Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

^ Dank voor de reupload! :)

 

Er zijn nu, sinds de eerste lading op YouTube jaren geleden, best veel nieuwe afleveringen gedeeld hier op het forum. Ik vind het wel leuk om eens te horen wat jullie favoriete afleveringen zijn en waarom, welke momenten blijven je bij? Ben benieuwd!

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Omnivoor en Jochem voor het delen!

 

Mijn favoriete uitzendingen zijn de ufo uitzendingen, die van Erich von Daniken, de uitzending over de Leylijnen. Deze in het speciaal omdat het ufo- fenomeen mij enorm interesseerd. 

 

Maar ik vind iedere uitzending een genot om te luisteren. De onderwerpen die in het Zware Gat voorbij komen vind je nog maar weinig in hedendaagse tv of radio uitzendingen. Ik vond Tineke en de paranormale wereld ook een top programma, deze zijn gelukkig op YouTube beschikbaar. Ook Het Zesde Zintuig vond ik zeer goed, helaas niets meer over terug te vinden alleen de oudere serie en de Belgische variant.

 

De uitzendingen van Robbert van Den Broeke heb ik ook altijd mooi gevonden, ook al vinden vele hem een oplichter ik ben nog steeds van mening dat hij werkelijk een goed medium is.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Jochem Bootsma:

^ Dank voor de reupload! :)

 

Er zijn nu, sinds de eerste lading op YouTube jaren geleden, best veel nieuwe afleveringen gedeeld hier op het forum. Ik vind het wel leuk om eens te horen wat jullie favoriete afleveringen zijn en waarom, welke momenten blijven je bij? Ben benieuwd!

Hoi Jochem, Ik vind alle uitzendingen van Het Zwarte Gat geweldig, maar er zijn enkele die ik nog goed kan herinneren. De vele uitzendingen over UFO's met Ufoloog Hans van Kampen. Hij was een serieuze onderzoeker die vaak met verassende mededelingen kwam.  Erich von Daniken die ik tijdens de Paravisie Manifestatie 1989 in Den Haag zijn lezing heb meegemaakt. En de Spookkastelen natuurlijk om niet te vergeten. Leo de Ruiter kon met zijn muziek wel eens de spanning opvoeren. Wat minder vond ik de uitzendingen over het vermoorde meisje Andrea Luten uit Ruinen. Naar mijn mening ging hij te ver. Leo woonde trouwens toen ook in Ruinen. Ik weet ook dat Leo de Ruiter in Ruinen is begraven. Tip voor de nieuwkomers. Leo de Ruiter heeft ooit een boekje geschreven die nog 2de hands te koop is. "Waterval der eenzamen" Het boek gaat over enkele uitzendingen van Het Zwarte Gat en de moord op Andrea Luten.

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei sabou:

Dank, Omnivoor en Jochem voor het delen!

 

Mijn favoriete uitzendingen zijn de ufo uitzendingen, die van Erich von Daniken, de uitzending over de Leylijnen. Deze in het speciaal omdat het ufo- fenomeen mij enorm interesseerd. 

 

Maar ik vind iedere uitzending een genot om te luisteren. De onderwerpen die in het Zware Gat voorbij komen vind je nog maar weinig in hedendaagse tv of radio uitzendingen. Ik vond Tineke en de paranormale wereld ook een top programma, deze zijn gelukkig op YouTube beschikbaar. Ook Het Zesde Zintuig vond ik zeer goed, helaas niets meer over terug te vinden alleen de oudere serie en de Belgische variant.

 

De uitzendingen van Robbert van Den Broeke heb ik ook altijd mooi gevonden, ook al vinden vele hem een oplichter ik ben nog steeds van mening dat hij werkelijk een goed medium is.

Mijn mening is dat Robbert van den Broeke allesbehalve een goede medium is. Sterker nog hij heeft die kwaliteiten helemaal niet. Na zijn mislukte graancirkel gebeuren bleek hij plots helderziend te zijn. Hij is al meerdere malen betrapt op fraude.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Jan Veenstra:

Hoi Jochem, Ik vind alle uitzendingen van Het Zwarte Gat geweldig, maar er zijn enkele die ik nog goed kan herinneren. De vele uitzendingen over UFO's met Ufoloog Hans van Kampen. Hij was een serieuze onderzoeker die vaak met verassende mededelingen kwam.  Erich von Daniken die ik tijdens de Paravisie Manifestatie 1989 in Den Haag zijn lezing heb meegemaakt. En de Spookkastelen natuurlijk om niet te vergeten. Leo de Ruiter kon met zijn muziek wel eens de spanning opvoeren. Wat minder vond ik de uitzendingen over het vermoorde meisje Andrea Luten uit Ruinen. Naar mijn mening ging hij te ver. Leo woonde trouwens toen ook in Ruinen. Ik weet ook dat Leo de Ruiter in Ruinen is begraven. Tip voor de nieuwkomers. Leo de Ruiter heeft ooit een boekje geschreven die nog 2de hands te koop is. "Waterval der eenzamen" Het boek gaat over enkele uitzendingen van Het Zwarte Gat en de moord op Andrea Luten.

Dat boekje heb ik ook gelezen. Wel heel leuk hoe hij beschrijft hoe het achter de schermen ging.

3 minuten geleden zei Jan Veenstra:

Mijn mening is dat Robbert van den Broeke allesbehalve een goede medium is. Sterker nog hij heeft die kwaliteiten helemaal niet. Na zijn mislukte graancirkel gebeuren bleek hij plots helderziend te zijn. Hij is al meerdere malen betrapt op fraude.

Als je in zijn ogen kijkt dan zie je een gestoord iemand. Kijk eens naar de ogen van André Groote, die zijn prachtig ❤️ 

bewerkt door Ljf
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als kind scheet ik altijd in mijn broek als er ‘s avonds laat een uitzending was over bandstemmen en geesten. Helemaal als er dan van die eng klinkende tunes tussenzaten kon je mij opvegen.

maar nu ik ze zo terug hoor zijn met name de onderzoeken zoals kastelen en merchelgrotten super leuk om terug te horen. En die avonturen in de grotten van slavante kan ik mij nog goed herinneren. Ook super spannend. 
De uitzending van de energiezuigende vampier kende ik niet maar dat is bijna een hoorspel, en ook tijdloos. 
Persoonlijk heb ik minder met onderwerpen zoals dwergen en gnomen, of tarot kaarten en stenen. 
en met name al die gezonheids adviezen klinken met de kennis van nu enorm gedateerd. 
maar ook wel weer leuk om terug te horen, al heb ik er na 1 wel weer genoeg.

ufo verhalen sterrepoorten en contact met buitenaardse ook heel,spannend. En grappig te horen dat men toen dacht dat we begin 21e eeuw wel contact zouden hebben met “buitenaardse” 

Voor mij is het dus meer de combi van nostalgie, interesse in het onderwerp en het mooie verhaal.

zo vond in de geest in de herberg (hoekse en kabeljauwse twisten).ook prachtig. Zat van alles wat in.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Camal:

Ha Juul,

 

Als dat voor jou zo belangrijk is moet je dat maar doen. Ik kom hier voor andere, leukere dingen.

 

IMG_3888.jpeg

Wat betreft trol Juul zijn zinloze bijdragen, ik heb hem op negeren staan. Zijn nogal obsessieve negativiteit hangt mij al een poosje de keel uit.  Een tip voor de serieuze volgers van het forum, zet hem op negeren. Wij gaan dan weer vrolijk verder. Fijn weekend allen.

15 uur geleden zei Camal:

Als kind scheet ik altijd in mijn broek als er ‘s avonds laat een uitzending was over bandstemmen en geesten. Helemaal als er dan van die eng klinkende tunes tussenzaten kon je mij opvegen.

maar nu ik ze zo terug hoor zijn met name de onderzoeken zoals kastelen en merchelgrotten super leuk om terug te horen. En die avonturen in de grotten van slavante kan ik mij nog goed herinneren. Ook super spannend. 
De uitzending van de energiezuigende vampier kende ik niet maar dat is bijna een hoorspel, en ook tijdloos. 
Persoonlijk heb ik minder met onderwerpen zoals dwergen en gnomen, of tarot kaarten en stenen. 
en met name al die gezonheids adviezen klinken met de kennis van nu enorm gedateerd. 
maar ook wel weer leuk om terug te horen, al heb ik er na 1 wel weer genoeg.

ufo verhalen sterrepoorten en contact met buitenaardse ook heel,spannend. En grappig te horen dat men toen dacht dat we begin 21e eeuw wel contact zouden hebben met “buitenaardse” 

Voor mij is het dus meer de combi van nostalgie, interesse in het onderwerp en het mooie verhaal.

zo vond in de geest in de herberg (hoekse en kabeljauwse twisten).ook prachtig. Zat van alles wat in.

Mooie reactie @Camal Het mooie van het programma was de variatie aan onderwerpen. Ook de deskundige bijdrage van o.a. Parapsycholoog Peter Warnaar en Astroloog/Psycholoog/Parapsycholoog Leo Pannekoek was een rijke aanvulling. 

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort samengevat is het dus zo als iemand vraagt om normaal taalgebruik wordt deze persoon gelijk beschuldigd van zinloze bijdagen en als trol weggezet. En dan is er ook nog iemand dit gaat rapporteren. Ik kan hier kort over zijn: Please login or register to see this link.  

 

Houd het taalgebruik altijd netjes.

Juul een punt heeft. 

 

Beledig nooit andere gebruikers.

Dan zal ik deze ook nog even onder de aandacht brengen.

 

Hoe nu verder? We houden ons aan het onderwerp waar deze topic mee is gestart. Alles wat niet ontopic is wordt direct verwijderd. En hou een beetje rekening met elkaar, zit ook in taalgebruik en hoe je elkaar aanspreekt. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn favoriete aflevering is nr 381 -Een werkweek in de Vogezen. Maar ook de afleveringen "Het spook in de Mergelgrot" en "de 14 van Drunen" vind ik erg goede afleveringen.

 

Er zit een bepaalde sfeer deze afleveringen die me aanspreekt.

 

Graag zou ik eens aflevering 338 willen horen. Over een vrouw die al 40 jaar een zwarte verschijning ziet. Die lijkt mij erg mysterieus.

bewerkt door Botia
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De werkweek in de Vogezen vind ik ook 1 van de mooiste afleveringen. Zijn er nog meer afleveringen uit de werkweken van Andre groote? En heeft iemand de allerlaatste aflevering van het zwarte gat? Ik heb die helaas nooit gehoord..

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vreemd genoeg deze wel eens beluisterd maar kennelijk niet opgeslagen, het valt mij ook op dat sommige gedeelde fragmenten soms net anders staan omgeschreven. Zelfde voor het gat van Wormer of zoals hier in de lijst het gat IN de Wormer.  Maar ik ben het met Botia eens dat dit soort verhalen vaak spannende uitzendingen zijn. Beetje zoals de spookhuizen, spook kastelen. Of de uitzending over de Bakroe. Mooie verhalen.

 

bewerkt door Camal
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Helaas ernstig stil hier op het forum.

Daarom vanmorgen maar weer eens wat oude uitzending beluisterd, dit maal over ufo waarnemingen en graancirckels in Drenthe.

Daarbij vroeg ik mij af. Werden er in het zwarte gat ook fenomenen uit het buitenland besproken? Zo heb je natuurlijk Bigfoot en is er een uitzending geweest over Guna Guna en bakroes. Maar er zijn natuurlijk veel meer verschijnselen zoals schaduw mensen poltergeist etc. Denk dan aan zwarte magie , indianen met hun geestenwereld, de maanlanding waar nu discussies over de echtheid spelen. Waren er in die tijd oom meer van dit soort onderwerpen in de uitzending? Moest ook gelijk aan de numberstations denken in de koude oorlog. Maar kan mij dit niet herinneren.
Er kwamen wel soms luisteraars met verhalen over bepaalde onderwerpen. 
hetgeen dan werd besproken ging meestal over NL casussen. Volgens mij nooit gehoord dat een luisteraar een spook ervaring had in een Iers kasteel om maar wat te noemen.

Maar werd er ook over de grens gekeken?kan mij dat niet herinneren. Wel met ufo’s en Erich von Däniken etc. Was dit een keuze, of was de wereld gewoon veel kleiner?
 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Camal:

Helaas ernstig stil hier op het forum.

Daarom vanmorgen maar weer eens wat oude uitzending beluisterd, dit maal over ufo waarnemingen en graancirckels in Drenthe.

Daarbij vroeg ik mij af. Werden er in het zwarte gat ook fenomenen uit het buitenland besproken? Zo heb je natuurlijk Bigfoot en is er een uitzending geweest over Guna Guna en bakroes. Maar er zijn natuurlijk veel meer verschijnselen zoals schaduw mensen poltergeist etc. Denk dan aan zwarte magie , indianen met hun geestenwereld, de maanlanding waar nu discussies over de echtheid spelen. Waren er in die tijd oom meer van dit soort onderwerpen in de uitzending? Moest ook gelijk aan de numberstations denken in de koude oorlog. Maar kan mij dit niet herinneren.
Er kwamen wel soms luisteraars met verhalen over bepaalde onderwerpen. 
hetgeen dan werd besproken ging meestal over NL casussen. Volgens mij nooit gehoord dat een luisteraar een spook ervaring had in een Iers kasteel om maar wat te noemen.

Maar werd er ook over de grens gekeken?kan mij dat niet herinneren. Wel met ufo’s en Erich von Däniken etc. Was dit een keuze, of was de wereld gewoon veel kleiner?
 

@Camal Het bekende Voronezh UFO-incident was een vermeende waarneming van UFO's en buitenaardse wezens, gerapporteerd door een groep kinderen in Voronezh, Sovjet-Unie, op 27 september 1989. Ufoloog Hans van Kampen kwam vaak met nieuwtjes uit het buitenland, ook met het Voronezh fenomeen. (Heeft trouwens het journaal nog gehaald) Denk ook aan het ufo verschijnsel gezien door de bemanning van de Space Shuttle in de jaren 80. Het betreffende beeldmateriaal heb ik ooit een keer gezien tijdens een congres in Amsterdam. Ik was toen in die tijd onderzoeker voor MUFON en later voor UWN - Nederland. De bekende UFO golf in België, die duurde van 29 november 1989 tot begin 1991, kwam ook geregeld aan bod. Graancirkels in Engeland was wel eens een item in het Zwarte Gat. Ik herinner mij Leo de Ruiter in Brazilië op zoek naar een veelbesproken geneeskrachtige medicijn uit de regenwouden. En tot slot niet vergeten de paranormale reis van Andre Groote in Engeland. Dus men keek en was zeker wel eens over de grens.

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bandstemmen opnemer Frans Schmidt Gieskens, best veel filmpjes van de man te vinden.

is ook vaker op tv geweest,oa bij man bijt hond. Maakt wel een oprechte indruk.

Ondanks dat techniek om op te nemen tegenwoordig bijna binnen iedereen zijn handbereik ligt, zie je toch steeds minder van dit soort onderzoeken en opnames.

op YouTube heb je wel enkele kanalen die zich hiermee bezighouden. Alleen veelal niet echt recente content.  
zo heb je ook Marcello Bacci's, een Italiaan die dmv oude buizen radios te verdraaien stemmen opnam. Van hem volgens mij nooit iets gehoord in het zwarte gat (helaas).

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.