Geplaatst 19 september 20222 jr. Auteur Populair bericht Even terugkomen op wikipedia... in het artikel over Sonja van Proosdij lezen we: "Haar laatste woorden: “Thans kunt u luisteren naar het verzoekplatenprogramma Flessenpost, een leuke…” De entering vond plaats terwijl een journalist van het Algemeen Handelsblad bezig was haar te interviewen, die zag dat ze gekneveld afgevoerd werd. " Dat laatste nemen we maar met een hele grote korrel zout want alle programma's van Radio Noordzee waren vooraf opgenomen en er was niemand van de radio presentatoren aan boord van het eiland. Wel klopt het dat "flessenpost" het laatste programma was. De bemanning aan boord van het eiland werd verder met rust gelaten terwijl alle apparatuur verzegeld werd. Groet Henk Kruize
Geplaatst 19 september 20222 jr. Populair bericht Nu we het toch over de REM hebben, de TROS is er uit voort gekomen zoals we allemaal weten. Hoewel, toen ik een keer onze jonge bedrijfs juriste dat vertelde zei ze ;"Oh dat wist ik niet, ik dacht dat het REM eiland voor de kust een booreiland was..................' (ze kwam notabene uit Haarlem ) Enfin, hierbij ook wat fragmenten. Van de masters dat wel. ========================= Oprichting spot Henri Minderop zoals uitgezonden door de REM. Ik vond de tape in onze TROS kelder. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren ================================================== Eerste uitzending op de publieke Omroep in 1966 radio met Joop Landre. (Het fragment komt van een CD die ik maakte tegv van een TROS jubileum. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren =============== En ja, ik prijs mij gelukkig dat ik in 2004 samen met wat TROS collega's naar het REM eiland kon met een heli. En nog een paar aardige verzamel objecten die ze bij de huidige AVROTROS allang niet meer weten dat ze er zijn. Want in principe bestaat de TROS niet meer...................................En de mensen die het weten zijn allang met pensioen. Deze spullen heb ik aan Beeld&Geluid gegeven. En nog een stukje uit blad Freewave in 2004. 19 september 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 19 september 20222 jr. Populair bericht Op 18-9-2022 om 11:28 zei reeltoreel: Ik heb hier een band van radio Noordzee. De datum is onbekend. Het is zeer waarschijnlijk een uitzendband, want het programma staat er in zijn geheel op, zonder ruis en in zeer, zeer goede kwaliteit. Dit is niet door een radio gegaan. Er wordt gesproken over: Radio Noordzee op 214 meter programma: Disco Matinee met Frans Kilian onderwerp: Oscar Peterson & Sarah Vaughan productie: Jan Spinhoven De band is waarschijnlijk full track mono, maar dat kan ik niet bevestigen. De band is BASF LGH. Ik heb hem gedigitaliseerd: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Als iemand meer info heeft, dat zou ik zeer leuk vinden. Dit is een originele uitzendband, waarschijnlijk opgenomen in de Artisound studio waar vrijwel alle REM radioprogramma's opgenomen zijn. We hebben bij B&G ettelijke honderden van deze originele REM-Uitzendbanden (ooit geschonken aan de stichting film en wetenschap, worden op dit moment door ondergetekende geinventariseerd... volgens mij voornamelijk november en december 1964). Alles is volspoor mono op 38cm/s, half uur per band. Op de spoel stond meestal met zwarte stift een datum of opnamenummer maar vaak is dat onleesbaar geworden helaas.... Er hoort een bruine doos met ARTISOUND label en metadata bij, maar die waren van zulke slechte kwaliteit dat ze vaak al jaren geleden uit elkaar gevallen zijn. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken... 19 september 20222 jr. bewerkt door maartenfransen
Geplaatst 19 september 20222 jr. Populair bericht Om nog even terug te komen op Sonja. Tijdens de Radiodag in 2012 sprak Jan Parent met haar:
Geplaatst 19 september 20222 jr. Op 19-9-2022 om 19:08 zei maartenfransen: Dit is een originele uitzendband, waarschijnlijk opgenomen in de Artisound studio waar vrijwel alle REM Sonja heeft het over Oscar Film aan de Weesperzijde in Amsterdam in de Youtube film gelinked door Ben. Nico.
Geplaatst 20 september 20222 jr. Op 19-9-2022 om 19:27 zei Ben: Om nog even terug te komen op Sonja. Tijdens de Radiodag in 2012 sprak Jan Parent met haar: Ook weer al 10 jaar terug dat ik samen met haar de lift in stapte voor de Radioday. Ze overleed ook al weer 5 jaar geleden.
Geplaatst 20 september 20222 jr. Populair bericht Naast de video, die ik van het gesprek van Jan met Sonja maakte, nam ik ook wat foto's. Voor de fans had Sonja een stapeltje foto's meegenomen, die ter plaatse gesigneerd werden.
Geplaatst 20 september 20222 jr. Populair bericht Op 19-9-2022 om 19:08 zei maartenfransen: Dit is een originele uitzendband, waarschijnlijk opgenomen in de Artisound studio waar vrijwel alle REM radioprogramma's opgenomen zijn. We hebben bij B&G ettelijke honderden van deze originele REM-Uitzendbanden (ooit geschonken aan de stichting film en wetenschap, worden op dit moment door ondergetekende geinventariseerd... volgens mij voornamelijk november en december 1964). Alles is volspoor mono op 38cm/s, half uur per band. Op de spoel stond meestal met zwarte stift een datum of opnamenummer maar vaak is dat onleesbaar geworden helaas.... Er hoort een bruine doos met ARTISOUND label en metadata bij, maar die waren van zulke slechte kwaliteit dat ze vaak al jaren geleden uit elkaar gevallen zijn. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken... Klopt helemaal Maarten! zie N° 153, 154, 422 Helaas vooral veel lege spoelen (overigens zijn het best vervelende reels want de ruimte voor de band is gewoon te smal en de band loopt te vaak langs de flens door te weinig marge) en lege dozen (ook waaibomen kwaliteit) 😆.
Geplaatst 20 september 20222 jr. Op 20-9-2022 om 13:38 zei reeltoreel: Klopt helemaal Maarten! zie N° 153, 154, 422 Helaas vooral veel lege spoelen (overigens zijn het best vervelende reels want de ruimte voor de band is gewoon te smal en de band loopt te vaak langs de flens door te weinig marge) en lege dozen (ook waaibomen kwaliteit) 😆. Die bedoel ik ja... je ziet bij doos 422 een bruine streep: daar heeft een plakbandje met een plastic mapje gezeten met de metadata (Bij ons zitten er nog een aantal op maar een aantal ook niet meer). En de flens is inderdaad vaak iets krom en daardoor te smal.... Ook zitten er soms lassen in de banden (gewoon met de schaar gemonteerd) die loslaten. Foto's volgen volgende week Als er nog iets van metadata beschikbaar is bij bepaalde dozen/banden/nummers dan hoor ik het graag, kan ik eens kijken of ik enige correlatie kan vinden met het materiaal dat wij hebben
Geplaatst 20 september 20222 jr. Op 20-9-2022 om 13:38 zei reeltoreel: Klopt helemaal Maarten! zie N° 153, 154, 422 Helaas vooral veel lege spoelen (overigens zijn het best vervelende reels want de ruimte voor de band is gewoon te smal en de band loopt te vaak langs de flens door te weinig marge) en lege dozen (ook waaibomen kwaliteit) 😆. Arti Sound Studio was van de vader van Eric van Tijn, en het heet nu Soundwise en is door Eric overgenomen. Zit aan de Wenckebachweg 81 in Amsterdam. Toen: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Nu: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Nico.
Geplaatst 20 september 20222 jr. Op 24-7-2022 om 08:37 zei Henk-Anna Loog: Dit is leuk Hans, Vooral de titel van de 1e plaat die gespeeld werd, en ik al een tijdje zoek, is nu bekend, "Tico tico" van percy Faith. Het openingnummer "Anchors away" van de Marinierskapel heb ik jaren geleden al eens als een EP bij de kringloop gevonden. Bedankt Hans Henk Kruize Tico tico" van percy Faith Sttat gewoon op soulseek Henk te downloaden.
Geplaatst 20 september 20222 jr. Auteur Bedankt voor de tip Jaap, maar ik wil de muziek graag op vinyl hebben, en da's veel leuker dan een mp3 bestandje. Och, zo hebben we allemaal onze voorkeuren he? Fijne avond Groet Henk
Geplaatst 20 september 20222 jr. Op 20-9-2022 om 16:43 zei Henk-Anna Loog: Bedankt voor de tip Jaap, maar ik wil de muziek graag op vinyl hebben, en da's veel leuker dan een mp3 bestandje. Och, zo hebben we allemaal onze voorkeuren he? Fijne avond Groet Henk Ja snap ik ook Henk
Geplaatst 21 september 20222 jr. Populair bericht Op 19-9-2022 om 19:04 zei Juul: Nu we het toch over de REM hebben, de TROS is er uit voort gekomen zoals we allemaal weten. Hoewel, toen ik een keer onze jonge bedrijfs juriste dat vertelde zei ze ;"Oh dat wist ik niet, ik dacht dat het REM eiland voor de kust een booreiland was..................' (ze kwam notabene uit Haarlem ) Enfin, hierbij ook wat fragmenten. Van de masters dat wel. ========================= Oprichting spot Henri Minderop zoals uitgezonden door de REM. Ik vond de tape in onze TROS kelder. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren ================================================== Eerste uitzending op de publieke Omroep in 1966 radio met Joop Landre. (Het fragment komt van een CD die ik maakte tegv van een TROS jubileum. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren =============== En ja, ik prijs mij gelukkig dat ik in 2004 samen met wat TROS collega's naar het REM eiland kon met een heli. En nog een paar aardige verzamel objecten die ze bij de huidige AVROTROS allang niet meer weten dat ze er zijn. Want in principe bestaat de TROS niet meer...................................En de mensen die het weten zijn allang met pensioen. Deze spullen heb ik aan Beeld&Geluid gegeven. En nog een stukje uit blad Freewave in 2004. Mooie aanleiding om het krantenartikel over mijn bezoek aan het REM-eiland in 2006 nog eens te plaatsen. Piet. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 21 september 20222 jr. Auteur Heel mooi artikel Piet, Trouwens, over die "aandenkens" is daar nog door iemand op gereageerd, en zo ja, wat brachten ze in? Groet Henk Kruize
Geplaatst 21 september 20222 jr. Populair bericht Ja, en de lieden die er een radio zendstation van wilde maken waren wij dus. De bedoeling was 1395 richting UK en 1224 r NL. We hadden met zend deskundigen uitgezocht dat richtantennes konden met schuine draden aan de mast die in zee verankerd worden. In combinatie met meetpost, gevoelige apparatuur zou met kippengaas worden afgeschermd. Er is nooit verteld dat onderhoud een half miljoen (gulden) kostte, ook niet dat het Maatschappelijk Verantwoord moest zijn. Wij wilden niet kopen vanwege hoge sloopkosten die dan voor onze rekening zouden zijn, maar huren. En dat kon niet. Het REM eiland was technisch een kopie van booreilanden in het meer van Maracaibo Venezuela, daar wist Heerema alles van want die had in de regio voor de olie offshore industrie gewerkt. Zijn familie zat in 1956 aan boord samen met ons gezin van het schip naar Curaçao. Nederland is een van de weinige plaatsen waar een professionele TV piraat heeft gewerkt. Zijn we daar een beetje trots op......
Geplaatst 21 september 20222 jr. Op 21-9-2022 om 11:27 zei Piet van der Vooren: Mooie aanleiding om het krantenartikel over mijn bezoek aan het REM-eiland in 2006 nog eens te plaatsen. Piet. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Dank voor het plaatsen Piet.
Geplaatst 21 september 20222 jr. Op 19-9-2022 om 17:57 zei nchuijg: Aan het begin in mooie kwaliteit een reclame van Lexinton sigaretten, digitaal de onvolkomenheden verholpen en de audio opgewaardeerd, met de mooie stem van Ed Lautenslager. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Nico. Mijn oma rookte ze vroeger....heeeel vroeger. Stond altijd een glas met daarin enkele Lexinton sigaretten op tafel. Prachtige commercial. Mooie kwaliteit.
Geplaatst 22 september 20222 jr. Op 21-9-2022 om 13:16 zei Henk-Anna Loog: Heel mooi artikel Piet, Trouwens, over die "aandenkens" is daar nog door iemand op gereageerd, en zo ja, wat brachten ze in? Groet Henk Kruize Geen reacties ontvangen, Henk. Piet.
Geplaatst 22 september 20222 jr. Auteur Tja, ik heb wat foto's van Rijkswaterstaat van het eiland toen ze het overnamen, ik mag ze helaas niet plaatsten, en daar kun je zien dat er flink is huis gehouden in het interieur van het eiland. Kijk, alle apparatuur is in 1965 naar land verscheept en opgeslagen, dus er was eigenlijk niets meer van waarde aan boord. Wel heb ik ooit ergens in 1970 gelezen dat het een "knal eiland" was omdat de eigenaar van het eiland het gebruikte voor opslag van explosieven. Helaas heb ik hier niets meer van terug kunnen vinden. Groet Henk Kruize
Geplaatst 23 september 20222 jr. Op 22-9-2022 om 13:27 zei Henk-Anna Loog: Tja, ik heb wat foto's van Rijkswaterstaat van het eiland toen ze het overnamen, ik mag ze helaas niet plaatsten, en daar kun je zien dat er flink is huis gehouden in het interieur van het eiland. Kijk, alle apparatuur is in 1965 naar land verscheept en opgeslagen, dus er was eigenlijk niets meer van waarde aan boord. Wel heb ik ooit ergens in 1970 gelezen dat het een "knal eiland" was omdat de eigenaar van het eiland het gebruikte voor opslag van explosieven. Helaas heb ik hier niets meer van terug kunnen vinden. Groet Henk Kruize Vlak na de overname van het REM-eiland door Rijkswaterstaat heb ik deze dienst aangeschreven voor wat informatie over het eiland. Ik kreeg toen een originele bouwtekening van het eiland toegestuurd, gemaakt door Rijkswaterstaat na de overname. Helaas is deze na een paar verhuizingen mijnerzijds verloren gegaan. Piet.
Geplaatst 23 september 20222 jr. Auteur Populair bericht Op 23-9-2022 om 11:02 zei Piet van der Vooren: Ik kreeg toen een originele bouwtekening van het eiland toegestuurd, gemaakt door Rijkswaterstaat na de overname. Helaas is deze na een paar verhuizingen mijnerzijds verloren gegaan. Je kunt die terug vinden op deze link van Hans Knot: Hans Knot: Meer dan 42 jaar bleef het REM platform op zee bestaan Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren PS dit is wel de bouwtekening uit 1964, dus niet de herbouw henk Kruize 23 september 20222 jr. bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 29 september 20222 jr. Populair bericht Zoals beloofd een drietal foto's van originele dozen van Radio Noordzee.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.