Geplaatst 28 april 202428 apr Op 14-2-2023 om 14:28 zei Jochem Bootsma: Ja, ik hoop ook dat we ze snel online kunnen aanbieden, ik werk er elke dag aan om dat voor elkaar te krijgen! De uitzendingen bij Beeld & Geluid zijn wel te koop trouwens. Zoals eerder beloofd hier nog eens een enge van Het Zwarte Gat (#504). Ik vind het leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn, dus ik probeer ook te delen zo nu en dan. Groeten! Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze link doet het helaas niet meer...
Geplaatst 28 april 202428 apr Op 28-4-2024 om 13:52 zei Ljf: Heel graag Beide afleveringen staan hierboven vermeld,en kan je gewoon nog downloaden.....
Geplaatst 28 april 202428 apr Op 27-4-2024 om 22:06 zei Ljf: Dank je voor de moeite Ljf. Jammer dat het spoor doorloopt. Waar zou dit naartoe hebben geleid? Weet je welke uitzendingen? Groet, Fred.
Geplaatst 29 april 202429 apr Deze link hierboven doet het niet. Maar de anderen wel. Ik ben ze al aan het beluisteren met veel plezier. 29 april 202429 apr bewerkt door Ljf
Geplaatst 29 april 202429 apr Hoi @Ljf De uitzendingen staan nog steeds online boven de 2 door jouw verwijderde reacties. 29 april 202429 apr bewerkt door Camal
Geplaatst 30 april 202430 apr Populair bericht Op 25-5-2023 om 14:48 zei Jochem Bootsma: Nogmaals geen zorgen dus over het archief van Het Zwarte Gat, alles van de vroegere verzamelaars, plus het privé archief van André Groote en Leo de Ruiter ligt bij mij, om te documenteren, te digitaliseren en later aan te bieden via online kanalen en aan Beeld en Geluid. Dit gaat ook in samenspraak met nabestaanden van de Zwarte Gat medewerkers 🙂 Al met al lijkt zeker 90 tot 95% bewaard te zijn gebleven, sommige banden en tapes in betere toestand dan andere, maar absoluut luisterbaar. Wat geweldig dat je zoveel hebt. Zou graag wat willen horen. Heel veel links zijn verlopen en ben er pas bijgekomen.
Geplaatst 3 mei 20243 mei Op 30-4-2024 om 01:28 zei Ljf: Wat geweldig dat je zoveel hebt. Zou graag wat willen horen. Heel veel links zijn verlopen en ben er pas bijgekomen. En hoe kom je eigenlijk aan het prive archief van André Groote en Leo de Ruiter?
Geplaatst 3 mei 20243 mei Op 3-5-2024 om 01:37 zei Ljf: En hoe kom je eigenlijk aan het prive archief van André Groote en Leo de Ruiter? Welkom op Radiotrefpunt. Ik zie in je afgelopen berichten dat je alleen maar aangeeft dat bepaalde linkjes het niet meer doen (Gek na soms wel 4 jaar), dus ik zou graag vragen of je zelf ook radiomateriaal in je verzameling hebt zitten om bij te dragen?
Geplaatst 3 mei 20243 mei Auteur Op 3-5-2024 om 01:37 zei Ljf: En hoe kom je eigenlijk aan het prive archief van André Groote en Leo de Ruiter? Welkom Ljf! Ik heb je berichtjes gezien en ik zal snel proberen om eea opnieuw te uploaden (drukke week hier)! Wat betreft het archief: lang maar bijzonder verhaal van een jarenlange zoektocht met uiteindelijk de geweldige juiste mensen op het juiste moment 😎 3 mei 20243 mei bewerkt door Jochem Bootsma
Geplaatst 3 mei 20243 mei Op 3-5-2024 om 11:35 zei Samba-boy: Welkom op Radiotrefpunt. Ik zie in je afgelopen berichten dat je alleen maar aangeeft dat bepaalde linkjes het niet meer doen (Gek na soms wel 4 jaar), dus ik zou graag vragen of je zelf ook radiomateriaal in je verzameling hebt zitten om bij te dragen? Was het maar waar!
Geplaatst 3 mei 20243 mei Beste @Ljf Je zou kunnen beginnen op YouTube, daar zijn een aantal uitzendingen te vinden die je middels een van de vele website kunt downloaden als mp3. En als tweede regelmatig even hier een bezoekje brengen, gelukkig zijn hier een flink aantal enthousiaste luisteraars de regelmatig wat delen en uploaden. Door hier te lezen en mijn (beperkte) bijdrage te leveren heb ik al veel leuke uitzendingen kunnen scoren. En een beetje geduld helpt ook zeker mee 3 mei 20243 mei bewerkt door Camal
Geplaatst 4 mei 20244 mei Populair bericht Hallo allemaal, Voor de nieuwkomers onder ons heb ik nog een leuke uitzending van Het Zwarte Gat met als onderwerp Het Solse Gat. Mijn passie is o.a. geschiedenis en vooral wat de prehistorie betreft ligt ook hierin mijn passie. Het Solse Gat is al vele jaren een bijzondere plek in het bos tussen Putten en Drie op de Veluwe. Alleen het bos en de omgeving al waan je in een sprookjesbos. Er zijn veel legendes in die omgeving o.a. ook over het Solse Gat. Er is veel te vinden over dit bijzondere plekje op internet. Neem maar eens een kijkje. Er zijn ook grafheuvels te vinden. Veel luisterplezier. Downloaden kan nog tot en met 11 mei 2024. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 4 mei 20244 mei bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 4 mei 20244 mei Super bedankt 🌸 Ik ben blij met alles wat jullie willen plaatsen. Op 3-5-2024 om 11:48 zei Jochem Bootsma: Welkom Ljf! Ik heb je berichtjes gezien en ik zal snel proberen om eea opnieuw te uploaden (drukke week hier)! Wat betreft het archief: lang maar bijzonder verhaal van een jarenlange zoektocht met uiteindelijk de geweldige juiste mensen op het juiste moment 😎 Geweldig dat je dit hebt! Ik ben altijd een hele grote fan geweest van André Groote en luister ook nog regelmatig naar hem. Op 3-5-2024 om 22:15 zei Camal: Beste @Ljf Je zou kunnen beginnen op YouTube, daar zijn een aantal uitzendingen te vinden die je middels een van de vele website kunt downloaden als mp3. En als tweede regelmatig even hier een bezoekje brengen, gelukkig zijn hier een flink aantal enthousiaste luisteraars de regelmatig wat delen en uploaden. Door hier te lezen en mijn (beperkte) bijdrage te leveren heb ik al veel leuke uitzendingen kunnen scoren. En een beetje geduld helpt ook zeker mee Alles op YouTube heb ik al meerdere keren geluisterd. Daarom ben ik heel blij dat ik jullie gevonden heb.
Geplaatst 8 mei 20248 mei Populair bericht Ik kan helaas geen afleveringen plaatsen van het zwarte gat maar ik heb deze serie gevonden op YouTube.
Geplaatst 8 mei 20248 mei Grappige is dat het Solsegat ook in deze reeks voorkomt. Ga ze eens beluisteren. En @Ljf de serie er is iets vreemds gebeurt is ook een aanrader. Persoonlijke verhalen van mensen die iets onverklaarbaars hebben meegemaakt. Alleen het eerste seizoen is vrij te beluisteren. De andere delen kun je (betaald) luisten via Podimo.
Geplaatst 9 mei 20249 mei Op 8-5-2024 om 08:25 zei Ljf: Ik kan helaas geen afleveringen plaatsen van het zwarte gat maar ik heb deze serie gevonden op YouTube. Er is ook een aflevering over het Solse Gat
Geplaatst 9 mei 20249 mei Ben er recent nog geweest. Met de hond maar voor je het weet verdwaal je. Gelukkig kwam ik een boswachter die ik kende tegen........
Geplaatst 9 mei 20249 mei Op 9-5-2024 om 15:18 zei Jan Veenstra: Er is ook een aflevering over het Solse Gat hahah klopt Jan, dat was mij gisteren ook al opgevallen maar je hebt hier denk ik overheen gelezen 😂😂. De afgelopen dagen heb ik wat van de gedeelde fragmenten en uitzendingen opnieuw beluisterd. Hier werd er gerefereerd aan de Paralax uitzendingen, en dan met name uitzending 7 waarin er aandacht is geweest voor de verschillende verschijnselen zoals EVP, poltergeist etc. Nu heeft @Jan Veenstra mij eerder al aan een aantal van deze uitzendingen kunnen helpen maar deel 7 zat hier volgens mij niet tussen. Iemand die weet of deze uitzendingen nog bestaan of ergens zijn te vinden?
Geplaatst 10 mei 202410 mei Populair bericht Hallo allemaal. Ik wijk wel af van wat met het Zwarte Gat te maken heeft, maar toch even aandacht voor een YouTube account van Dennis de Boer. Een serie mooie uitzendingen die al een jaar of 9 op internet staat. Met zijn team de Nachtwakers gaat hij op pad voor onderzoek naar paranormale verschijnselen. Best wel spannend want het zijn professionals in het maken van documentaires. Ze komen uit het oosten van het land. Vooral de Tankenberg uitzending is mooi gemaakt. Het onderzoeksmethode lijkt mij "serieus met een niet zweverige aanpak. Misschien een leuke tip in afwachting voor weer een mooie Zwarte Gat uitzending. Veel spannende kijkplezier en alvast een fijn weekend! 10 mei 202410 mei bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 10 mei 202410 mei Op 10-5-2024 om 10:23 zei Jan Veenstra: Hallo allemaal. Ik wijk wel af van wat met het Zwarte Gat te maken heeft, maar toch even aandacht voor een YouTube account van Dennis de Boer. Een serie mooie uitzendingen die al een jaar of 9 op internet staat. Met zijn team de Nachtwakers gaat hij op pad voor onderzoek naar paranormale verschijnselen. Best wel spannend want het zijn professionals in het maken van documentaires. Ze komen uit het oosten van het land. Vooral de Tankenberg uitzending is mooi gemaakt. Het onderzoeksmethode lijkt mij "serieus met een niet zweverige aanpak. Misschien een leuke tip in afwachting voor weer een mooie Zwarte Gat uitzending. Veel spannende kijkplezier en alvast een fijn weekend! Super bedankt 🌸
Geplaatst 11 mei 202411 mei Bedankt Jan Veenstra en Ljf voor de tips! Ik ga beide aanraders kijken/beluisteren, interessant!
Geplaatst 12 mei 202412 mei Populair bericht Ik heb volgens mij de 1e uitzending gevonden van het zwarte gat. Ik weet niet of jullie deze al hebben.....
Geplaatst 12 mei 202412 mei Op 12-5-2024 om 10:20 zei Ljf: Ik heb volgens mij de 1e uitzending gevonden van het zwarte gat. Ik weet niet of jullie deze al hebben..... Merendeel in de groep wel, maar heel veel dank voor de tip!
Geplaatst 20 mei 202420 mei Populair bericht Het is stil aan het worden op het forum. Hopelijk blijft de enthousiasme er wel onder ons. Voor de nieuwkomers heb ik nog een spannende uitzending. Het spookt in Kasteel Aldenghoor in Haelen. Volgens mij heb ik het al eens eerder geplaatst, dus sommigen zullen het inmiddels hebben. Het spookt in Kasteel Aldenghoor in Haelen. De eerste vermelding van het kasteel dateert van 1212 wanneer er sprake is van een versterkt huis Ghoor van de heren van Ghoor de Horne. Omdat er ook een ander kasteel van deze naam was, noemde men dat kasteel in de 19e eeuw Nienghoor en zo werd hierop inspelend het kasteel in Haelen omgedoopt tot Aldenghoor. In het boekje van Leo de Ruiter "Waterval der Eenzamen" wordt de uitzending ook uitvoerig beschreven. Ook delen die niet in de uitzending voorkomen. Veel luisterplezier! Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Je kan nog downloaden tot 27 mei a.s. 20 mei 202420 mei bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 20 mei 202420 mei Inderdaad vrij stil hier Jan (jammer genoeg), en deze uitzending had ik al. Maar de kastelen series uitzendingen zijn over het algemeen erg spannend. Gisteren de Geest in de Herberg weer keertje geluisterd, mooi spannend verhaal met historische feiten en een een stukje geschiedenis erbij. Ook erg leuk. De fragmenten met ervaringen van luisteraars zijn leuk maar veel van hetzelfde.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.