Geplaatst 12 juli 20222 jr. Onlangs begaf mijn laptop het. Draaide nog onder Windows 7. Ik gebruikte Winamp als default player vanwege de vele handige plugins en geluidsettings. Nu met een nieuwe laptop gebruik ik Windows 11. Winamp wederom erop, echter ik kan met de beste wil ter wereld de Winamp niet als default player instellen. Wie heeft de gouden tip?
Geplaatst 12 juli 20222 jr. Het is even werk, maar mij is het gelukt met Aimp, ipv mediaplayer. Ga naar Settings, Apps, Default apps, Windows Media Player. Je komt dan in een lijst/scherm met alle extensies die Mediaplayer claimt. Per extensie is het dan mogelijk een voorkeur voor een app op te geven (hokje met pijltje rechts) Deze bevestigen, en bij mij heeft dat gewerkt. Ik heb wel als gebruiker de volledige administrator rechten aan mijzelf toegekend. W11 is wel af en toe recalcitrant, en wil je dan alsnog dwingen Mediaplayer te gebruiken, maar stug blijven volhouden met je keuze. Op een gegeven moment accepteert Windows jouw voorkeur! Succes Jan 12 juli 20222 jr. bewerkt door jan227 aanvulling
Geplaatst 12 juli 20222 jr. Hoe zeg ik dit netjes... Verouderde software op een nieuwe pc proberen te laten draaien is hetzelfde als een Deux Chevaux motor in een Lambourghini plaatsen/
Geplaatst 12 juli 20222 jr. Dat gaat niet helemaal op. Weliswaar is de oorspronkelijke ontwerper in 2013 gestopt met Winamp, maar er is destijds wel een doorstart gemaakt. De vraag is dus hoe verouderd die software is. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Rob V.
Geplaatst 12 juli 20222 jr. Auteur Op 12-7-2022 om 10:35 zei jan227: Het is even werk, maar mij is het gelukt met Aimp, ipv mediaplayer. Ga naar Settings, Apps, Default apps, Windows Media Player. Je komt dan in een lijst/scherm met alle extensies die Mediaplayer claimt. Per extensie is het dan mogelijk een voorkeur voor een app op te geven (hokje met pijltje rechts) Deze bevestigen, en bij mij heeft dat gewerkt. Ik heb wel als gebruiker de volledige administrator rechten aan mijzelf toegekend. W11 is wel af en toe recalcitrant, en wil je dan alsnog dwingen Mediaplayer te gebruiken, maar stug blijven volhouden met je keuze. Op een gegeven moment accepteert Windows jouw voorkeur! Succes Jan Bedankt....ik ga er mee aan de slag. Je schrijft Aimp....ik neem aan dat je WinAmp bedoeld? 12 juli 20222 jr. bewerkt door Marinebroadcasters
Geplaatst 12 juli 20222 jr. Op 12-7-2022 om 13:38 zei Marinebroadcasters: Je schrijft Aimp.... "AIMP is een simpele maar functionele Russische muziekspeler die weinig geheugen gebruikt." Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Op 12-7-2022 om 13:38 zei Marinebroadcasters: ik neem aan dat je WinAmp bedoeld? Die aanpassing in settings kun je voor alle gewenste muziekspelers gebruiken.
Geplaatst 12 juli 20222 jr. dat zou geen probleem moeten zijn, Start > instellingen> apps > standaart-apps > dan bij muziek speler Win amp selecteren uit de lijst. Theo
Geplaatst 12 juli 20222 jr. Nog een andere mogelijkheid is de volgende: rechtsklik op een mp3 of ander muziekbestand, openen met...., kijk of de gewenste speler er bij staat, indien niet klikken op 'kies een andere app' en zoek de speler die je wenst en vink meteen 'altijd deze app gebruiken....'. Deze methode werkt in ieder geval op windows 10 en terug. Een nog lichtere speler dan alle anderen is XMPlay. Het is een app die zeer weinig recourses gebruikt en ook nog eens portable gebruikt kan worden. Er zijn plugins voor te krijgen en vele skins. Ik gebruik deze al jarenlang en ben er dus zeer tevreden over. Voor de volledigheid, het is geen luxe speler met vanallerlei toeters en bellen. Die zijn wat mij betreft ook niet nodig voor het beluisteren van oude radioprogramma's. XMPlay is hier te downloaden: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 12 juli 20222 jr. bewerkt door Gerrit
Geplaatst 12 juli 20222 jr. Ook in Win 11 werkt dit zo, zelf heb ik met deze snelle keuze wel eens de ervaring dat het niet geheel goed komt. En dan zo op eens krijg je de keuze weer en lijkt het of windows het vergeten is. Dat is niet zo in het bestand zit dan iets anders dan een .mp3 bv flac. Winamp kan nog steeds alles afspelen wat er aan geluid bestanden is. Video weer niet en daar moet je gewoon de media player in zetten. Theo
Geplaatst 15 juli 20222 jr. Populair bericht Op 12-7-2022 om 10:54 zei Rob Veld: Dat gaat niet helemaal op. Weliswaar is de oorspronkelijke ontwerper in 2013 gestopt met Winamp, maar er is destijds wel een doorstart gemaakt. De vraag is dus hoe verouderd die software is. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Rob V. En er is nog een recentere versie van winamp, weliswaar een beta maar toch (winamp58_3660_beta_full_en-us). Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Nico.
Geplaatst 19 juli 20222 jr. Ik gebruik hier al jaren het oude vertrouwde winamp op een onlangs aangeschafte nieuwe pc. Dus oude software kan ook prima op een nieuwe pc draaien.
Geplaatst 2 augustus 20222 jr. Er is een nieuwe versie van Winamp verschenen. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Nico.
Geplaatst 2 augustus 20222 jr. Die ik heb is van 2013 v5.666 x86 Theo 2 augustus 20222 jr. bewerkt door radio tpot
Geplaatst 22 augustus 20222 jr. Op 19-7-2022 om 12:20 zei dave76: Ik gebruik hier al jaren het oude vertrouwde winamp op een onlangs aangeschafte nieuwe pc. Dus oude software kan ook prima op een nieuwe pc draaien. Ja hier ook altijd winamp er op hoor .
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.