Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

Ik ga soms met mijn dochter (36) op pad om op specifieke locaties bandstemmen op te nemen. Dit lukt goed met oude ic voice recorders die van zichzelf vrij veel ruis bevatten. Die Apps vind ik zelf maar niks. 

We gebruiken ook wel cassetterecorders.

De meest geslaagde opnames hebben we overigens gemaakt met een omgebouwde digitale pocket fotocamera waarmee je, zoals gebruikelijk, ook kunt filmen. 

Ik heb hier het infrarood filter uit verwijderd. Het is nu dus een infrarood nacht camera. Ik heb een ir lamp vastgezet op deze camera. Nu kunnen we bij volledige duisternis duidelijke filmopnames maken en juist/toevallig dit apparaat neemt ook zeer goed stemmen op.  

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat je orbs noemt, in die tijd (van HZG) was zelf opnemen van beeld nog helemaal niet gangbaar. Zou dit fenomeen toen al bekend geweest zijn? Net als schaduw mensen veel minder makkelijk vast te leggen. Al lijken deze fenomenen goed bestreden te kunnen worden met een 4K video camera. Zodra je deze neerzet zie je ze niet meer 😂

filmpjes opgenomen met een aardappel laten vaak meer “zien” 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-9-2024 om 18:03 zei Camal:

Interessant Fred, je eigen paranormale onderzoek. wel off topic. Maar misschien kun je eens wat van deze opnames met ons delen? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

Dag Camal en anderen.

Sorry voor mijn late reactie. Ik zal kijken wat geschikt is. Onze opnames zijn van een heel ander kaliber dan dat wat op het zwarte gat is te horen. Branton heeft gillende en schreeuwende stemmen en luid en duidelijke zinnen. Wij gebruiken bijna nooit radio als basis omdat dit onzekerheden meebrengt. Radioflarden zijn makkelijk te interpreteren als antwoord van gene zijde. Wij gebruiken de natuurlijke ruis van het opname-apparaat. Daarom zijn de stemmen zacht en zitten ze half verborgen in de omringende ruis. Hoewel het vaak duidelijke en intelligente antwoorden zijn, zijn ze kwetsbaar. Zelfs duidelijkere woorden vallen deels weg als ze worden verzonden als bestand via internet. Zoals gezegd, de woorden maken deel uit van de ruis en dat lijkt gedeeltelijk weg te vallen door het comprimeren tijdens verzenden. 

En toch ga ik er binnenkort wat moois tussenuit zoeken. Je hoort het nog. 

Groetjes Fred. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Camal. Maar - het is waar - het is een beetje off topic. Ik wil niet afdwalen van Het Zwarte Gat. Ik geniet nog steeds enorm van de afleveringen die ik hier mocht ontvangen. Ik heb de meeste al minstens drie keer beluisterd. En nee, het gaat nog lang niet vervelen.

Fijn weekend allemaal! 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.