Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hoi allemaal,

Vanuit de Zündapp (Duits(ch)e kwaliteitsmotor- en bromfietsen) Veteranen Club de vraag of er van deze show nog iets bewaard gebleven is. 

Groetjes Hans 

image.thumb.png.8fc71575bd83a9f4a7b6ff88c3c779df.png

bewerkt door Hans van Mokum

Geplaatst
  • Populair bericht

Toevallig zat in m'n geheugen dat het uit 1966 is.

Het enige fragment dat ik heb is een spotje door Jan van Veen uit een JMHW (JoostMagHetWeten) uit sept66.

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Populair bericht

Tja, toen ik in mijn tienertijd zat, van 1965-1974, had je de "freaks" met hun Puch, uitgerust met een hoog stuur, maar een "echte vent"... wat dat ook mag zijn... had toen toch een Zundapp.. en de hele flinke gasten onder ons hadden een Zundapp KS50... dat waren de "binken"...  :) met de mooiste meiden achterop....

Sweet memories...

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 27-9-2022 om 11:43 zei Henk-Anna Loog:

Tja, toen ik in mijn tienertijd zat, van 1965-1974, had je de "freaks" met hun Puch, uitgerust met een hoog stuur, maar een "echte vent"... wat dat ook mag zijn... had toen toch een Zundapp.. en de hele flinke gasten onder ons hadden een Zundapp KS50... dat waren de "binken"...  :) met de mooiste meiden achterop....

Sweet memories...

Henk Kruize

Ik wilde geen nozem brommer.  Dus ik had een Puch wel met Veronica sticker. datum: juli 1966.

Ik was dus volgens Henk geen "echte vent" ?

screen 1.470.jpg

Geplaatst

:)  dat "echte vent" is bij wijze van spreken Juul, zelf ben ik geen brommermens, gewoon altijd alles met de fiets gedaan en alle brommers zijn aan mij voorbij gegaan... maar in de "vieuw" van de puber toen, zo bedoelde ik het Juul...

En tegenwoordig zijn we geen "vent" meer maar een "X", ik las laatst dat de term vrouw ook achterhaald is, "mens die menstrueert" zou het volgens de kenners moete zijn.. vraag ik me af hoe de mens die niet menstrueert genoemd moet worden...  :) 

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 27-9-2022 om 06:47 zei Juul:

Toevallig zat in m'n geheugen dat het uit 1966 is.

Het enige fragment dat ik heb is een spotje door Jan van Veen uit een JMHW (JoostMagHetWeten) uit sept66.

Deze inhoud is verborgen

Juul, als dit werkelijk het enige fragment is wat je hebt, is hier nummer twee.

Deze inhoud is verborgen

Nico.

Ook een Puch rijder!

bewerkt door nchuijg

Geplaatst
  Op 27-9-2022 om 17:50 zei nchuijg:

Juul, als dit werkelijk het enige fragment is wat je hebt, is hier nummer twee.

Deze inhoud is verborgen

Nico.

Ook een Puch rijder!

Dat fragment  dat ik plaatste is het enige fragment dat ik "geindexeerd - beschreven" heb. Dus wat ik kon vinden in m'n dBase.

Wil niet zeggen dat er nog wel meer zijn in programma's uit b.v. 1966. Maar ik heb niet alles in extenso afgeluisterd toen ik het digitaliseerde. Was al een monnikenwerk op zich.  Vandaag zijn trouwens alle originele banden naar B&G vervoerd.

screen 1.471.jpg

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 27-9-2022 om 15:06 zei Juul:

Ik wilde geen nozem brommer.  Dus ik had een Puch wel met Veronica sticker. datum: juli 1966.

Ik was dus volgens Henk geen "echte vent" ?

screen 1.470.jpg

Blijft leuk die oudere tweetakt machientjes en als je de boel zo af en toe wat onderhoud geeft gaat het een leven lang mee. Foto is van mijn KS 175 en een tijdje geleden genomen in het prachtige Broek in Waterland. 

07112010221.jpg

bewerkt door Hans van Mokum

Geplaatst
  • Populair bericht

Hier nog een Zündapp reclamespot uit dezelfde serie. Zündapp bromfietsen. Wilt u veilig remmen, koop dan een Zundapp bromfiets. Oh ja... (Jan van Veen) 16-06-1966  

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Populair bericht

Tussen twee haakjes, ik heb in de jaren 70' heel wat jaren op de Zündapp van mijn oudste broer gereden. Heb in die tijd nog wel eens gedacht om hem in te ruilen en een "stoerdere" kreidler aan te schaffen, maar is er nooit van gekomen.  Heeft daarna een lange tijd stil gestaan. Later is ie weer terug naar mijn broer gegaan, die de Zündapp heeft laten restaureren. Zie foto 

Deze inhoud is verborgen

Fam. Kees met gerestaureerde Zundapp brommer Bew.jpg

bewerkt door cdb

Geplaatst

Allemaal weer bedankt en ik was Happy met Honda en later met me Yamaha FS1 reed ik door de polder met 110 km p/u mee naar Voorthuizen eigenlijk te gek maar je was jong en ................ 

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 29-9-2022 om 07:23 zei Jaap De Vries:

Allemaal weer bedankt en ik was Happy met Honda en later met me Yamaha FS1 reed ik door de polder met 110 km p/u mee naar Voorthuizen eigenlijk te gek maar je was jong en ................ 

Suzuki GT250 X7 voor mij

Zeer snelle 2-takt

SuzukiX7_06-1536x1024.jpg

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Mijn eerste brommer was ook een Zündapp uit 1966 met 3 hand versnelling en geforceerde koeling en heb daar heel veel plezier mee gehad.

Hier nog een reclame van Zündapp gebruikt op Radio Veronica.

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door Herbert Wentink

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.