Geplaatst 3 oktober 20222 jr. De eerste live dj van Radio Delmare Rene de Leeuw is overleden. Hij had de ziekte ALS. Na zijn Delmare avonturen was hij vooral bekend als dj bij Radio Decibel.
Geplaatst 4 oktober 20222 jr. Populair bericht Op 3-10-2022 om 15:24 zei Lokeend: De eerste live dj van Radio Delmare Rene de Leeuw is overleden. Hij had de ziekte ALS. Na zijn Delmare avonturen was hij vooral bekend als dj bij Radio Decibel. Het bericht kwam onverwacht. Erg triest. Zo jong nog. Ik heb René de Leeuw, geboren als Ben Grätz, sinds Delmare niet meer gezien of gesproken. Hij wilde niks meer met Delmare te maken hebben. Het was een 'zwarte bladzijde' in zijn leven, heeft hij ooit gezegd. Ik heb hem leren kennen toen hij nog in de late puberteit zat rond 17 of 18 jaar. Hij had moeilijkheden met zijn ouders en hij woonde bij zijn oma in Amsterdam. De artiestennaam De Leeuw is (meen ik )de familienaam van zijn oma. Nadat de Aegir was binnengesleept, duurde het een paar maanden voordat de Scheveningen 54 de zee op ging als beoogd zendschip. In de tussentijd deed hij de ledenadministratie bij Prodihaag en maakte programma's die gekocht konden worden. Geen vetpot. Het werken in discotheken in Den Haag leverde ook te weinig op. Door het chronische tekort aan geld stopte hij later bij Delmare. René was nog wel bij het plotsklapse vertrek naar de Mi Amigo uit de haven van Scheveningen aan boord van de Scheveningen 54 en bleef een korte periode op de Mi Amigo. Hij zou daar met Peter van de Holst programma's voor Delmare gaan maken in ruil voor een nieuwe generator en dieselolie. De overeenkomst tussen Caroline baas O'Rahilly en Delmare opperhoofd Gerard van Dam kwam er door wederzijds wantrouwen niet. Het overleven met defecte verwarming en weinig voedsel aan boord van Mi Amigo was het laatste zeezenderavontuur van René. Het was mooi geweest. Hij stortte zich daarna op Radio Decibel in Amsterdam, waar hij het wel naar zijn zin had. Het is jammer dat ik hem dus nooit meer heb kunnen spreken. Als we ouder worden, worden we 'milder' en blijken gebeurtenissen in het leven soms toch nog wel mee te vallen. Bijgaand enkele foto's uit de Delmare periode tijdens een bevoorrading, Prodihaaag kantoor en aan boord van de Mi Amigo. Salut Leendert
Geplaatst 4 oktober 20222 jr. Populair bericht Mooi verhaal Leen! En prachtige foto's uiteraard! Toch een kleine correctie want Rene was ook nog bij Delmare betrokken in 1979 vanaf de Martina. Vanaf 24 juni 1979 t/m het uit de lucht gaan in juli dat jaar. Heb een aantal live programma's van hem in mijn archief.
Geplaatst 5 oktober 20222 jr. In de lente van 1979 hem ontmoet ergens in Breda - lang geleden - leuke herinnering
Geplaatst 5 oktober 20222 jr. Populair bericht Op 4-10-2022 om 19:39 zei jan: Toch een kleine correctie want Rene was ook nog bij Delmare betrokken in 1979 vanaf de Martina. Vanaf 24 juni 1979 t/m het uit de lucht gaan in juli dat jaar. Je hebt gelijk Jan. Ik heb dit over het hoofd gezien. Hij was niet aan boord, omdat hij dat niet meer wilde. Walter Simons/Zwart heeft hem in 1985 nog in Play de Aro gesproken tijdens de diverse roadshows van radio Monique. Volgens Walter was René zeer geïnteresseerd in Radio Monique, maar over Delmare wilde hij niet praten. En moet dus wel iets ernstigs zijn gebeurd tijdens de Delmare tijd. We zullen het nooit meer te weten komen. Volgens een onderzoek neemt één op de drie Nederlanders een geheim mee in zijn graf. René is dus geen uitzondering. Salut Leendert
Geplaatst 6 oktober 20222 jr. Populair bericht Op 5-10-2022 om 16:08 zei Leendert Vingerling: Je hebt gelijk Jan. Ik heb dit over het hoofd gezien. Hij was niet aan boord, omdat hij dat niet meer wilde. Walter Simons/Zwart heeft hem in 1985 nog in Play de Aro gesproken tijdens de diverse roadshows van radio Monique. Volgens Walter was René zeer geïnteresseerd in Radio Monique, maar over Delmare wilde hij niet praten. En moet dus wel iets ernstigs zijn gebeurd tijdens de Delmare tijd. We zullen het nooit meer te weten komen. Volgens een onderzoek neemt één op de drie Nederlanders een geheim mee in zijn graf. René is dus geen uitzondering. Salut Leendert "We lopen op de rotsen. Help ons, help ons...." Hiermee werd hij wereldberoemd, maar dit wou hij niet meer meemaken. (11 september 1978) Hij deed op band programma's en sloot de eerste week met 5 jaar muziekgeschiedenis vanaf 31 augustus 1974 af en ging op vakantie. (programma's voorzien voor begin mei die dan begin juni 1979 werden uitgezonden). Eind juni was hij terug met programma's op band totdat de zender uit de lucht klapte op 14 juli 79.
Geplaatst 24 oktober 20222 jr. Populair bericht Hoi Leen. Nog even op de dood van René terugkomend: Naar ik vermoed zou het inderdaad weleens het avontuur kunnen zijn geweest dat Bert aanhaalt. Zelf nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je er een trauma aan overhoudt. Het feit dat hij je vertelde niet meer aan boord te willen zou daar ook weleens een aanwijzing voor kunnen zijn. Ik zat aan de radio toen het gebeurde. Je voelde dat het daar aan boord goed mis was... 24 oktober 20222 jr. bewerkt door Radiomaker66
Geplaatst 21 november 20222 jr. Populair bericht Al even geleden, maar voor wie het gemist heeft: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.