Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Na de closedown op 31 Augustus betrok "Veronica" het pand in de Oude Enghweg, ook wel een verbasterd tot de Enghe Outweg. Zelf kocht ik in 1976 2 jingle pakketjes bij de "Stichting Nederlandse Top 40", een "Top 40" pakket en een "Flashback" pakket, betaalde 99 gulden, veel in die tijd, en ontving 2 kleine 8 cm AGFA bandjes met daarop de jingles... 2 spoor, mono. Helaas hoorde je, al was het zacht.. maar toch, beide sporen door elkaar heen.

Ook bracht men een flexidisc uit met daarop een promotie voor "Studio Top 40".. flexidiscs. ken je ze nog? Van de firma "Sonopresse" die veel van dat reclame materiaal perste op flinterdun plastic...

Bij deze om te delen..

Deze inhoud is verborgen

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dat "overspelen" heeft te maken met de manier van kopietjes maken, de bandjes waren in 2 spoor mono, dus 20 jingles op kant a en 20 jingles op kant b. Nu kun je op 2 manieren een kopie maken, gewoon eerst kant a en dan kant b maar je kan ook in 2-spoor stereo de kopietjes maken, scheelt de helft van de tijd maar in die stand krijg je toch lichte overspraak tussen beide sporen en dat was hier het geval.

Gelukkig is de overspraak zeer minimaal en heb ik jarenlang, tot nu toe zelfs op de lokale radio, gebruik kunnen maken van de 2 pakketjes.

Henk Kruize

img340.jpg

img341.jpg

img342.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog
afbeelding toevoegen

Geplaatst

Ja, daar zeg je zoiets...

Ik had een volspoor versie die Karel ter plekke voor mij overzette voor mijn AKAI 630D.

Achteraf een hoop geld voor die ouwe meuk, maar toen was ik er blij mee.

Ik heb deze set nog ergens op een CD staan.

Volgens mij is de master van de aftel jingles door Tom nog steeds zoek.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.