Geplaatst 3 oktober 20222 jr. Populair bericht Onze banden zullen tot in lengte van dagen mooi bewaard blijven. Ze zijn nu in goede handen voor als "wij er niet meer zijn'. Een stuk omroep historie is veilig gesteld. En deel is ingeruimd. Een hele overgang. Van de tonnen in het jaar 2001 in de sneeuw toen ik begon met digitaliseren tot aan "de plank bij B&G" in 2022. Wat ik altijd al wilde wordt nu werkelijkheid ! 4 oktober 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 3 oktober 20222 jr. Populair bericht (Sterker nog, er is vandaag al een band als proef gedigitaliseerd en ingestroomd in het digitale archief ) 3 oktober 20222 jr. bewerkt door maartenfransen
Geplaatst 4 oktober 20222 jr. Zijn deze opnames ook te beluisteren cq. eventueel te downloaden door derden?
Geplaatst 4 oktober 20222 jr. Auteur Populair bericht @Ronald Nee, voorlopig nog niet. Eerst moet het nog "gecatalogiseerd" worden door B&G. Op 3-10-2022 om 20:56 zei maartenfransen: (Sterker nog, er is vandaag al een band als proef gedigitaliseerd en ingestroomd in het digitale archief ) Dank Maarten voor je goede zorgen ! 4 oktober 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 6 oktober 20222 jr. Op 3-10-2022 om 20:52 zei Juul: Onze banden zullen tot in lengte van dagen mooi bewaard blijven. Ze zijn nu in goede handen voor als "wij er niet meer zijn'. Een stuk omroep historie is veilig gesteld. En deel is ingeruimd. Een hele overgang. Van de tonnen in het jaar 2001 in de sneeuw toen ik begon met digitaliseren tot aan "de plank bij B&G" in 2022. Wat ik altijd al wilde wordt nu werkelijkheid ! Geweldig werk Juul, Ad en al diegene die hier aan meegewerkt hebben. Top
Geplaatst 7 oktober 20222 jr. Hoeveel staat er ongeveer dan op deze partij banden aan uitzenduren ? Moet een enorme hoeveelheid zijn denk ik aan het geen er is bewaard en al aangeboden hier en bij elders.
Geplaatst 7 oktober 20222 jr. Populair bericht Zitten heel wat uurtjes, en naar ik aanneem 'bloed, zweet en tranen' in. Groot respect Juul & Ad!
Geplaatst 7 oktober 20222 jr. Populair bericht Zeker een enorm respect voor Juul en Ad voor het aanleggen en beschrijven van het archief. Echt monnikenwerk. Het materiaal is nu bij B&G binnen maar we zijn er nog niet. Ik zal de komende tijd af en toe een klein inkijkje in de keuken geven (als jullie dat leuk vinden) wat er allemaal moet gebeuren voordat het materiaal in de catalogus staat en de acquisitie afgerond is. 7 oktober 20222 jr. bewerkt door maartenfransen
Geplaatst 10 oktober 20222 jr. Op 7-10-2022 om 22:11 zei maartenfransen: Zeker een enorm respect voor Juul en Ad voor het aanleggen en beschrijven van het archief. Echt monnikenwerk. Het materiaal is nu bij B&G binnen maar we zijn er nog niet. Ik zal de komende tijd af en toe een klein inkijkje in de keuken geven (als jullie dat leuk vinden) wat er allemaal moet gebeuren voordat het materiaal in de catalogus staat en de acquisitie afgerond is. Graag, dankjewel! Wim
Geplaatst 14 oktober 20222 jr. Populair bericht Er wordt nog druk uitgepakt en ingeruimd…. Alle tonnen leegmaken, banden uitzoeken (er zit ook spul van Ad tussen) en op nummer zetten. (Voorzover genummerd) Ondertussen is van de dbase van Juul een excel export gemaakt als basis voor verdere verwerking. 14 oktober 20222 jr. bewerkt door maartenfransen
Geplaatst 14 oktober 20222 jr. Auteur Populair bericht Ah nee hé, niet in xcel........................... Ik zei altijd da's een programma voor boekhouders. Maar wel mooi bericht Maarten hoor! Leuk om te zien. Maar let op !!! de gele sticker onder de datum geeft het uur na 06.00 in de ochtend aan. Dus 06.00 - 07.00 uur heeft code 1. zo tot de volgende datum. Dan pas verschuift ook de datum. Ja, Ad moet nog gaan uitzoeken bij jullie. Misschien zitten de programmaatjes die Ad en ik maakte tijdens onze middelbare schooltijd (1963-1965 ) er nog bij hi.l Het staat er bij jullie mooier bij als bij mij thuis toen ik begon met digitaliseren in 2001. Ik ben blij dat ik er nu van af ben. En ook kwam ik schimmeltapes tegen. 14 oktober 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 14 oktober 20222 jr. Populair bericht @Juul Je mening over excel deel ik helemaal, maar het is voor ons "gelukkig"maar een tussenstation voor de import naar onze eigen database En beschimmelde banden kwam ik ook tegen inderdaad, ze klinken nog wel goed. 14 oktober 20222 jr. bewerkt door maartenfransen
Geplaatst 21 oktober 20222 jr. Populair bericht En zo komen we tegen band nr 98 uit de database... Info uit de database: Rechtstreekse kopie van de studioband die door technicus Atze Veenstra werd gemaakt in studio 1 ,van Lapershoek te Hilversum, ruim 24 uur voor de uitzending. Het afscheid, dat Cees Manintveld om 17.30 uur las, is er vooraf "ingemonteerd" . Nadat het enkele dagen eerder aan boord was opgenomen. Het vorige programma dat op de band stond was de tipparade van zaterdag 24 augustus 1974. Dus dit is de rechtstreekse kopie van de eerste generatie! ©Stichting Norderney 21 oktober 20222 jr. bewerkt door maartenfransen
Geplaatst 21 oktober 20222 jr. Populair bericht Toch mooi dat er door Juul, Ad en anderen zoveel is "veilig gesteld", als het aan de heren Verweij had gelegen was het vermoedelijk allemaal gewoon verkocht zonder naar de geschiedenis waarde te kijken, gewoon voor de florijnen. Kijk maar naar het platen archief, tot op de dag van vandaag kom je de singles tegen op platenbeurzen, maar let wel op want er zitten veel "cowboys" tussen die gewoon een plaatje in een Veronica hoes steken, en dan soms nog ooit een fotokopie op geel papier, en die als "Unieke Veronica" plaat verkopen. Er zit dan ook vaak geen discotheek sticker op. Maar als het echt is, dus hoes en sticker, dan "stel ik ze veilig" en voeg ze toe aan mijn verzameling. Mooi werk om ook alle oude banden "veilig" te zien. Fijn weekeinde Henk Kruize
Geplaatst 22 oktober 20222 jr. Populair bericht Gelukkig staan er ook 3 originele Veronica studio's in het Rock-Art museum, bij elk bezoek denk ik wel eens, "ik luisterde er als tiener naar en nu staat het hier nog te pronken", 100% jeugdsentiment, heel mooi. Maar.... het gaat niet zo goed met meer dan de helft van de kleinere museums en inmiddels zijn er al diverse gesloten. Ik hoop niet dat het Rock-Art ook ooit zal overkomen, maar stel, ik zeg stel, dat het zou gebeuren, weet iemand dan wat er met de collectie van Rock-Art zou gebeuren? Het is niet voor niks "de schatkamer van de Nederlandse muziek geschiedenis"... en die mag nooit verloren gaan. Henk Kruize
Geplaatst 22 oktober 20222 jr. Misschien, maar het is dan volgens mij bij Beeld en Geluid veroordeeld om jarenlang in "opslag" te blijven... Beeld en Geluid is toch grotendeels gebaseerd op de publieke omroep, met Zeezenders als een zijstraatje.. althans volgens mij.. Henk Kruize
Geplaatst 22 oktober 20222 jr. Populair bericht 1 uur geleden zei Henk-Anna Loog: Misschien, maar het is dan volgens mij bij Beeld en Geluid veroordeeld om jarenlang in "opslag" te blijven... Beeld en Geluid is toch grotendeels gebaseerd op de publieke omroep, met Zeezenders als een zijstraatje.. althans volgens mij.. Henk Kruize Dat hangt er maar net vanaf wie zich daarmee bezig houd... en ik weet dat er een aantal mensen zijn die ook zeezenders een warm hart toedragen
Geplaatst 22 oktober 20222 jr. Auteur Populair bericht Dat was in 1962 wel anders bij de Publieke Omroep.................. Zelfs in 1973 toen Dick Klees een memo kreeg van een collega bij RNW. 8 uur geleden zei Henk-Anna Loog: Gelukkig staan er ook 3 originele Veronica studio's in het Rock-Art museum, bij elk bezoek denk ik wel eens, "ik luisterde er als tiener naar en nu staat het hier nog te pronken", 100% jeugdsentiment, heel mooi. Maar.... het gaat niet zo goed met meer dan de helft van de kleinere museums en inmiddels zijn er al diverse gesloten. Ik hoop niet dat het Rock-Art ook ooit zal overkomen, maar stel, ik zeg stel, dat het zou gebeuren, weet iemand dan wat er met de collectie van Rock-Art zou gebeuren? Het is niet voor niks "de schatkamer van de Nederlandse muziek geschiedenis"... en die mag nooit verloren gaan. Henk Kruize Er zijn plannen om nog een Veronica studio helemaal te restaureren, maar erg enthousiast waren ze bij B&G twee jaar terug (nog) niet ). Kan ie naast de H'sum 3 mixer staan. De tijd zal het leren. 22 oktober 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 22 oktober 20222 jr. Duidelijk antwoord, wat is er van deze man terecht gekomen? De feiten had hij niet goed voor de bril zo te lezen 😄 Theo
Geplaatst 23 oktober 20222 jr. Auteur 11 uur geleden zei radio tpot: Duidelijk antwoord, wat is er van deze man terecht gekomen? De feiten had hij niet goed voor de bril zo te lezen 😄 Theo Over wie heb je het?
Geplaatst 23 oktober 20222 jr. Jij laat een briefje zien met een opmerking Juul, daar doel ik op 🙂 Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.