Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 24-8-2022 om 19:22 zei Henk-Anna Loog:

Mooie foto's, Jan Kat heeft ze ook ooit gepubliceerd op internet. De "correspondentie"  met DelMare was alleen een info folder van Prodihaag, die ik helaas niet meer heb. Wel heb ik later nog contact gehad met Andre Zwinkels ( Ronald Bakker) en ik heb hier een scan van gemaakt.

Ik wil over Jan en de foto's nog wel het één en ander kwijt.

Jan Kat en ik hebben als één van weinigen veel foto's gemaakt tijdens de Delmare /DOOperiode(1977-1984)

We hebben samen een 'geschiedenis' over Delmare geschreven, waarbij Jan het initiatief had en ik zijn 'oog en oor' was   voor eventuele correcties. Jan schreef veel over de eerste  Delmare periode, omdat hij daar zeer nauw bij betrokken was, en ik vanaf start Scheveningen 54 en daarna.

Toen Jan en ik bij Gerard van Dam in 2006 in Hongarije op bezoek waren is afgesproken dat bij een eventueel overlijden van Jan, ik zijn foto archief kon blijven beheren. Jan had  hart- en longproblemen, suikerziekte, overgewicht en woog 130 kilo. Hij gaf zichzelf de schuld van alle ziekelijke ellende, omdat hij jarenlang niet van 'de fles' kon afblijven.  De alcohol had hem 'kapot' gemaakt. In Hongarije kon Jan nauwelijks 50-80 meter lopen. Daarna was de energie op en moest hij  gaan zitten.(foto Jan met blikje bier)

Ik had het echt met Jan te doen. Hij was Gerard's oudste vriend en 'suikeroom' in tijden dat Gerard wat centjes te kort kwam. Jan is helaas in november 2012 overleden (58 jaar).

Dan André Zwinkels. Een heuse vriend van me, die ik in het Westland leerde kennen via de discotheken organisatie WDA. Hij was 'bezeten' van de zeezenders .In oktober  1978  deed zich de mogelijkheid voor om zendtijd te kopen via  Radio Delmare vanaf de Scheveningen 54. Fred Bolland en Gerard van Dam waren de 'eigenaren' van het station en voor 400  gulden per week kon iedere avond een eigen programma's van een uur met eigen reclames worden aangeleverd. André was één van de disc-jockey's die programma's op cassette heeft gemaakt. Helaas zijn ze  nooit uitgezonden.

Toen de Scheveningen 54 in januari 1979 werd binnengesleept omdat het  schip blijkbaar binnen de territoriale wateren lag, is André bij Delmare gebleven en heeft toen meegewerkt aan de inrichting van de Martina (Delmare schip 3) en werd disc-jockey  Ronald Bakker op het schip.

Later ging hij mee op de eerste boottrip naar de Ross Revenge in augustus 1983. Hij kende Peter Chicago en het was essentieel dat hij bij de eerste trip mee ging om 'vertrouwen' uit te stralen. (André was namelijk aan boord van de Scheveningen 54 in december 1978 om een generator af te leveren bij de Mi Amigo  en heeft toen met Peter gesproken.)

Op de foto's heeft André een rood jasje aan.

Salut

Leendert

78DB81F7-F63F-4205-B770-077BBA3FD52F.jpeg

1C0C35A9-5AC2-4854-9F0F-9042E9BCFE82.jpeg

22732479-FB52-44E3-B427-A43DCA30AEB0_1_201_a.jpeg

0F0460B3-026B-446A-8204-0253125D6FE2_1_105_c.jpeg

Geplaatst

Leuk, mooi verhaal Leendert over een periode waar ik helemaal geen weet heb.

En leuk die foto's..............Ja suikerziekte en drank, slechte combinatie.

Geplaatst
  • Auteur

En daar sluit ik me bij aan, mooi om zulke dingen te lezen, de blog van Jan Kat heb ik helemaal gelezen toen ie nog gewoon online was en ben blij dat deze bewaard is gebleven, vooral de manier zoals Jan de activiteiten van Delmare beschreef... misschien brengt iemand Jan zijn verhaal nog wel eens uit als een brochure. Zou een mooie aanvulling zijn op het boek van Jan-Fre Vos.

En dat is het mooie van een forum als dit, foto's, verhalen en herinneringen komen boven... en dat is maar goed ook want we worden er allemaal toch zachtjes aan een dagje ouder en het is dan ook goed dat veel van deze verhalen en foto's bewaard blijven.

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  Op 26-8-2022 om 07:46 zei Henk-Anna Loog:

En daar sluit ik me bij aan, mooi om zulke dingen te lezen, de blog van Jan Kat heb ik helemaal gelezen toen ie nog gewoon online was en ben blij dat deze bewaard is gebleven, vooral de manier zoals Jan de activiteiten van Delmare beschreef... misschien brengt iemand Jan zijn verhaal nog wel eens uit als een brochure. Zou een mooie aanvulling zijn op het boek van Jan-Fre Vos.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.