Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Leuk dit Jan, wel eens uitzendingen gehoord over of met wichelroede lopers. Had altijd wat minder mijn interesse. Maar leuk om dit zo te zien op beeld. Marion Dietrich heb ik inderdaad gehoord in de recent gedeelde uitzending over de energie zuigende vampier (erg spannende uitzending).

Geplaatst

Leuk Jochem deze ken ik nog niet, ben in Leiden geboren dus dat kan geen toeval zijn 😉

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 17-4-2023 om 12:28 zei Camal:

Leuk Jochem deze ken ik nog niet, ben in Leiden geboren dus dat kan geen toeval zijn 😉

bewerkt door quintesabc

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Het is al weer even geleden, en ik durf het bijna niet te vragen…..maar nog iemand die wat kan en wil delen met ons???

Geplaatst

Dag Camal, nee ik heb niets nieuws. Wel gezocht, maar niets gevonden.

Ik ben allang blij met wat ik hier en op youtube bij elkaar heb mogen vinden/krijgen.

Daar ben ik dankbaar voor, maar volgens mij is dit het wel. 

Als ik iets vind hoor je het meteen. Groet,  Fred.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Nou, hier weer eens twee keer bizarre radio dan... :)

Deze inhoud is verborgen

204 - Bijna-doodervaringen van Luisteraars (23-03-1986)
347 - Visioenen over 1989 (25-12-1988)

bewerkt door Jochem Bootsma

Geplaatst

Wauw, geweldig Jochem! 

Daar ben ik echt blij mee! 

Als ik terug kan doen. Hoorspelen van Matt Meldon oid, dan hoor ik het graag. 

Groet, Fred. 

Geplaatst

Wauw Jochem, super dat je dit met ons wilt delen!

Wat Fred al aangaf is er weinig “nieuws” te vinden. Dus blij met alles wat ik nog niet heb gehoord!

dank!!

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 7-4-2023 om 10:52 zei Jochem Bootsma:

Yes klopt, scherp! Even verkeerd opgeschreven (nu aangepast), bestandsnamen kloppen wel in de download 😊 

Hallo Jochem, zou je deze nog een keer willen delen?

Ik stap laat in, in dit forum onderwerp. (heel blij het ontdekt te hebben! En ook heel blij dat er nog zoveel mensen zijn die zich er nog mee bezig houden)

Ben zelf ook een "fan" van het Zwarte Gat en heb de youtube afleveringen "Grijs" gedraaid. Maak er ook bijna een traditie van om elke zondag rond 12 uur een aflevering te luisteren. Ik was nog net te jong toen Veronica begon met het Zwarte Gat. Mijn ouders luisteren 's avond altijd naar de afleveringen. Voor hen was het altijd griezelen 😉 Zelf begon ik te luisteren toen zij later verhuisden naar zondag middag om 12 uur. Dat was dan 2 uur genieten terwijl ik mijn huiswerk maakte.

Trouwens, waarom zijn ze "plots" gestopt? Heb dat nooit begrepen / meegekregen...

Geplaatst

Dag Sootje, 

Misschien weet Jochem beter hoe het zit, maar ik heb altijd gedacht dat de mensen van het Zwarte Gat er zo 'plotseling' mee stopten doordat zij zich in de laatste afleveringen minder geloofwaardig hebben gemaakt. Dit kwam m.i. doordat de paragnosten van het Zwarte Gat de moord op Andrea Lute(n) in de plaats Ruinen aan het onderzoeken waren en dit met man en macht paranormaal wilden oplossen. Dit duurde een aantal afleveringen. Dat was nog een heel gedoe. Het is niet gelukt. En toen ging voor altijd de handdoek in de ring. 

Ik heb altijd gedacht dat dit de reden was. Als het anders zit hoor ik dit graag. 

Fijne nacht verder. Groet, Fred. 

Geplaatst

Dank je, F Pruim en thijs5326. Dat verklaart waarschijnlijk wel waarom Het Zwarte Gat er mee is gestopt, of werd gedwongen te stoppen. Jammer eigenlijk, want er is mi nog veel animo voor een dergelijk programma...

Geplaatst
  Op 3-5-2023 om 11:20 zei Juul:

Ik zie vanavond Lex en zal vragen waarom ie het heeft gestopt.

Lex H. ? Dank je. zou interessant zijn om te weten, want het was een populair programma. Of was het over z'n hoogtepunt heen en tijd om te stoppen...?

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ik ben ook benieuwd naar de ware reden. De reeks over Andrea Luten is zo bizar en onethisch dat je ook zou kunnen denken dat die juist uitgezonden kon worden omdát Het Zwarte Gat al zou stoppen... Dat het Leo de Ruiter niet meer uitmaakte wat men ervan zou denken...? 

In de laatste jaargangen van het programma worden er ook steeds vaker oude items herhaald. Het zou me ook niet verbazen als de koek gewoon op was na zo'n lange tijd. Of beter gezegd: is het niet een wonder dat dit programma überhaupt zo lang heeft kunnen bestaan? 😉

@Sootje ik kom nog even terug op je vraag 👍

Geplaatst

Vanaf 1 januari 1995 had de V.O.O. geen zendtijd meer op Radio 5. Was dat misschien de reden? (Radio Romantica stopte ook om die reden)

IMG_1280.jpeg

Geplaatst
  Op 3-5-2023 om 11:50 zei Sootje:

Lex H. ? Dank je. zou interessant zijn om te weten, want het was een populair programma. Of was het over z'n hoogtepunt heen en tijd om te stoppen...?

Ik heb inmiddels gisteravond begrepen van Lex en Bart dat het stoppen van alles te maken had met een niet opgeloste moord en het "aanwijzen" van een dader. "Het ging de verkeerde kant op". Verder hebben we het er niet meer over gehad.

( we hebben het daarna over echt interessante zaken gehad )  hi

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Populair bericht

Jee, ongelofelijk zeg. Nooit gedacht dat jullie met allerlei krantenknipsels uit die tijd zouden komen. Erg bijzonder om dat onder ogen te krijgen. Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal. 

En Juul, bedankt voor je laatste antwoord. Eindelijk weet ik nu hoe het zit. 

Triest dat het zo liep. De Zwarte Gat paragnosten waren vaag zo goed en accuraat... 

Op 4-5-2023 om 18:47 zei F Pruim:

Jee, ongelofelijk zeg. Nooit gedacht dat jullie met allerlei krantenknipsels uit die tijd zouden komen. Erg bijzonder om dat onder ogen te krijgen. Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal. 

Triest dat het zo liep. De Zwarte Gat paragnosten waren vaag zo goed en accuraat... 

Vaag  moet uiteraard  Vaak zijn. 

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 4-5-2023 om 17:35 zei Juul:

Ik heb inmiddels gisteravond begrepen van Lex en Bart dat het stoppen van alles te maken had met een niet opgeloste moord en het "aanwijzen" van een dader. "Het ging de verkeerde kant op". Verder hebben we het er niet meer over gehad.

( we hebben het daarna over echt interessante zaken gehad )  hi

Dank! Dus toch... Heel dom geweest om deze 8 afleveringen te maken en uit te zenden (ja nog veel erger dan de grenzen die HZG dikwijls al opzocht 🙃).

Anno 2023 ben ik wel blij dat ze zijn gemaakt, want dit is eigenlijk ook precies wat me aanspreekt in het programma: compleet bizarre radio. En dus op groteske wijze ten onder.

Laatst heb ik pas voor het eerst het boek van Leo de Ruiter gelezen waarin hij o.a. op deze serie ingaat en zijn acties (wat mij betreft tevergeefs en met arrogantie) probeert te verantwoorden... 🙂

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 30-4-2023 om 14:55 zei Jochem Bootsma:

Nou, hier weer eens twee keer bizarre radio dan... :)

Deze inhoud is verborgen

204 - Bijna-doodervaringen van Luisteraars (23-03-1986)
347 - Visioenen over 1989 (25-12-1988)

Heel veel dank Jochem. Geweldig

Op 2-5-2023 om 21:35 zei Sootje:

Hallo Jochem, zou je deze nog een keer willen delen?

Ik stap laat in, in dit forum onderwerp. (heel blij het ontdekt te hebben! En ook heel blij dat er nog zoveel mensen zijn die zich er nog mee bezig houden)

Ben zelf ook een "fan" van het Zwarte Gat en heb de youtube afleveringen "Grijs" gedraaid. Maak er ook bijna een traditie van om elke zondag rond 12 uur een aflevering te luisteren. Ik was nog net te jong toen Veronica begon met het Zwarte Gat. Mijn ouders luisteren 's avond altijd naar de afleveringen. Voor hen was het altijd griezelen 😉 Zelf begon ik te luisteren toen zij later verhuisden naar zondag middag om 12 uur. Dat was dan 2 uur genieten terwijl ik mijn huiswerk maakte.

Trouwens, waarom zijn ze "plots" gestopt? Heb dat nooit begrepen / meegekregen...

Dat Het Zwarte Gat stopt had te maken dat Veronica commercieel ging en uit het omroepbestel stapte. Aan veel programma's is een einde aan gekomen zoals Radio Romantica

Op 4-5-2023 om 18:47 zei F Pruim:

Vaag  moet uiteraard  Vaak zijn. 

Via Delpher zijn veel krantartikelen te vinden. En niet zeldzaam meer tegenwoordig

Ik lees hier een discussie over het stoppen van Het Zwarte Gat en daar is maar één reden voor geweest.

Dat Het Zwarte Gat is gaan stoppen had te maken dat Veronica commercieel ging en uit het omroepbestel stapte. Aan veel programma's is een einde aan gekomen zoals ook Radio Romantica.

Op 3-5-2023 om 14:25 zei Jochem Bootsma:

Ik ben ook benieuwd naar de ware reden. De reeks over Andrea Luten is zo bizar en onethisch dat je ook zou kunnen denken dat die juist uitgezonden kon worden omdát Het Zwarte Gat al zou stoppen... Dat het Leo de Ruiter niet meer uitmaakte wat men ervan zou denken...? 

In de laatste jaargangen van het programma worden er ook steeds vaker oude items herhaald. Het zou me ook niet verbazen als de koek gewoon op was na zo'n lange tijd. Of beter gezegd: is het niet een wonder dat dit programma überhaupt zo lang heeft kunnen bestaan? 😉

@Sootje ik kom nog even terug op je vraag 👍

Lees mijn reactie elders waarom er een einde is gekomen aan het Zwarte gat. Veronica ging commercieel en stapte uit het omroepbestel.

Geplaatst
  • Populair bericht

Onzin, had er niets mee te maken. Veronica ging commercieel en uit het publieke bestel. Aan alle programma's kwam een einde aan. 

Knipsel.JPG

bewerkt door Jan Veenstra

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.