Spring naar bijdragen

Radio Noordzee vanaf het R.E.M. Eiland

Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Op 19-9-2024 om 11:47 zei Henk-Anna Loog:

Radio Noordzee (R.E.M.) 4 November 1964 - Tienerparade met Bob (=Rob Out!!)

Please login or register to see this link.

Ik vind deze stem van "Bob" heel anders klinken dan de stem van Rob Out die ik van Radio Veronica ken (5 tot 10 jaar later).

Heel fijn om deze 60 jaar oude opnames te horen. De eerste Radio Noordzee had prima programma's!
(nooit zelf gehoord, ik begon radio te luisteren rond 1969)

Zijn dit studio opnames?

bewerkt door Rink Hof
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Rink Hof:

Ik vind deze stem van "Bob" heel anders klinken dan de stem van Rob Out die ik van Radio Veronica ken (5 tot 10 jaar later). (...)

Ja, wat 'dunner' inderdaad. Maar ik hoor in de eerste seconden al de typische Amsterdamse Out-klanken: "deze plaat zal begin dezembej op de majkt komen" ... "een conzejt in Parrrijs" ... "moest het ijzeren rolgordijn zakkih".

En op 3'20 schiet zijn volume in de vervorming. "Tót de volgende week". Ook typisch Rob Out.

Heel herkenbaar, vind ik, al is de stem van de toen 25-jarige Out nog licht van toon; niet de diepe stem die we ons van later herinneren. Verrassend om deze opname eens te horen, bedankt Henk!

bewerkt door RobKi
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Juul:

Het was "gewoon" Rob Out heren.

Dit is toch niet zo moeilijk?

Please login or register to see this link.

Ik herkende zijn stem niet, Juul. Ik heb Radio Noordzee REM nooit gehoord en heb Veronica pas "ontdekt" in 1969.

Dat was toen mijn vader een portable radio wilde kopen. Ik mocht als 11 jarig jochie mee. De verkoper (van Expert Bakelaar in Naarden) liet Veronica horen, want op de andere zenders was niet veel bijzonders (zijn woorden!).

En dat was Goud van Out op zaterdagmiddag.

Jij kende Rob uiteraard veel beter en veel eerder dan ik. 

Die radio heb ik nog steeds (Grazia Informatic, middengolf, FM tot 104 en de 49m band) en die doet het ook nog, al zit er een slecht contact in de schakelaar van de middengolf. Ik hoor alleen Radio Paradijs krakend (dit ligt aan de radio, Ruud). FM doet het wel goed, met name de sterke zenders van Lopik en Hilversum.

bewerkt door Rink Hof
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk verhaal Rink.

Toen ik nog bij Philips in Huizen 1965-1967,werkte aan heeele grote zenders (300 Kw) probeerde ik in de avond of in het weekend wel eens naar Veronica te luisteren. Ik vond het helemaal niks. Al die, toen, huisvrouwen muziek.

Maar toen ik eenmaal wel eens bij Ad in de studio kwam en van binnen uit zag hoe het veranderde onder invloed van Willem van Kooten werd het beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ruudam:

Even de radio flink heen en weer schakelen tussen MG en KG49m. 

Schakelaar inspuiten met tuner spray niet met contact spray. 

Ruud, is er in Utrecht een electronica onderdelen zaak die tuner spray verkoopt?

Of kan dit alleen via internet, bv. Conrad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam Aug 1968 in Nederland en was meteen overweldigd door Veronica. 

De verandering is dus snel gedaan,  ik neem aan door London en Caroline. 

Zojuist zei Rink Hof:

Ruud, is er in Utrecht een electronica onderdelen zaak die tuner spray verkoopt?

Of kan dit alleen via internet, bv. Conrad?

Er is geen electronica zaak meer in Utrecht na het vertrek van Radio Centrum. 

Ken je geen El hobbyist? 

Mijn spray is helaas op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.