Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  Op 25-11-2023 om 10:32 zei Ben:

Ook ik ben erg benieuwd, "Vossenjager 2015" 😉

Dag Ben , Juul en Hans,

Ik voel mij enigszins verplicht om inhoudelijk te reageren. Want ik wil wel graag serieus genomen worden.

Dit is een openbaar forum;

Ieder kiest ervoor om wel of niet met naam en toenaam zijn privacy weg te geven.

Al meer dan 50 jaar heb ik ook een passie voor genealogie. Inmiddels is er zoveel te vinden op internet.

Je hoeft maar een naam te hebben en als je een beetje handig bent, dan kun je alles vinden over een bepaald persoon.

Zijn familie, zijn voorgeslacht de godsdienst, zijn (vroegere) politieke overtuiging enz.

Die openbaarheid is aan de ene kant erg leuk, maar in in deze tijd van polarisatie moet je m.i. je hoofd niet teveel boven het maaiveld uitsteken.

Zo zal ik een paar voorbeelden geven.  Godsdienst. Wat mij opgevallen is , dat heel veel bekende zeezender medewerkers van Katholieke huize zijn (waren). Dat ben ik ook. Je kunt hele familie constructies maken. Dan blijken bepaalde medewerkers hele andere namen te hebben gehad , die zelfs niet door Hans Knot of Rob Olthof achterhaald zijn.

Misschien leuk om te publiceren of het toch maar voor je te houden.

Ik wil van deze gelegenheid graag gebruik maken om heel duidelijk te stellen dat ik met heel veel plezier de verhalen van Rob Olthof , Hans Knot, Leendert Vingerling en anderen gelezen heb. 

Voor Hans Knot wil ik nog even meedelen , dat ik o.a. een bekende was van de helaas overleden Johan Munstra, de Papa Xray, waarmee ik vanuit Oostenrijk (Burgenland) via de 27 mc nog eens een verbinding tot stand bracht in 1987.

Momenteel zit ik in een moeilijke persoonlijke situatie. Mijn laatste familielid, mijn moeder, is onlangs gestorven.

Ik ben nu op zoek naar een woning. De verhuisdozen staan in de kamer. Het vinden van een geschikte woning is echter heel moeilijk. Ik sta er helemaal alleen voor.

Zou ook wel naar het buitenland willen verhuizen. Zou mooi zijn een gemeenschappelijk huis met radio liefhebbers..

Ik vind het geweldig om hier te reageren en ik zal zeker als de tijd daar rijp voor is, ook mijn internationale radio verhaal publiceren. Dan onder mijn eigen naam. Tot dan hoop ik te reageren onder Romeo Mike India. RMI

Ik heb een enorm geluidsarchief en het zal veel tijd gaan kosten om dat alles te digitaliseren.

Met vriendelijke groet!

Geplaatst

Dank voor je "story". Stel ik op prijs. Maar ik zou het toch op z'n minst op prijs stellen als je je voornaam kenbaar maakt.  Daar kan toch niks mis mee zijn.

Daar gaat het mij om. Ik hoef geen achternaam te weten. Dat respecteer ik.  Dat ik dat gewoon doe is mijn  keuze.  En mijn naam is zo bekend??, dat ik hem in combinatie met Veronica dat ik hem niet hoef neer te zetten.

En over familie gesproken. Ik ben nog de enige mannelijke in Nederland met m'n achternaam zoals ik hem schrijf. Er zijn nog wel wat "verbasteringen" zoals een notaris recentelijk schreef.

Enfin, veel sukses met je "verhuizing".

Juul - PE0GJG (als gelicenceerde zendamateur sinds 1975)

bewerkt door Juul

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.