Spring naar bijdragen

Laatste Bart van Leeuwen show van 14-16 uur Radio Mi Amigo 22 Juli 1976

Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

• 4 weeks later...
Op 9-10-2022 om 10:57 zei Henk-Anna Loog:

Dank je Theo,

Ik nam op van een Greatz Page portable, een "combi" van portable met aparte antenne ingang en autoradio waar je een apart slede voor had, gekoppeld aan een 20 meter langdraad antenne van zolder naar schuurtje achter in de tuin en met een afstemkring, afstemcondensator 500pf gekoppeld aan een Amroh 402 spoeltje en een aardleiding bestaan de uit een 4 meter lange koperen pijp die ik in de grond had geslagen. En dat was wel leuk, ik had de tuinslang aan een einde van de pijp aangesloten en het ding verticaal "in de grond gedreven", door de waterstraal kon je het ding zo in de grond drukken, mijn vader ontdekte  dat toen ik er mee bezig was en "ging helemaal uit zijn dak"... toch maakte ik het af en het werkte prima. Mijn ouders, inmiddels beide overleden, zijn jaren later verhuisd en voor zo ver ik weet zit die pijp daar op dat oude adres nog steeds in de grond :) 

Groet

Henk Kruize

portable - Greatz Page.jpg

Je was wel heel creatief en niet vies van een experiment als ik je postings lees.

Ook deze keer weer dank voor de opname Henk. 

Ik geniet iedere keer van je bijdragen.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Freeboy:

Kwaliteit is nog heel goed en de ontvangst ook bijzonder goed in het verre Geldrop, Ik deed het ook met een lange 20 meter draad met  een aarding eraan en de kabel nog eens rond de radio gewonden, en latere jaren maakte ik een spoel 50 op 50 cm met 14 windingen en een 500 pf condensator, maar Mi Amigo kon je zonder antenne prima ontvangen nabij Diksmuide... Dankjewel voor de mooie opnamen.. Ik kan niet meer inloggen onder mijn naam Marc Leeman, vandaar de naam Freeboy...

Mvrgrtjs Marc.

Ff mailen aan de moderatoren. Dat is hier allemaal goed geregeld hoor :)

Groetje,

Martin

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-11-2022 om 20:07 zei Freeboy:

Kwaliteit is nog heel goed en de ontvangst ook bijzonder goed in het verre Geldrop, Ik deed het ook met een lange 20 meter draad met  een aarding eraan en de kabel nog eens rond de radio gewonden, en latere jaren maakte ik een spoel 50 op 50 cm met 14 windingen en een 500 pf condensator, maar Mi Amigo kon je zonder antenne prima ontvangen nabij Diksmuide... Dankjewel voor de mooie opnamen.. Ik kan niet meer inloggen onder mijn naam Marc Leeman, vandaar de naam Freeboy...

Mvrgrtjs Marc.

Inloggen nu via email ipv naam en dan je gebruikelijke PW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.