Geplaatst 28 juli 20222 jr. Populair bericht Op Maandag 13 Augustus 1973 was er geen Lexjo en ABTT maar gewoon een programma met lekkere tunes en jingles, Techniek Ad Bouman, presentatie Sieb Kroeske. Leuk is ook Juul Geleick op 41 minuten ("Lex terug...").. Het kreeg als sub-naam "Het was radio, het is radio en het moet radio blijven" Vond de band vanmorgen in mijn archief, snel op de Revox, en net even gedigitaliseerd... Veronica 13-08-1973 1900-2000uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Henk Kruize
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Auteur Populair bericht Toch is het zo uitgezonden, er zitten volgens mij ook wat bandjes tussen, maar daar kan Juul ons straks misschien meer over vertellen. Ik zie dat ik ook een eigen opname heb van Sieb Kroeske, die deed op 14 Augustus 1974, in plaats van Tineke in de avond, ook een "tunes" special. Die zal ik vanmiddag even digitaliseren. Henk Kruize
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Populair bericht Op 28-7-2022 om 10:23 zei Henk-Anna Loog: Op Maandag 13 Augustus 1973 was er geen Lexjo en ABTT maar gewoon een programma met lekkere tunes en jingles, Techniek Ad Bouman, presentatie Sieb Kroeske. Leuk is ook Juul Geleick op 41 minuten ("Lex terug...").. Het kreeg als sub-naam "Het was radio, het is radio en het moet radio blijven" Vond de band vanmorgen in mijn archief, snel op de Revox, en net even gedigitaliseerd... Veronica 13-08-1973 1900-2000uur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Henk Kruize Zelfs de Man Of Action, tune van Radio Noordzee, wordt gedraaid.
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Op 28-7-2022 om 10:27 zei radio tpot: Grappig, ik hoor verschil in de geluids kwaliteit van de platen. Theo Ik begrijp je niet helemaal Theo. Het zijn toch verschillende platen? Geef een voorbeeld. Op 28-7-2022 om 12:40 zei Frank: Zelfs de Man Of Action, tune van Radio Noordzee, wordt gedraaid. Waarom niet ?
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Auteur Populair bericht Ja, en dat was wel sportief van Veronica.... en als je de verhalen op de site van stichting Norderney leest dan merk je ook dat de werknemers van RNI en Veronica best goed met elkaar overweg konden... Henk Kruize
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Op 28-7-2022 om 12:42 zei Henk-Anna Loog: Ja, en dat was wel sportief van Veronica.... en als je de verhalen op de site van stichting Norderney leest dan merk je ook dat de werknemers van RNI en Veronica best goed met elkaar overweg konden... Henk Kruize Ze kwamen destijds ook bij elkaar op visite.
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Populair bericht Op 28-7-2022 om 10:37 zei Henk-Anna Loog: Toch is het zo uitgezonden, er zitten volgens mij ook wat bandjes tussen, maar daar kan Juul ons straks misschien meer over vertellen. Ik zie dat ik ook een eigen opname heb van Sieb Kroeske, die deed op 14 Augustus 1974, in plaats van Tineke in de avond, ook een "tunes" special. Die zal ik vanmiddag even digitaliseren. Henk Kruize kijk Henk das weer iets onbekends voor mij de vorige had ik al in mijn archief staan . bedankt voor alles wat je deeld
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Populair bericht Op 28-7-2022 om 15:21 zei Jaap De Vries: kijk Henk das weer iets onbekends voor mij de vorige had ik al in mijn archief staan . bedankt voor alles wat je deelt alleen de opname van Veronica 13-08-1973 1900-2000uur is een geknipte versie merk ik nu op 22:45 tijdens de plaat van W Alberti .In dez opname hoor je daar het verschil en deze duurt ook 62:45 ipv 57:23 . Hier de opname zoals hij bij mij staat : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Populair bericht De originele master duurt 58'22" En dat is de normale tijd. Ik hoor hier bij "de Glimlach.....": nergens iets geks. En omdat jullie, althans veel, mij ook wel eens helpen hier de kopie van de master tape. Ik vraag maar één tegenprestatie, wie maakt het platen lijstje compleet? De volgorde die je hier zit klopt ook niet....... Dank Juul Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren de band dook op in het archief van Ruud Doets . Lex was er niet en Sieb presenteerde, er werden bijna non-stop jingles gedraaid! Sieb verteld ook steeds dat de opn. van de 50ste ABTT niet op de 23 aug. is maar op de 30ste !. Op eind de jingle Goodnight met station id erin gemixed en afkondiging van Sieb. De platenlijst hieronder is niet volledig. Collectors What is love Beatles Goodnight (instr.) Buffalo Springfield Expecting to fly Ventures Slaughter on 10th Avenue Beach Boys Let's go away for a while Casey and his Group I'm coming home Ray Conniff People say we're in love Shadows Atlantis Herb Alpert A banda Johnny & Hurricanes Rocking goose Andre Brasseur The kid Les Reed Orchestra Man of action Beatles collage Willy Alberti De glimlach van een kind Dave Davies Death of a clown Chicago Beginnings Bob More Mexico Kokomo Asia minor Fortunes Caroline Swedanes At a Georgia camp meeting 28 juli 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Juul in de opname die henk aanbied zit op 22:45 een versneld einde? knip en overgang naar de beatles ipv de hele versie van Alberti zoals in de master van jou . 28 juli 20222 jr. bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Populair bericht Op 28-7-2022 om 20:03 zei Jaap De Vries: Juul in de opname die henk aanbied zit op 22:45 een versneld einde?knip en overgang naar de beatles ipv de hele versie van Alberti . Dag Jaap, ik begrijp je vraag niet. Ik weet niet wat Henk neergezet heeft. Ga , ik ook niet luisteren. ( gewoon geen tijd voor ) Het enige dat telt is mijn master................
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Je master en hoe Henk het heeft ontvangen, daar zit heel voorzichtig zeggen een verschilletje in. Het werd dus goed aangeboden op de zender is mijn conclusie. Theo
Geplaatst 28 juli 20222 jr. Populair bericht Wat een aangename verrassing, Henk! Ik heb niet veel met oude opnamen, want geweest is geweest, maar er zijn uitzonderingen zoals deze. Ik denk dat ik de master een dezer dagen 's nachts op de zender zet. Het is tenslotte bijna augustus...
Geplaatst 29 juli 20222 jr. Populair bericht *) platenlijst master 13 augustus 1973: Tom Dissevelt & Kid Baltan - Whirling Dick Hymann - The legend of Johnny Pot Swedanes - At a Georgia camp meeting Fortunes - Caroline Kokomo - Asia minor Yardbirds - Jeff's boogie Chicago - Beginnings Dave Davies - Death of a clown Willy Alberti - De glimlach van een kind Beatles collage: Hello goodbye Love me do Paperback writer All you need is love Penny Lane Hey Jude We can work it out I feel fine The ballad of John & Yoko Magical mystery tour She's a woman Everybody's trying to be my baby No reply I'm a loser Eleanor rigby I'm only sleeping Martha, my dear Les Reed Orchestra - Man of action Andre Brasseur - The kid Johnny & Hurricanes - Rocking goose Herb Alpert - A banda Shadows - Atlantis Ray Conniff - People say we're in love Casey and his Group - I'm coming home Ventures - Slaughter on 10th Avenue Buffalo Springfield - Expecting to fly John Andrews Tartaglia - Goodnight groet, Hans 29 juli 20222 jr. bewerkt door Hans Hendriks Laatste plaat: Beatles - Goodnight moet zijn: John Andrews Tartaglia - Goodnight. Dank voor jouw correctie Henk. Ik had beter moeten weten!
Geplaatst 29 juli 20222 jr. Auteur Populair bericht Om even wat duidelijkheid te verschaffen tussen mijn radio opname en de mastertape.... De band die ik van de radio heb opgenomen liep af op kant-1 bij Willie Alberti, 22 minuten op de master, daarna gaat kant 2 verder met de Beatles jingle op 25 minuutjes van de master... blijkbaar wat lang over gedaan om bandje om te draaien bij de opname... dat is het verschil. Tijdens het digitaliseren gewoon de USB recorder even op pauze dus daarom gaat het begin van Willie "Careltje Verbruggen" Alberti in mijn opname direct over in de Beatlesjingle... Groet Henk Kruize
Geplaatst 29 juli 20222 jr. Populair bericht Dank voor deze aanvulling Henk. Dat bevestigt mijn ‘onderzoek’. 😄 *) de verschillen tussen de master en de opname van Henk: In de opname van Henk wordt het uur van 60 minuten, tot aan de pips van 20:00 uur, opgevuld, gedurende 1’45” (Collectors – What is love). De tijdsduur van ‘De glimlach van een kind’ in de opname van Henk is 0’28”. De tijdsduur van ‘De glimlach van een kind’ in de master is 3’02”. Het verschil is 2’34”. De tijdsduur van de opname van Henk is 57’23”. Plus correctie 2’34” is de tijdsduur 59’57”. De tijdsduur van de master is 58’20”. Plus aanvulling van 1’45”is de tijdsduur 60’05”. Ik ga er van uit dat de master volledig is uitgezonden en in de opname van Henk een ‘knip’ zit. Groet, Hans
Geplaatst 29 juli 20222 jr. Populair bericht Op 29-7-2022 om 06:09 zei Hans Hendriks: Les Reed Orchestra - Man of action Andre Brasseur - The kid Johnny & Hurricanes - Rocking goose Herb Alpert - A banda Shadows - Atlantis Ray Conniff - People say we're in love Casey and his Group - I'm coming home Ventures - Slaughter on 10th Avenue Buffalo Springfield - Expecting to fly Beatles - Goodnight (instr.) groet, Hans Heren, Volgens mij is Goodnight de versie van John Andrews Tartaglia maar ik laat me graag overtuigen als het anders is.
Geplaatst 29 juli 20222 jr. Populair bericht Op 29-7-2022 om 08:47 zei Hans Hendriks: Dank voor deze aanvulling Henk. Dat bevestigt mijn ‘onderzoek’. 😄 *) de verschillen tussen de master en de opname van Henk: In de opname van Henk wordt het uur van 60 minuten, tot aan de pips van 20:00 uur, opgevuld, gedurende 1’45” (Collectors – What is love). De tijdsduur van ‘De glimlach van een kind’ in de opname van Henk is 0’28”. De tijdsduur van ‘De glimlach van een kind’ in de master is 3’02”. Het verschil is 2’34”. De tijdsduur van de opname van Henk is 57’23”. Plus correctie 2’34” is de tijdsduur 59’57”. De tijdsduur van de master is 58’20”. Plus aanvulling van 1’45”is de tijdsduur 60’05”. Ik ga er van uit dat de master volledig is uitgezonden en in de opname van Henk een ‘knip’ zit. Groet, Hans Dag Hans, Ik weet natuurlijk niet of de master helemaal is uitgezonden. Dat zou moeten blijken uit een aircheck met pips en al. Maar ik weet ook niet meer of we in die tijd om 19h58' nieuws etc. hadden met afscheid bemanning. Want de master tijd van 58 min is eigenlijk te kort als er geen nieuws gepland stond. Maar aan de andere kant....................."het gaat helemaal nergens over" PS even nagekeken maar we hadden toen inderdaad nws. Dus is de bandlengte wel OK. "net op tijd". 29 juli 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 29 juli 20222 jr. Populair bericht Dag Juul, de opname van Henk is een aircheck met op het eind de pips van 20:00 uur. Je hoort duidelijk dat aan boord de master wordt verlengd tot aan de pips met de Collectors - What is love. Er was op dat moment geen nieuwsuitzending. Twaalf dagen later, op 25 augustus 1973 om 17:58 uur heb ik een aircheck met nieuwslezer Freek Simon. Hij meldt ná het nieuwslezen dat dit de laatste nieuwsuitzending voor vandaag is. Zo ook op 25 juli 1973 om 17:58 uur (Freek Simon) en op 1 september 1973 om 17:58 uur (Cees Manintveld). Maar goed wat dit betreft ... "het gaat helemaal nergens over" 😄
Geplaatst 29 juli 20222 jr. Op 28-7-2022 om 20:26 zei Juul: Dag Jaap, ik begrijp je vraag niet. Ik weet niet wat Henk neergezet heeft. Ga , ik ook niet luisteren. ( gewoon geen tijd voor ) Het enige dat telt is mijn master................ Snap ik helemaal Juul de master is gelijk aan mijn post die komt van de buren denk via de stichting gepost daar een keer en van Henk z,n opname mist gewoon een stukje wat Hans goed omschrijft hier . Luisterde dat gisteren en wist dat er iets mis was vandaar de reactie . 29 juli 20222 jr. bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 30 juli 20222 jr. Met vriendelijke toestemming van de Stichting Norderney wordt dit uur opnieuw uitgezonden op zondagavond 31 juli tussen 23:00 en 00:00 uur via Extra AM. Mocht iemand in de gelegenheid zijn om een opname te maken via 1332 kHz dan zou dat fijn zijn. 30 juli 20222 jr. bewerkt door Harm ten Brink
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.