, oneveer een seconde of 10... maar.. het drukte, hier in Geldrop wel compleet het Veronica signaal weg. Groet Henk Kruize
Geplaatst 23 mei 20222 jr. Populair bericht Radio TPot, Je hoort nog wel signaal van Veronica neem ik aan onder RNI door? Ik denk eerder, dat het de audio Radio Noordzee 1 op 220 meter was. Wat je er doorheen hoort (Ferry Maat met de Top 50)... (Dat schreef Ben ook al) Maar wat was dat een stunt van RNI 2!! En dan ook nog met die prachtige tune/plaat: Force Ten - Scotch On The Rocks Later dé tune van een zeer bekend mg-station uit Amsterdam.... Groet, HA 23 mei 20222 jr. bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 24 mei 20222 jr. Auteur Populair bericht Dit zijn de uren tussen 14:00 en 16:00 met Brian McKenzie. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 24 mei 20222 jr. Toch mooi dat dit nu allemaal weer opduikt... zeker omdat het al weer bijna 50 jaar geleden is.. RNI-2 is, voor zover ik weet, maar 1 dag gepresenteerd in de lucht geweest... Bedankt Ben. Henk Kruize
Geplaatst 25 mei 20222 jr. Auteur Populair bericht En dan zijn hier de 3 laatste uren van deze 30-ste September. Twee uur Arnold Layne, waarbij Nico Steenbergen ook gedurende langere tijd te beluisteren is en Terry Davis, die de uitzendingen afsluit. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 25 mei 20222 jr. Populair bericht Dank je wel voor de ze opnamen, mooi tijdsbeeld zo. Ik ben er weer ingestonken mbt mijn vraag of Veronica er onder door zat. Blijkt dat een aantal jaren geleden dit door mij ook al opgemerkt werd op het forum. Met dezelfde antwoorden natuurlijk, laagfrequent inpraten op studio leidingen en of zelfs de zender. En ook dat dit te horen was op de korte golf uitzendingen van RNI. Theo
Geplaatst 26 mei 20222 jr. Dit was de reden dat er geen tweede zender op Mebo 2 mogelijk was met een ander programma.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.