Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 29-12-2024 om 14:12 zei Botia:

Aflevering 209 - Het Bandstemmenfenomeen en de Parapsychologie (27-04-1986) Vond ik persoonlijk de beste aflevering die je dit jaar met ons hebt gedeeld.

Hoi allemaal, er volgt natuurlijk meer. Maar ook afgelopen maand even met veel andere dingen bezig geweest. Bedankt voor de reuploads en ook leuk om te lezen hoe jullie naar de afleveringen van de grenstochten en Atlantis hebben geluisterd.

Ook interessant om te zien dat jij, Botia, die aflevering 209 waarin de discussie centraal staat, zo goed vond. Van dat soort afleveringen zijn er natuurlijk ook nog een hele hoop.

Tot snel weer hier! 

Geplaatst
  Op 2-2-2025 om 15:54 zei Jan Veenstra:

Hoi @Botia ik hoop je hiermee te hebben geholpen. 

Deze inhoud is verborgen

Wees er snel bij met downloaden. Tip maak ook een back-up op een andere schijf. 😊

Heel erg bedankt Jan! En dat ga ik doen. 😃

Geplaatst
  Op 2-2-2025 om 17:27 zei Jochem Bootsma:

Hoi allemaal, er volgt natuurlijk meer. Maar ook afgelopen maand even met veel andere dingen bezig geweest. Bedankt voor de reuploads en ook leuk om te lezen hoe jullie naar de afleveringen van de grenstochten en Atlantis hebben geluisterd.

Ook interessant om te zien dat jij, Botia, die aflevering 209 waarin de discussie centraal staat, zo goed vond. Van dat soort afleveringen zijn er natuurlijk ook nog een hele hoop.

Tot snel weer hier! 

Ik beluister ze graag. Ik denk dat aflevering 209 inmiddels al 4x heb beluisterd.

Weet je toevallig nog welke 4 afleveringen je op 13/12-2023 met ons hebt gedeeld? Ik ben die 4 (Nu 3 dankzij Jan) helaas kwijt.

Geplaatst

@Jochem Bootsma De grenstocht uitzendingen zijn zeker mooi om naar te luisteren. Vooral over de mergelgrotten in Maastricht zijn zeer interessant. Er zijn veel legendes en sagen over de mergelgrotten aldaar wat al eeuwen onder de mensen leeft. Nogmaals bedankt hiervoor.

bewerkt door Jan Veenstra

Geplaatst

De Grenstochten, maar ook de kastelen en de de afleveringen met een stuk geschiedenis zoals de geest in de herberg vindt ik erg mooi en leuk om te luisteren. Spannend vond ik de energiezuigende Vampier. Beetje als een hoorspel gemaakt.

Als je het hebt over fenomenen, dan heeft de bandstem altijd mijn aandacht gehad. Er is volgens mijn de laatste jaren beste veel ontwikkeling geweest wat betreft itc en opnemen van beeld en geluid dmv ontwikkelde ik denk da je hier best een hele podcast serie mee zou kunnen vullen. Helemaal als je dit zou combineren met echte wetenschap zoals dat ook bij het zwarte gat wel werd toegepast.

tot slot bedacht ik mij wel laatst dat ik meer uitzendingen niet heb gehoord dan wel. Ook omdat ik in de eerste jaren nog te klein was om dit te mogen luisteren.

Geplaatst
  • Populair bericht

@Camal Ja zeker, de kasteel uitzendingen waren prachtig.

Ik heb voor jullie nog een kasteel uitzending en volgens mij nog nooit hier gedeeld. Het betreft aflevering 073 - Het spookt in Kasteel Aldenghoor te Haelen. Deze uitzending en de voorbereiding ervan is ook te lezen in het boekje "De Waterval der Eenzamen" van Leo de Ruiter.

Wees er snel bij, want het staat maar enkele dagen op WeTransfer. Veel luisterplezier.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Ha Jan , altijd weer leuk als er wat gedeeld kan worden.

ik heb de uitzending al, en volgens mij heb jij hem zelf toen ook gedeeld in 2023. 
volgens mij voor mij toen de aanleiding om het boekje aan te schaffen (van Leo de Ruijter).

Vermakelijk om te lezen,  zeker voor de HZG liefhebbers hier.
Toen voor een paar euro laten opsturen via Marktplaats.

Geplaatst
  Op 4-2-2025 om 22:33 zei Camal:

Ha Jan , altijd weer leuk als er wat gedeeld kan worden.

ik heb de uitzending al, en volgens mij heb jij hem zelf toen ook gedeeld in 2023. 
volgens mij voor mij toen de aanleiding om het boekje aan te schaffen (van Leo de Ruijter).

Vermakelijk om te lezen,  zeker voor de HZG liefhebbers hier.
Toen voor een paar euro laten opsturen via Marktplaats.

Het zou inderdaad kunnen dat ik het ooit heb gedeeld, maar intussen zijn hier nieuwe namen erbij gekomen. 😀

Wat het boekje betreft een echte aanrader om te lezen voor degenen die het nog niet heeft.

Geplaatst
  • Populair bericht

De geest blijft in de fles dit keer :D

Het is toch echt een post van Camal.

Bedankt voor deze aflevering.

Geplaatst
  Op 12-2-2025 om 16:03 zei Botia:

Heel erg bedankt Moby!

Camal bedoel ik. Sorry! ;)

bewerkt door Botia

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Misschien voor velen interessant omdat het volgende te maken heeft met Het Zwarte Gat.

ParaVisie is een maandblad over spirituele en paranormale onderwerpen. Het eerste nummer verscheen in mei 1986. Bij de oprichting was Leo de Ruiter hoofdredacteur en zoals jullie weten ook eindredacteur van radioprogramma Het Zwarte Gat. Toen Paravisie 25 jaar bestond is er een jubileum boek uitgegeven "Er is meer - Het beste uit 25 jaar Paravisie". 

Dit boek biedt een tijdsbeeld van 25 jaar paranormaal Nederland, is zeer gevarieerd van inhoud en onderwerpen, en is eigenlijk must-have voor iedereen met interesse in het paranormale, of zelfs iedereen die wel eens een ParaVisie gekocht heeft. Naast het maandblad Paravisie was natuurlijk ook de Paravisie Manifestatie zoals te horen in Het Zwarte Gat.

Ik heb het boek al een tijdje in huis en is echt een aanrader. 440 pagina's dik trouwens, dus veel leesplezier.

Het boek is 2de hands nog te koop.

Groetjes en een fijn weekend.

Knipsel.JPG

Geplaatst

Dank voor het delen Jan, voor €9,45 wordt het boekje deze week bij mij thuis bezorgd.

Ben heel benieuwd, heb het toen de tijd nooit gelezen. 

Geplaatst
  Op 23-2-2025 om 18:45 zei Camal:

Dank voor het delen Jan, voor €9,45 wordt het boekje deze week bij mij thuis bezorgd.

Ben heel benieuwd, heb het toen de tijd nooit gelezen. 

Veel leesplezier. Er zullen vast onderwerpen zijn die je interesseert.

Geplaatst

Bedankt voor de tip. Ik ga het boek ook zoeken.

En heeft iemand misschien de uitzending over de Bermuda driehoek?

Van dezelfde schrijver Ron Puyn is ook dit boek; ongelooflijk maar waar.

Veel verhalen over paranormale verschijnselen. Ook leuk!

Screenshot_2025-02-24-22-07-22-14_bb6ed24abf00d6b563dca7a22ded12cf.jpg

Geplaatst
  Op 24-2-2025 om 21:08 zei Ljf:

Bedankt voor de tip. Ik ga het boek ook zoeken.

En heeft iemand misschien de uitzending over de Bermuda driehoek?

Van dezelfde schrijver Ron Puyn is ook dit boek; ongelooflijk maar waar.

Veel verhalen over paranormale verschijnselen. Ook leuk!

Screenshot_2025-02-24-22-07-22-14_bb6ed24abf00d6b563dca7a22ded12cf.jpg

U roept, wij draaien.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  Op 24-2-2025 om 09:38 zei Jan Veenstra:

Veel leesplezier. Er zullen vast onderwerpen zijn die je interesseert.

Per toeval ook van enkele boeken  de digitaal versie gevonden waaronder “er is meer” .

Geplaatst
  Op 28-2-2025 om 00:21 zei Camal:

Per toeval ook van enkele boeken  de digitaal versie gevonden waaronder “er is meer” .

Een boeken tip is ook "Wonderlijk maar Waar" van Ron Puyn. Ook een behoorlijk dik boek. Ik geloof dat er enkele verhalen uit het boek "Er is Meer" in te lezen is. 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.